Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Rygge med dør åpen.

Startet av arnkl, mandag 24. mars 2014, klokken 17:33

« forrige - neste »

arnkl

Neida, bilen har ikkje blitt forsøkt stjålen :-)

Men det er skikkeleg ruskevêr i Bergenområdet i dag, med regn og vind, og plutseleg høyrer eg at alarmen går. Når eg kjem ut står alle vindauga opne. Sensorane har altså reagert på at det bles regn inn i bilen. Og dei har reagert raskt, det var knapt synlege dråpar i seta.

Det som har skjedd var naturlegvis at eg hadde bøgd meg ned med både mobil og bilnøkkel i same lomme. Og dermed opna vindauga seg. Sjølv om sikkerheitspakka redda dagen, så håpar eg at Tesla snart lar oss slå av funksjonen som opnar vindauga frå foben.
S85 (blå, med det meste, VIN# *20295)
VW e-Up! (2014, kjøpt brukt)

t0ffluss

Sitat fra: arnkl på fredag 14. mars 2014, klokken 18:25
Neida, bilen har ikkje blitt forsøkt stjålen :-)

Men det er skikkeleg ruskevêr i Bergenområdet i dag, med regn og vind, og plutseleg høyrer eg at alarmen går. Når eg kjem ut står alle vindauga opne. Sensorane har altså reagert på at det bles regn inn i bilen. Og dei har reagert raskt, det var knapt synlege dråpar i seta.

Det som har skjedd var naturlegvis at eg hadde bøgd meg ned med både mobil og bilnøkkel i same lomme. Og dermed opna vindagua seg. Sjølv om sikkerheitspakka redda dagen, så håpar eg at Tesla snart lar oss slå av funksjonen som opnar vindauga frå foben.

Ok, her må Tesla pokker meg implementere enten:

1. Funksjonen må være deaktiverbar via skjerm,

Eller

2. Overvåke regnsensor i frontvindu om vinduet faktisk burde åpnes!!!

Edit: godt det ordna seg :-)
P85, grå, panorama, spoiler, 21", grå performance interiør, karbon, tech, park.assist, lydstudio, lyspakke, dobbeltlader, 3. seterad. VIN: 184xx Ferdig produsert 15/01/2014. - SOLGT oktober 2017.
X75D, grå, 7 seter, AP2 (APH3(?)). Bestilt 29. sep. Ferdig produsert 4-5. november 2017.

janmb

Feilen her er jo at du behandler mobilen din så dårlig at du har den i lomme sammen med annet.
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

Arzkikkr

Sitat fra: janmb på fredag 14. mars 2014, klokken 19:28
Feilen her er jo at du behandler mobilen din så dårlig at du har den i lomme sammen med annet.

Ellers kan feilen defineres som at du har for stramme bukser, eller at du behandler FOBen din så dårlig at du har DEN i "lomme sammen med annet"...

8)
P85 Sølv m/alt utenom sikkerhetspakke. Grå 21".

janmb

P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

Muffinman

Meh. Tåler det ikke brukes holder det ikke mål, uansett om det gjelder bilnøkler eller mobil. Det inkluderer lett mishandling i lomma for min del.

Sånn går nu dagan...

janmb

Har en snart 3 år gammel smartphone uten en antydning av riper av en enkel grunn: Den deler aldri, absolutt aldri lomme med noe som helst annet.

Det er en veldig enkel disiplin med veldig stor gevinst.

Men så er jeg også en av dem som betegner en skjerm med den minste ripe som fullstendig ødelagt.

Muffinman

Kun arbeidsredskap for min del, intet annet. Hender ofte at jeg må lade i løpet av dagen pga mye bruk, og den er med under alle slags forhold. Holder den et år er det greit. Mer enn det er ren bonus. Nåværende er 6 måneder på overtid.  Tør ikke tenke på hvor mange samtaletimer jeg har på en måned, men det er nok det mangedoble av en gjennomsnittlig bruker.

Tai

Jøss, det var superflaks Arnkl!!

sikkerhetspakken har bevegelses sensorer inne i bilen sant? Og uten reagerer bilen kun på knust glass og åpnet dør?

Tai
Tesla Model S, grønn 85 Kwh,
Bestilt - 06/09-13
Finalized - 14/09-13
Bygget- 15/01-14
Transitt- 21/01-14
Klargjort- 28/02-14
Utlevering - 11/03 2014 kl 15:30!
Solgt - 25/08-17

-->Model X 75D, Midnight silver, 5 seter, premium, krem interiør, Oppgradert auto.
Bestilt 11/08-17
Kaos i Mytesla 02/09-17....
Ankommet Bergen  27/10-17
Utlevert 10/11-17

----------------------------------------------------------
"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

Batteritralla

Sitat fra: janmb på fredag 14. mars 2014, klokken 21:18
Har en snart 3 år gammel smartphone uten en antydning av riper av en enkel grunn: Den deler aldri, absolutt aldri lomme med noe som helst annet.

Det er en veldig enkel disiplin med veldig stor gevinst.

Men så er jeg også en av dem som betegner en skjerm med den minste ripe som fullstendig ødelagt.

Stiller i andre enden av skala'en.

Iphone 4 som har vært med over alt, striper over alt - og har til og med vært vann inni! Virker like bra  :)
Jeg forbeholder meg retten til å ha positive og negative meninger om Model S, selv om jeg har solgt min :-)

cairnz

Dette skulle vel ikke ha noe med sikkerhetspakken å gjøre?

Sikkerhetspakken gir jo bare et backup-batteri som gjør at alarmen slår ut hvis noen prøver fikle med det vanlige batteriet?

Bevegelsesfølsomhet er vel på begge varianter.
Elbilist

Brede

Sitat fra: cairnz på fredag 14. mars 2014, klokken 22:09
Dette skulle vel ikke ha noe med sikkerhetspakken å gjøre?

Sikkerhetspakken gir jo bare et backup-batteri som gjør at alarmen slår ut hvis noen prøver fikle med det vanlige batteriet?

Bevegelsesfølsomhet er vel på begge varianter.

Sitat Design Studio:
"Beskytt din Model S med en bevegelsesaktivert innbruddsalarm støttet av et uavhengig batteri."

Elbilist79

Dumt spørsmål, men er det alarm på bilen om ein ikkje har sikkerhetspakke?
Er den godkjent for rabatt på forsikring eventuelt?
S85, Sølv

Quintilian

Vil bare si at min Skoda Superb 2011 hadde samme funksjonalitet, men via regnsensorene knyttet til vindusviskerne... Oppdaget de regn når bilen var parkert lukket de alle vinduer + takluke.

Dette bør vel være en del av Teslas oppsett også?

Tai

Sitat fra: Sunnmøring på lørdag 15. mars 2014, klokken 10:49
Dumt spørsmål, men er det alarm på bilen om ein ikkje har sikkerhetspakke?
Er den godkjent for rabatt på forsikring eventuelt?

Ikke dumt spørsmål,  jeg måtte spørre det samme når jeg tok levering.  Det er alarm på bilen,  litt usikker på hva sikkerhets pakken tilbyr.  Trodde det var bevegelse sensor inne i bilen.

Tai
Tesla Model S, grønn 85 Kwh,
Bestilt - 06/09-13
Finalized - 14/09-13
Bygget- 15/01-14
Transitt- 21/01-14
Klargjort- 28/02-14
Utlevering - 11/03 2014 kl 15:30!
Solgt - 25/08-17

-->Model X 75D, Midnight silver, 5 seter, premium, krem interiør, Oppgradert auto.
Bestilt 11/08-17
Kaos i Mytesla 02/09-17....
Ankommet Bergen  27/10-17
Utlevert 10/11-17

----------------------------------------------------------
"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA