Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Tesla aksjer

Startet av BMW850, mandag 24. mars 2014, klokken 19:49

« forrige - neste »

Cirion

Sitat fra: timingbeltkiller på mandag 04. august 2014, klokken 11:36
Sitat fra: Tesla-man på søndag 03. august 2014, klokken 22:14
Høyt forbruk på autobahn gjør jo ikkeno' sålenge SC'ene står tett.  2015-kartet for europa ser jo ut som om det skutt på med hagle   :)
Well,
Med max fart drøye 200 km/t og 80% på SC får du på Autobahnturen gjennom Tyskland etapper = 30 min ladepause + 50-70 min kjøring. I tillegg må du stresse med stadig å kjøre forbi og å bli forbikjørt.

Den motsatte ytterligheten er å ligge totalt uforstyrret helt til høyre i 80-90.
Da kjører du 500 km i ett ladestrekk og kommer like frisk og avslappet fram som du startet.
100km/t maks på Autobahn utgjorde ca 550km rekkevidde på min Alicante tur, med P85+ med 21" og 265 bredde bak.
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

Sjøhyene

Er jo sant som det blir sagt, at det å kjøre 180-200kmt over lange avstander er rett og slett ikke bilen egnet til. 1 time kjøring, 30min lading, 1 time kjøring, 30min lading. Kan vel bli lettere frustrert av mindre.
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

Leif1

En skal nå være overmåte interessert i å kjøre grisefort om en må ligge på 200 km/h
kontinuerlig. 120-160 km/h er vel grei fart både for bil, fører og ladekapasitet.
For den gjengse innbygger bør dette passe utmerket.

Det er i hvert fall min erfaring fra noen år tilbake da vi kjørte nord/syd i Tyskland.
Hadde en snittfart på 138 gjennom Tyskland. Det bør gi en MS også tilstrekkelig rekkevidde.
Konvertitt fra S til X

sondell

Sitat fra: Sjøhyene på mandag 04. august 2014, klokken 09:25
Sitat fra: Jalla på søndag 03. august 2014, klokken 22:15
Tesla S P85+ klarer 18 mil i 120 km/t i følge testen til AMS. Akselerasjonstiden på Tesla S P85+ er 6,7 ved varm motor og 4,7 med kald motor. i3 klarer 7,3 i begge tilfeller.

Masse tall og data her - http://www.motor-talk.de/bilder/neues-testverfahren-bei-amus-g65334177/amus-test-1-i207333397.html

Dette er jo ikke teoretisk mulig engang. Enten så er det bare bløff eller så var det noe alvorlig galt med bilen de brukte.

Haha. 46.1 kWh/100 km i 120 km/h. Jojo. Tenker BMW betalte for den testen... ;)

Havebigfun

Det var virkelig en jalla-test i AMS men de anga rekkevidden til 380 km, noe som er greit. Jeg tror Tesla hadde gjort godt om de fjernet rated- det gir et feil bilde av hva som er mulig- typical gir derimot et realistisk bilde.
Den neste Testen kommer førstkommende søndag på RTL2 kl 1800 i Grip.
Blir antakelig ikke bedre- det er åpenbart tette bånd mellom biljournalistene og den tyske bilmafiaen...
-og jeg trodde det var bare Top-gear-folkene som var korrupte :o


Øggen


Havebigfun

#126
Her kan man se hvordan en ekte bensinfan konverterer til Tesla- på tysk, men allivevel forståelig.
JP er en størrelse i tysk bil-TV...
Han er tydeligvis ikke betalt av bilindustrien.. 8)
https://www.youtube.com/watch?v=RbTLLhpRPxk&index=2&list=PLEI75f5VFFmAz5h8TMSY26Cgwe-LtpfAa

Det er desverre ikke TV-kvalitet

LA-Thing

Sitat fra: Havebigfun på mandag 11. august 2014, klokken 21:35
Her kan man se hvordan en ekte bensinfan konverterer til Tesla - på tysk, men allivevel forståelig. JP er en størrelse i tysk bil-TV...

Morsomt, 'verdammt geiler Scheiss' tilsvarer vel terningkast 6. R8-sjåføren fikk det jeg kaller artisjokk; først sjokk - så artig.
Drammen, Tesla Model S #2510

cairnz

#128
Nå er skoletysken min ikke rå nok til å følge med, så automatic captions, og translate to english.. gir en helt annen dimensjon til .. vel, hva enn det er han egentlig sier ;D

"Peter Meyer rose the vehicle height"
Elbilist

Oreo

http://www.consumerreports.org/cro/news/2014/08/consumer-reports-tesla-model-s-has-more-than-its-share-of-problems/index.htm
Consumer Report med en litt mer lunken holdning enn de 99/100 poengene de ga for en tid tilbake (nå har jeg ikke rukket å lest alt selv ennå da).
Sør-Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13
Tesla Model X, 100D 17.12.2017

timingbeltkiller

#130
S85 er ikke eneste elbilen som har "more than its share of problems"

Egentlig burde den teknisk mest enkle biltypen ha ferrest problemer av alle.
Så hvorfor leverer ikke elbilfabrikantene minst like god "reliability" som enkelte biler
i den mest kompliserte biltypen (hybriden)?

Gjetter svaret er en bilfabrikants evne og vilje til å levere biler med stor slitestyrke, få feil
og høy driftsikkerhet er viktigere i praksis enn teoretiske forskjeller mellom de ymse biltypene.

Japanske fabrikanter ligger på topp her med ett unntak: Nissan.
"And all Japanese makes rank among the first 11 except for Nissan, which sank to 22nd among the 28 brands in our rankings."
Sitatet beviser Nissans bunnranking på AutoIndex er ikke et spesielt  skandinavisk fenomen.
Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

Muffinman


Jalla

Sitat fra: Oreo på tirsdag 12. august 2014, klokken 15:08
http://www.consumerreports.org/cro/news/2014/08/consumer-reports-tesla-model-s-has-more-than-its-share-of-problems/index.htm
Consumer Report med en litt mer lunken holdning enn de 99/100 poengene de ga for en tid tilbake (nå har jeg ikke rukket å lest alt selv ennå da).

Samme kan du si om langtesten til Edmonds.com. Tesla S kjøpt i februar 2013.
http://www.latimes.com/business/autos/la-fi-hy-edmunds-tesla-test-20140801-story.html

Status nå er følgende:

On three occasions the drivers experienced a "car died roadside" situation, Edmunds reports. The touch screen, through which everything from air conditioning to radio are controlled, froze twice. The driver's door and the windows opened automatically, and unexpectedly. The sunroof wouldn't work.

The drive unit was replaced three times. The main battery and the 12-volt battery were replaced, as were the tires. Heat shields had to be installed after Tesla found a possible risk of fire. New motor mounts and lug nuts were installed.

In all, the Edmunds Model S had 28 service incidents.

Alt er gjort på garanti eller goodwill, men helt klart for mange problemer. Høres i alle fall ikke ut som noen lettsolgt bil når garanti er borte.

Birger

Sitat fra: Jalla på tirsdag 12. august 2014, klokken 17:33
Alt er gjort på garanti eller goodwill, men helt klart for mange problemer. Høres i alle fall ikke ut som noen lettsolgt bil når garanti er borte.

Alt kommer an på om det er feil som blir fjernet eller om det er feil som kommer tilbake etter hvert som bilen modnes.

Det er vel dessverre ganske naturlig at en sterkt voksende umoden fabrikant har enkelte oppstartproblemer.

Viktigere en Edmunds blir det når en får de store statistiske undersøkelsene på plass. Der kan Tesla bygge eller ødelegge sitt rykte.
Blå standard 85 med masse goodys og den er bare deilig :-)

timingbeltkiller

Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA