Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Tesla aksjer

Startet av BMW850, mandag 24. mars 2014, klokken 19:49

« forrige - neste »

thilo

#405
Sitat fra: sjokomelk på mandag 26. januar 2015, klokken 18:09
Wido fra Nederland har kommet til Norge og var på Grong i går:
http://blog.widodh.nl/2015/01/fiskevagen-entering-norway/

Følg med på Twitter: https://twitter.com/widodh/

Og som noen andre nevnte tidligere, så er det antageligvis denne mannen vi kan takke for at Model S fikk trefaselading og Type2-kontakten. Han "plaget" Tesla ganske lenge og iherdig før de svarte at det var det som ble løsningen på bilen.

En liten video jeg tok, når Wido besøkte Tromsø og sa nordlyset:



Thilo
S85D rød - EL677xx (Tromsø).
Medlem i elbilforeningen og TOCN (signaturmedlem)

Havebigfun


NegativeElectrode

Hvit TM3 2019
Grå TMS 2015 modell (solgt)

NegativeElectrode

Tesla is more like NASA than GM. De må klare de NASA gjorde på aksje- og bilmarkedets premisser.
http://www.teslarati.com/tesla-motors-like-nasa-gm/
Hvit TM3 2019
Grå TMS 2015 modell (solgt)

Celter

Porsche Taycan Turbo (Bestilt)
Tesla P85D  (Solgt)
Tesla P85+ (Solgt)

BMW850

Clean Car Comparison, TMS versus Toyota Mirai.

http://www.carnewscafe.com/2015/01/clean-car-comparison-model-s-vs-mirai/

Tesla ligger vel noen lysår foran på det meste. Også på interiør, ihvertfall etter min mening.




P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

fonberg

Ikke Tesla, men Mercedes SLS testes på Top Gear i kveld kl. 20 på NRK3. Er vel ikke umulig at den gamle Roadster-"testen" deres blir nevnt der.
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

RuneW

Sitat fra: BMW850 på onsdag 04. februar 2015, klokken 10:53
Tesla ligger vel noen lysår foran på det meste. Også på interiør, ihvertfall etter min mening.

Jeg kan bare ikke fatte og begripe hvorfor Toyota skal klamre seg til den tåpelige ideen om å ha midtstilte instrumenter. All logikk tilsier at det betyr at øynene må vandre lenger (og "i to akser") mellom instrumenter og vei. I tillegg ser det, sånn rent subjektivt, dustete ut.

Hilsen en som i dag kjører en Toyota (med midtstilte instrumenter).
TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

Amoss

Om det er journalisten som har lite å rapportere fra selve oppdraget h*n var på vet jeg ikke, men artig at de skriver en hel artikkel om hvilken bil man blir puttet inn i på vei til flyplassen :)


http://blogs.wsj.com/washwire/2015/02/08/bidens-motorcade-gets-an-unusually-smooth-ride-courtesy-of-a-tesla/

SitatIt appears that Mr. Biden was not aware of the Tesla in his traveling party. The rear of the entourage was well out of Mr. Biden's view. Which was probably a good thing for the reporter in the Tesla because otherwise the vice president might well have commandeered Press 1 for himself.
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

Amoss

Panasonic ser ut til å være overbevist om at Tesla vil være i stand til å produsere 500k elbiler i 2020:

http://www.bidnessetc.com/34351-tesla-motors-inc-tsla-on-track-to-produce-500000-units-a-year-by-2020-panas/

SitatTesla Motors Inc (NASDAQ:TSLA) is apparently well on course to meeting its target of producing 500,000 vehicles annually by 2020, according to Panasonic Corporation's (OTCMKTS:PCRFY) Chief Executive Officer Joe Taylor. The head honcho made this claim in a press conference in which he reflected positively on his company's joint venture with Tesla, the upcoming EV battery manufacturing plant known as the Gigafactory.
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

timingbeltkiller

Sitat fra: BMW850 på onsdag 04. februar 2015, klokken 10:53
Tesla ligger vel noen lysår foran på det meste. Også på interiør, ihvertfall etter min mening.
JA, særlig på total mangel på barnesykdommer og mandagsbiler.
Tar opp arven etter DS og RO80.

I sammenligning er Toyota rene sinken:
http://www.curbsideclassic.com/blog/reliability-day-toyota-auris-hybrid-first-car-to-ace-100000-km-reliability-test/
Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

Øyvind.h

Sitat fra: RuneW på fredag 06. februar 2015, klokken 13:14
Sitat fra: BMW850 på onsdag 04. februar 2015, klokken 10:53
Tesla ligger vel noen lysår foran på det meste. Også på interiør, ihvertfall etter min mening.

Jeg kan bare ikke fatte og begripe hvorfor Toyota skal klamre seg til den tåpelige ideen om å ha midtstilte instrumenter. All logikk tilsier at det betyr at øynene må vandre lenger (og "i to akser") mellom instrumenter og vei. I tillegg ser det, sånn rent subjektivt, dustete ut.

Hilsen en som i dag kjører en Toyota (med midtstilte instrumenter).
Fordi Toyota lager biler for folk som ikke bryr seg om bil eller kjøreglede.
Da kan instrumentene like gjerne være i hanskerommet.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Leaf_2014

Mirai har vel head-up display sånn som Prius har hatt i snart et tiår. Rimelig gammeldags å bevege blikket ned på en skjerm ...

Sorry, klarte ikke dy meg.
Leaf 2014

BMW850

Sitat fra: timingbeltkiller på søndag 08. februar 2015, klokken 20:51
Sitat fra: BMW850 på onsdag 04. februar 2015, klokken 10:53
Tesla ligger vel noen lysår foran på det meste. Også på interiør, ihvertfall etter min mening.
JA, særlig på total mangel på barnesykdommer og mandagsbiler.
Tar opp arven etter DS og RO80.

I sammenligning er Toyota rene sinken:
http://www.curbsideclassic.com/blog/reliability-day-toyota-auris-hybrid-first-car-to-ace-100000-km-reliability-test/

Jeg har ihvertfall ikke noen mandagsbil og kunne ikke vært mer fornøyd :D

P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.


© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA