Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Tesla aksjer

Startet av BMW850, mandag 24. mars 2014, klokken 19:49

« forrige - neste »

OleJA

#195
Sitat fra: cyber på tirsdag 23. september 2014, klokken 14:32
Tyske TMS-eiere protesterte på rekkevidderesultatet ( 184 km ) i tyske AMS.
AMS stilte opp til ny test i samarbeid med Tesla-eierne ( fra det tyske motor-talk.de forumet ) som
resulterte i en rekkevidde på 258 km : 

http://www.motor-talk.de/news/tesla-gegen-ams-258-zu-184-km-t5057132.html
Nå er min skoletysk ganske rusten, men det de måler her har pent lite med rekkevidde på en elbil å gjøre. Testmetoden er en 1:1 overføring fra hvordan de ville målt forbruk/rekkevidde på en eksosbil: Fyll tanken helt full, kjør en kjent teststrekning, mål hvor mye drivstoff som må etterfylles for at tanken skal bli full igjen, regn ut hvor langt en ville kommet på en hel tank.

Idiotene har benyttet eksakt samme metode på TMS: Dvs ladet fult, kjørt en teststrekning, så målt strømforbruk fra nettet for å toppe batteriet igjen, og regnet dette om til rekkevidde basert på 75,9kWt nyttbar kapasitet.

Problemet er at de da har ignorert tap i lader, samt energi brukt til Kjøling av bil, batteri og lader mens den lader. Dette er 'sølt drivstoff' som aldri havner på 'tanken', og dermed feil å ta med i beregningen.
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

tho

Sitat fra: OleJA
Nå er min skoletysk ganske rusten,

Jeg leser det samme som deg.
Testmetoden de bruker er helt kokko for elbiler dessverre. De får aldri reelle tall på den måten.
Blå Model S Performance Levert 14/3-2014 (P23235)
TOCN: Signature medlem

Amoss

Javel, California har innsett at de gikk glipp av Gigafactoryen i denne omgang, men de posisjonerer seg alt for å være med på budrunden fra starten av i neste runde :)

SitatRealizing the political and economic allure of the Gigafactory battery-tech project, California's congressional delegation has sent a new letter to Tesla CEO Elon Musk urging him to bring a rumored plan for a second factory to the Palo Alto-based company's home state.


"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

Thomas Parsli

Sitat fra: tho på tirsdag 23. september 2014, klokken 23:20
Sitat fra: OleJA
Nå er min skoletysk ganske rusten,

Jeg leser det samme som deg.
Testmetoden de bruker er helt kokko for elbiler dessverre. De får aldri reelle tall på den måten.

Jeg tror de fikk målt akkurat det de ønsket å måle...
AMS er produsert av fossilhuer for fossilhuer, å fortelle leserene at fossilmotoren er død er selvmord i den verden. En ting er å miste lesere, en annen ting er annonsører!

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

TorAtle

Sitat fra: Lokführer på tirsdag 23. september 2014, klokken 10:03
Litt om Saleen sin Tesla.

Å legge til lyd er helt absurd etter min mening og den høres ut som en fjernstyrt bil. Jeg kunne derimot tenke diffrensialen, karbonbremsene og de felgene.
Ved å velge rettskårne drev når de giret om bilen har de fått denne hviningen som "bonus". For min del gir denne lyden assosiasjoner til motorsport, og Saleen får differensiert seg fra den vanlige Model S. De har jo ikke akkurat et eksosanlegg de kan bytte ut med sitt eget :)

Aksen blir enda et hakk bedre, men den reduserte topphastigheten er litt småflau for et tuningselskap, uten at det har så mye å si på vanlig vei. Og over tid går nok den interessante girlyden over til å bli en anelse irriterende...
2014 BMW i3

BMW850

For meg hadde den vært irriterende fra første sekund!
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

HåkonE

Sitat fra: Lokführer på tirsdag 23. september 2014, klokken 10:03
Å legge til lyd er helt absurd etter min mening og den høres ut som en fjernstyrt bil. Jeg kunne derimot tenke diffrensialen, karbonbremsene og de felgene.

Karbonbremser er ekstremt dyrt, og har størst effekt under langvarig hard belastning (les: bane). De er nødt til å bli varme for å få skikkelig effekt, og er kjent for dårlig bremsefølelse når de er kalde. For normal kjøring er derfor stål bedre. Flere årsaker til at dette er tilleggsutstyr på selv supersportsbiler.

På toppen av det hele klarer ikke Model S langvarig belastning, så denne type bremser på en slik bil er litt selvmotsigende.


Lokführer

Sitat fra: Haknys på onsdag 24. september 2014, klokken 08:56
Sitat fra: Lokführer på tirsdag 23. september 2014, klokken 10:03
Å legge til lyd er helt absurd etter min mening og den høres ut som en fjernstyrt bil. Jeg kunne derimot tenke diffrensialen, karbonbremsene og de felgene.

Karbonbremser er ekstremt dyrt, og har størst effekt under langvarig hard belastning (les: bane). De er nødt til å bli varme for å få skikkelig effekt, og er kjent for dårlig bremsefølelse når de er kalde. For normal kjøring er derfor stål bedre. Flere årsaker til at dette er tilleggsutstyr på selv supersportsbiler.

På toppen av det hele klarer ikke Model S langvarig belastning, så denne type bremser på en slik bil er litt selvmotsigende.
Til dels enig. Det er først og fremst vektbesparelsen jeg synes hadde vært kult.
Elbilist som unnlater å bruke kollektivfelt.

Oreo

Sør-Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13
Tesla Model X, 100D 17.12.2017


NegativeElectrode

Opplevelse av Teslas service. Men som de påpeker her må de få bukt med problemene, da det ikke vil skalere med de planene Tesla har for M3 http://www.fool.com/investing/general/2014/09/27/my-first-hand-experience-with-tesla-motors-incs-ni.aspx
Hvit TM3 2019
Grå TMS 2015 modell (solgt)

NegativeElectrode

Hvem utfordrer Tesla? Tesla eier markedsegmentet for store elbiler  og ser heller ikke ut til å få konkurranse i SUV / crossover heller http://www.nasdaq.com/article/who-will-dare-challenge-tesla-motors-inc-cm395929

Model 3 vil de vel få noe konkurranse. A3 er vel nærmest i dag.
Hvit TM3 2019
Grå TMS 2015 modell (solgt)

NegativeElectrode

Hvit TM3 2019
Grå TMS 2015 modell (solgt)

NegativeElectrode

Vet ikke hvor mye hold det er i dette, men Teslarati spekulerer i om Tesla kommer til å tilby gratis lading hjemme. Hadde ikke vært dumt om det kunne legges inn separat strøminntak i garasjen. Spørs hva strømleverandørene sier da, men dette gir kanskje bedre fordeling over fasene enn diverse 1-fase ladeløsninger. Dersom man kunne søke om tilskudd til solenergi og lagring hjemme ville det vært riktig heftig ;)
http://www.teslarati.com/future-tesla-comes-energy-included/
Hvit TM3 2019
Grå TMS 2015 modell (solgt)

BMW850

#209
Musk:
"About time to unveil the D and something else". TESLA kommer med nyheter på Paris Motorshow den 9.okt. Det blir spennende ;) slipp spekulasjonene løs :D



http://www.theverge.com/2014/10/1/6886301/tesla-prepares-to-unveil-new-car-and-something-else
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA