Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Når får vi bilene våre ?

Startet av Toralfsen, mandag 24. mars 2014, klokken 16:23

« forrige - neste »

Toralfsen

Noen som vet om dette er en innstilling i bilen? Har hatt bilen på oppdatering, og når jeg fikk den igjen går vifta hele tiden under lading. Høres ut som en hårføner...

Vind

Sitat fra: Toralfsen på fredag 14. mars 2014, klokken 17:19
Noen som vet om dette er en innstilling i bilen? Har hatt bilen på oppdatering, og når jeg fikk den igjen går vifta hele tiden under lading. Høres ut som en hårføner...
Dette er vanlig. Går ikke hele tiden, men brukes for å holde batteriene på riktig tempratur.
BMW i3 (60Ah) (EL) 16/1 2014 - Juli 2016
BMW i3 (94Ah) (EK) September 2016 - November 2019
BMW i3s (120Ah) (EB) November 2019 -
Jaguar I-Pace HSE (EV) Oktober 2018 -

Toralfsen

Hehe, med mindre du har oppdaget et opphold når bilen min står på lading, så går viften hele tiden. Da mener jeg hele natten lang, det er som å ha på en hårføner hele natten igjennom.. Er vel feil igjen da.

Elmo

Sitat fra: Vind på fredag 14. mars 2014, klokken 17:31
Dette er vanlig. Går ikke hele tiden, men brukes for å holde batteriene på riktig tempratur.

Hvis viftene trenger å gå (nesten) hele tiden for å holde rett temp på batteriene nå i mars, hvordan skal det da gå når det blir varmere i været, evt i varmere strøk ???
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Terondo

Viftene går ikke på min under lading. I alle fall langt fra hele tiden. De går nok av og til, men det er det.
2014 BMW i3 - Laurel Grey / Suite
- På veien i Bergensområdet -

Vind

Sitat fra: Toralfsen på fredag 14. mars 2014, klokken 20:01
Hehe, med mindre du har oppdaget et opphold når bilen min står på lading, så går viften hele tiden. Da mener jeg hele natten lang, det er som å ha på en hårføner hele natten igjennom.. Er vel feil igjen da.
Nå har ikke jeg bilen på soverommet, men såvidt jeg har observert så går viften i ett minutt eller to når man kobler til, og selvfølgelig når man har startet oppvarming.  Midt under ladingen er det ingen lyd i det hele tatt på min bil.

Så dette høres nesten ut som en feil..  Lader du med standardladeren?
BMW i3 (60Ah) (EL) 16/1 2014 - Juli 2016
BMW i3 (94Ah) (EK) September 2016 - November 2019
BMW i3s (120Ah) (EB) November 2019 -
Jaguar I-Pace HSE (EV) Oktober 2018 -

MortenH

Jeg hører ingen lyd fra min bil mens den lader.
2011-2014: Mitsubishi i-MiEV
Fra jan 2014: BMW i3
Bryne - Rogaland

chrbje76

Fikk tilbake bilen etter sjekk av en feilmelding hos Bilia på Skøyen, de sa at de ikke fant noen feil men hadde lagt inn en ny software, "og husj husj ikke plag oss mer, stikk nå". Nå går viftene for fullt her også, hvert eneste minutt bilen lader med den medfølgende sladden, lufttemperatur er ca 3 pluss.

Dette høres ikke spesielt bra ut og det er ikke vanskelig å forestille seg at om den viften skal  snurre slik 10-15 timer i døgnet så kommer den ikke til å leve lenge, naboene reagerer også.

Etter å ha stort sett møtt skuldertrett og himling med øyne etter forrige runde hos Bilia, kvir jeg meg for å ta dette med Bilia. Kan jeg gå ut ifra at dette er normalt?

Sungrazer

Høres ikke normalt ut, nei og jeg opplever ikke det samme. Noen ganger starter viften en liten stund etter at jeg har plugget inn, men som regel stopper den omtrent med det samme når det er såvidt kjølig ute som det er nå.

Ville nok bedt dem ta en titt på bilen en gang til og helst få de til å reprodusere feilen. Enten ved at de gjør det selv, eller at du viser dem hva som skjer.

2015 BMW i3 - (solgt)
2018 BMW i3 - LCI Imperial Blue Metallic

chrbje76

Ja det er jo slik den har oppført seg før, egentlig aldri hørt at den har gått annet i noen sekunder når kabelen plugges, bare levd med denne bilen på vintertid foreløpig da.

marskar

Sitat fra: chrbje76 på tirsdag 02. februar 2016, klokken 22:20
Fikk tilbake bilen etter sjekk av en feilmelding hos Bilia på Skøyen, de sa at de ikke fant noen feil men hadde lagt inn en ny software, "og husj husj ikke plag oss mer, stikk nå". Nå går viftene for fullt her også, hvert eneste minutt bilen lader med den medfølgende sladden, lufttemperatur er ca 3 pluss.

Dette høres ikke spesielt bra ut og det er ikke vanskelig å forestille seg at om den viften skal  snurre slik 10-15 timer i døgnet så kommer den ikke til å leve lenge, naboene reagerer også.

Etter å ha stort sett møtt skuldertrett og himling med øyne etter forrige runde hos Bilia, kvir jeg meg for å ta dette med Bilia. Kan jeg gå ut ifra at dette er normalt?

Tror nok du er nødt til å ta en tur ned igjen til Bilia. Dette skal ikke være sånn.
2014 BMW i3
2016 BMW 320d X-drive M-Sport
x 2012 BMW 520d M-sport

Beckern

Jeg kjøpte min på Skøyen og har fått svært god service på verkstedet der.
Har vært der noen ganger nå og alltid blitt behandlet godt.
Er det Robert Haugen du har kontakt med? Hvis ikke foreslår jeg at du avtaler direkte med ham.
Det har ikke vært vanskelig å snakke med ham, ikke noen andre jeg har møtt på heller og jeg har hatt en runde med teknisk ekspertise med mer.

chrbje76

Nei, I3 fyren var aldri tilgjengelig, så mulig det er bedre med ham, de andre ville helst ikke ha noe med dette å gjøre skjønte jeg.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA