Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: FW 5.9

Startet av Olsleaf, mandag 24. mars 2014, klokken 17:56

« forrige - neste »

Olsleaf

Fikk vite at Mercedes holder tilbake B electric pga ujevn strøm i Norge. Hva skyldes dette? Hva har Tesla gjort for å kompensere for dette?
Nissan Leaf 2012 hvit

Tidligere; Think 2000 Classic, Think City 2009,Imiev 2011

Trondheim

De må gjerne kalle meg egoistisk, men jeg er med på å gjøre miljøet bedre for slike

arnkl

Sitat fra: Terolsen på fredag 14. mars 2014, klokken 18:36
Fikk vite at Mercedes holder tilbake B electric pga ujevn strøm i Norge. Hva skyldes dette? Hva har Tesla gjort for å kompensere for dette?

Det skyldes vel det norske IT nettet. Resen av Europa har TN nett.

Tesla har no absolutt hatt sine problem med lading :) Sidan det er Tesla som leverar det meste av drivverket til "B electric", så vil vel Mercedes vente til Tesla har løyst problema fullstendig.
S85 (blå, med det meste, VIN# *20295)
VW e-Up! (2014, kjøpt brukt)

RunarBT

Sitat fra: arnkl på fredag 14. mars 2014, klokken 18:40

Tesla har no absolutt hatt sine problem med lading :) Sidan det er Tesla som leverar det meste av drivverket til "B electric", så vil vel Mercedes vente til Tesla har løyst problema fullstendig.

Problemene blei vel løst med forrige softwareoppdatering?

Frodebo

Sitat fra: RunarBT på fredag 14. mars 2014, klokken 19:00
Sitat fra: arnkl på fredag 14. mars 2014, klokken 18:40

Problemene blei vel løst med forrige softwareoppdatering?

Å nei. Jeg kan ikke lade som beskrevet. Har fått Mennekes Schuko-kabel fra Tesla, men det hjelper lite i garasjen der jeg lader med blått adapter. Jeg må justere strømstyrken hver gang med mål å unngå vedlikeholdslading, noe som gir problemer, feilmeldinger og i ytterste konsekvens 12V-problem.

Tipper vi ser løsningen først i en kombinasjon av 6.0 og ny UMC.
Trondheim. Model S P85 2/2014 Solgt 12/2016
Model X 90D. Levert 11/1-17 Solid hvit, 5-seter, AP2.0, Vossen 22"/PH 20". Signaturmedlem TOCN

toregrill

Går ut ifra at du har lastet ned siste software``? Jeg også hadde problemer inntil jeg fikk lastet siste software.
Tore Gran
Tesla Model S P85, Perlemor Hvit, soltak, stereo. Står nå endelig i garasjen og varmer sikringsskapet..

Niclas

Spenningsvariasjonen er fortsatt utfordrende, men terskelen ble/blir justert gjennom SW oppdateringer... Hva er konsekvenskene av dette? Risiko for brann? Slitasje på batteri/annet?

Er forøvrig størst svingninger på de tidspunktene vi bruker mest strøm så lading på andre tidspunkt kan være en grei workaround om det ikke er meget upraktisk...
Model S hentes 31. Mars 2014 :-)

Andreas

Min bil står i felles garasje fra 2004.

Jeg rygger bilen inn på plass, kobler til strømmen ingen problem. Jeg har hatt bilen i over en uke.

Tesla Model S
21" sommer, 85 KWh, aktiv luftfjæring, grå met, lydstudio, lyspakke, pano, park, sort nappa, Tech, Vinterpakke

Vin 24084
Bestilling 31.08
Fullført 12.09
Ventet lenge på bygging av bil.
04.11 Tesla fabrikken bygger din model S :-)
06.11 Tesla fabrikken skaffer igjen deler til din modele S :-(
Ringte Tesla Norge. Levering April 2014. NEI!
Gikk til Tesla Bergen. Bekreftet levering 19.02.14
Fikk så melding om levering 8 mars
Bilen kom på veien 5 Mars. DEILIG!

Cowboystrekk

Hovedproblemet til Tesla er at adapteret er dårlig, merkelig nok fungerer mennekeskabelen type 2 - shucko utmerka hos 99,99%, mens standardadapteret sliter flere med på tross av mange softwareoppdateringer, deriblant meg selv...
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

Batteritralla

Mitt anlegg har ingen av de feilene som ofte er synonymt med at Umc får problemer.

Jeg har allikevel, i god tid før bilen kommer, skaffet meg Mennekes lader.

Litt synd at jeg hadde fått akkurat dette av Tesla om det skulle vise seg at jeg får problemer, men jeg griner ikke av den grunn.

Gleder meg heller til bekymringsfri lading når bilen kommer om kort tid  :)
Jeg forbeholder meg retten til å ha positive og negative meninger om Model S, selv om jeg har solgt min :-)

sigurdi

Sitat fra: Cowboystrekk på fredag 14. mars 2014, klokken 22:55
Hovedproblemet til Tesla er at adapteret er dårlig, merkelig nok fungerer mennekeskabelen type 2 - shucko utmerka hos 99,99%, mens standardadapteret sliter flere med på tross av mange softwareoppdateringer, deriblant meg selv...

Menneks kabelen sender ikke jordfeil info videre til bilen.
Eks om det er likespenning mellom fase og jord, noe som ikke er uvanlig i norsk nett, kan du få problem med original UMC siden bilen ser dette, noe den ikke gjør med menneks.

Ta et multimeter og mål DC spenning mellom frasene dine og jord. :-)
Det er som oftes svært lav strøm, men en konstant potensial differanse kan forekomme som er allikevel innenfor normalen.

sigurdi
Horten
Model S 70D (reservert 26.11.15. utlevert 16.12.15)
Model X. #645 (reservert - 11 September 2013)
Model X.Sig #288 (reservert - 5 April 2014) - Kanselert

Batteritralla

I og for seg rett det du sier her.

Føler allikevel at Mennekes/Siemens har har inntatt/konstruert  et adapter for en profesionell "approach" opp mot problemstillingen i forhold til Tesla.

Hva er din mening?
Jeg forbeholder meg retten til å ha positive og negative meninger om Model S, selv om jeg har solgt min :-)

turfsurf

Sitat fra: toregrill på fredag 14. mars 2014, klokken 19:39
Går ut ifra at du har lastet ned siste software``? Jeg også hadde problemer inntil jeg fikk lastet siste software.

Jeg har fw 1.49.95, og det er fremdeles "rød ladeport" med påfølgende 12V low ved bruk av UMC i gitte situasjoner. Med Mennekes kabelen ser jeg ikke dette ved normal bruk. Har greid å fremprovosere det en gang, ved å nappe ut schuko mens bilen ladet for så å sette den inn igjen.
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

ctr46

Sitat fra: turfsurf på søndag 16. mars 2014, klokken 07:22
Sitat fra: toregrill på fredag 14. mars 2014, klokken 19:39

Jeg har fw 1.49.95, og det er fremdeles "rød ladeport" med påfølgende 12V low ved bruk av UMC i gitte situasjoner. Med Mennekes kabelen ser jeg ikke dette ved normal bruk. Har greid å fremprovosere det en gang, ved å nappe ut schuko mens bilen ladet for så å sette den inn igjen.

Jeg har også samme FW. Opplever ved charge complete så får jeg rød ladeport og "car needs service". Opplevd dette to ganger det siste døgnet. Hentet bilen på torsdag for 3 dager siden. Oppdaterte til siste FW natt til fredag. Ladet ok på fredag og lørdag. Nå i natt og idag har jeg fått feil begge ganger ved charge complete.

Jeg syns også at vindu henger litt for lenge når jeg skal åpne døren. Virker ikke til at dette er fikset i denne FW oppdateringen. Må ringe Tesla i morgen og høre hva de kan tilby av løsning.

Til dere andre, var det vanskelig å få den Mennekes kabelen? Virker som denne løser problemet...

Jeg gidder ikke å ha rød ladeport med påfølgende problemer hver gang jeg har ladet opp bilen... det er uakseptabelt.

Jeg har heldigvis gått til bilen rett etter at den har vært fulladet så jeg har ikke rukket å få 12v low. Noen som vet ca hvor lang tid det tar?
85D

turfsurf

Sitat fra: ctr46 på søndag 16. mars 2014, klokken 16:27

Til dere andre, var det vanskelig å få den Mennekes kabelen? Virker som denne løser problemet...

...
Jeg har heldigvis gått til bilen rett etter at den har vært fulladet så jeg har ikke rukket å få 12v low. Noen som vet ca hvor lang tid det tar?

Mennekes kabelen kom Tesla med selv, tror de levert ut til alle som har klaget på dette problemet eller som de har registrert denne feilen på.

12V low kommer etter ett par timer med meg, men har lest at for mange så tar det gjerne ett døgn eller så. Betyr vel at 12V batteriet mitt er dårlig og...
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

ctr46

Sitat fra: turfsurf på søndag 16. mars 2014, klokken 18:07
Sitat fra: ctr46 på søndag 16. mars 2014, klokken 16:27

...

Mennekes kabelen kom Tesla med selv, tror de levert ut til alle som har klaget på dette problemet eller som de har registrert denne feilen på.

12V low kommer etter ett par timer med meg, men har lest at for mange så tar det gjerne ett døgn eller så. Betyr vel at 12V batteriet mitt er dårlig og...

Det tar ikke lengre tid nei.. Hmm ok får ringe de i morra formiddag da. Den har stått snart 2 timer så spennende å se hva slags feilmelding jeg finner.

Takk for svar turfsurf!
85D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA