Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Tesla aksjer

Startet av BMW850, mandag 24. mars 2014, klokken 19:49

« forrige - neste »

NegativeElectrode

Hvit TM3 2019
Grå TMS 2015 modell (solgt)



Øggen

Rekord!
Tyskere kjørte 4000km, gjennom 10 land på 48 timer. Naturligvis i en Tesla

Amoss

Telsa to localize production in China in 3 years: Elon Musk

SitatOnce the factory reaches full capacity, it is "just the sensible logical thing" to "localize production in China for the Chinese market, in Europe for the European market," Musk said.
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

TRM

Sitat fra: Amoss på fredag 27. mars 2015, klokken 12:26
Telsa to localize production in China in 3 years: Elon Musk

SitatOnce the factory reaches full capacity, it is "just the sensible logical thing" to "localize production in China for the Chinese market, in Europe for the European market," Musk said.
Er absolutt ikke noen tilhenger av privatisering av naturressurser, men gi denne mannen et fossefall eller to så han får starta opp en fabrikk her!
- Å bestille Tesla er som å spille "Joker Nord" -

TMX100D MY18
TM3P        MY19 - solgt
Leaf           MY15 - solgt
TMS85D   MY15 - solgt
TMS85      MY14 - solgt

Amoss

Sitat fra: TRM på fredag 27. mars 2015, klokken 12:43
Er absolutt ikke noen tilhenger av privatisering av naturressurser, men gi denne mannen et fossefall eller to så han får starta opp en fabrikk her!
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

Tesla-man

Sitat fra: TRM på fredag 27. mars 2015, klokken 12:43
Er absolutt ikke noen tilhenger av privatisering av naturressurser, men gi denne mannen et fossefall eller to så han får starta opp en fabrikk her!
Nåværende:
P85
P85D
Kommer:
2 x Model E
Porsche Mission E

Hansi

God ide, men dessverre er vi vel for dyre i drift?
Buskerud


Opel Ampera-e bestilt 16.09.16, levert 08.06.17    Tesla Model 3 reservert 01.04.16
2013 Nissan Leaf Tekna (Norsk)     2011 Mitsubishi i-MiEV

Amoss

Sitat fra: Hansi på fredag 27. mars 2015, klokken 19:49
God ide, men dessverre er vi vel for dyre i drift?

Det er vi i alle fall så lenge en bilfabrikk i Norge ikke ligger i EU. Om det ligger noen tollbarrierer på batterier inn til EU er jeg ikke kjent med.
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

Tesla-man

Final assy i EU, f.eks i Tilburg. Saken løst. Kunsten er å se mulighetene, ikke problemene ;)
Nåværende:
P85
P85D
Kommer:
2 x Model E
Porsche Mission E

Havebigfun


timingbeltkiller

QUOTE
Es hapert an der Qualität

Tatsächlich gibt es sehr viele zufriedene Tesla-Fahrer, aber es gibt auch Onlinekundenforen, die gespickt sind mit Problemberichten. Und Autojournalisten ging es teilweise nicht besser. Am Ende eines 50.000-Kilometer-Dauertests auf der Website "edmunds.com" steckte unter dem Blech des Model S bereits die vierte Antriebseinheit.
UNQUOTE

Hvor mange
som elsker S pga feilfri driftsikkerhet,
og hvor mange på tross av manglende feilfri driftsikkerhet,
er ikke godt å si.

Men mye tyder på den andre kategorien er relativt større enn den bør være for et varig positivt omdømme.
Nå er kjøpere av luksus raketter på 4 hjul antakelig tilbøyelige til å legge hovedvekten
nettopp på rakettegenskaper. Og gladelig tar med feil i ny og ne på kjøpet..

Kjøpere av biler i volumklassen vektlegger nok adskillig høyere problemløs daglig kjøring.
MIII er derfor nødt til ikke arve barnesykdommene til S dersom den skal bli en suksess
og med det sikre TM som varig EV produsent med finansiell suksess.

Det igjen betyr TM må forbedre seg på feltene:
- spesifikasjoner til og kontroll av underleverandørene
- høy og gjennomgående kvalitet i produksjonen og sluttkontrollen
- leveringsklargjøring og -kontroll før utlevering til kjøperne

BTW
Det som til syvende og sist kan redde TM er dersom ingen av konkurrentene
kopierer opplegget med fri SC i hele bilens levetid innbakt i salgsprisen.

Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

Cobos

Sitat fra: Havebigfun på lørdag 28. mars 2015, klokken 19:48
Problemer på alle bauger og kanter. Snart kommer helelektrisk Panamera...
http://www.welt.de/motor/article138845413/Wie-der-Tesla-langsam-entzaubert-wird.html
En rask titt på den artikkelen viser at den tross alt er full av feil. Det er de samme gamle argumentene vi har hørt en haug med ganger. At de tyske premiumleverandørene ser ut til å livnære sine elbildivisjoner på pressemeldinger får stå for deres regning (med mulig unntak for BMW). Leser man kommentarene er det tydelig at tyskere også mener denne er vås.

Cobos
Oslo
Model S60
Fantastisk bil i over 2 år, som jeg fortsatt gleder meg til å kjøre.

timingbeltkiller

Hovedtendensen i artikkelen er muligens protysk og teslaskeptisk.
Men det er ikke direkte feil alt som står i den.
2 eksempler som er nærmere sannheten enn løgn:

1. Neue Modelle lassen auf sich warten/Start des Model X mehrfach verschoben.
    For ikke snakke om Model III.

2. Das Model S ist qualitativ nicht unumstritten/Es hapert an der Qualität.
   Flere tråder på dette forum bekrefter nettopp dette.

TROR IKKE
jeg er den eneste som mener TM må levere adskillig bedre på få/ingen barnesykdommer og feilfri driftsikkerhet med Model III.

For øyeblikket gjør vi antakelig både TM og oss selv en bjørnetjeneste med å akseptere og forsvare altfor mye negativt.
For det reduserer/fjerner både nødvendighet og ønske om å forbedre seg.


Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA