Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Treigaser vis hensyn!

Startet av ilmarw, torsdag 06. november 2008, klokken 09:48

« forrige - neste »

El rayo

Har ikke kjøpt parafin enda i år, men Essostasjonen på toppen av Indre Ringvei i krysset Ullevålsveien solgte parafin fra pumpe i fjor.

Rettelse: de har sluttet å selge parafin, men Esso Nordstrand og Esso Stabekk har parafin.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

Laban

Snakket med de som selger parafin fra pumpe i Trondheim og det er bare et tidsspørsmål før de slutter med det. Pumpene er eldgamle og nå er det nesten helt slutt på gamle damer som fyrer med parafinovner ;) så salget har gått drastisk ned de siste årene. De vil derfor ikke erstatte pumper som går i stykker  :(.
Trondheim
Metro-Buddy 2010
Wisper 905se city (elsykkel)
Tesla X 90D Nov-16

Ex: Think - 2002 (kjøpt ny, solgt 2012)
Ex: BUDDY - 2006

ilmarw

Var innom Maxbo på Vækerø i dag ettersom det er på veien og Maxbo på Alnabru var billigst sist. Men her kostet 5l. 189,- istedenfor 109,- så jeg kjøpte ikke. Vet ikke hvorvidt Maxbo har like priser overalt og det koster 189,- på Alnabru også. Oppdaterte første post.

ilmar
Polestar i bestilling

sveander

Jeg har i dag kjøpt 4 liter på Maxbo på Alnabru (gamle Byggeland)
DEn kostet 109 så det er nok for 4 og ikke 5 liter.

Ellers så hadde IKKE Maxbo i Ole Deviksvei lampeolje, det måtte bestilles ??

Det jeg lurer på er om noen vet hvor man kan kjøpe parafin i Oslo på dunk/flaske.
Ja jeg vet det lukter litt mer, men det er det Elbil Norge bruker og såå ille er det ikke. Men billigere
Tidligere 2 x Buddy. Nå E-UP
Venteliste på Scoda Vision IV

elektrolux

Hva med å prøve helifuel. Lukter nesten ingenting.

Spør på nærmeste lufthavn. Skulle ikke forundre meg om det er mulig å få dette gratis, da det ikke er lov å tømme ut av tankene og så tilbake igjen.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

sveander

Vil bare rett opp en feil jeg skrev. Det står ca 5 liter på dunken.

Litt morsomt å selge ca 5 liter i en butikk som Maxbo  ;D

ilmarw

Rart at det er så stre forskjeller i pris for to butikker i samme kjede i samme by.

ilmar
Polestar i bestilling

tom

Sitat fra: Wired på torsdag 20. november 2008, klokken 18:58
Bruk Diesel  ;)

................ og for de som bor i Oslo: kjøp avgiftsfri diesel fra pumpe for eksempel på Statoil stasjonen i Schweigårds gate. 

Jeg har brukt diesel og det virker som den "sure lukten" når man skrur av varmen blir betraktelig mindre når en har bruk diesel en stund. Ja,  så slipper man å surre med alle disse miljøfiendtlige plastflaskene.

/tom
Oslo.  Buddy,  City-El og Lepton Oxygen

sveander

Europris selger i følge deres siste katalog lampeolje for 89 kr for 4 liter

svedman

Jeg leser her at noen anbefaler diesel på Eberspracheren. Er det lov å fylle avgiftsfri diesel på den, eller er det slik at dere sjanser?

Vet dere forresten hva Økern har forhåndsfylt Ebersprachertanken med?

Og hvor lenge varer en tank, sånn cirka?
Oslo: Kewet Buddy Citi-Jet 6 2008-modell, "YOSHI". Elbilfører siden mai 2008.

tom

Ref innlegg på http://baatplassen.no/:
"Hei.

Nå er jeg ekspert på Webasto, men noe er nok likt for begge merkene.
Dersom du bruker annet brennstoff en diesel (Parafin, lampeolje) vil effekten bli lavere.

Det stemmer at vi anbefaler å brenne 15-20 min annet hvert år på parafin for å rense Webasto-varmeren fri for eventuell soting.

Å brenne hele tiden på annet brennstoff enn det varmeren er beregnet for er ikke å anbefale. Og hvorfor skal en gjøre det, noe av fordelene med dieselvarmeren er at den bruker samme brennstoff som motoren, slik at du slipper å passe på å alltid ha nok av forskjellige typer brennstoff 

Med vennlig hilsen

Webasto
Produktsjef for Webasto."

Avgiftdiesel koster under 8 kr/l

/tom
Oslo.  Buddy,  City-El og Lepton Oxygen

Lars C. Krogenæs

Sitat fra: svedman på torsdag 11. desember 2008, klokken 19:34
Jeg leser her at noen anbefaler diesel på Eberspracheren. Er det lov å fylle avgiftsfri diesel på den, eller er det slik at dere sjanser?

Det er fullt lovlig å kjøpe avgiftsfri diesel, på samme måte som man bruker avgiftsfri diesel til båter og traktorer.

Lars
Jobber med hjemmelading hos Circle K.

Den elektriske automobil vil seire
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2013-2016: Mitsubishi imiev
2007-2012: Citroen Saxo el
2007: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

svedman

Sitat fra: Lars C. Krogenæs på torsdag 11. desember 2008, klokken 22:07
Det er fullt lovlig å kjøpe avgiftsfri diesel, på samme måte som man bruker avgiftsfri diesel til båter og traktorer.

Lars

Jeg vet det er lov til traktorer og båter, men var ikke sikker siden det er bil. Takk!
Oslo: Kewet Buddy Citi-Jet 6 2008-modell, "YOSHI". Elbilfører siden mai 2008.

elektrolux

Til og med Mopedbiler har lov å kjøre på avgiftsfri diesel ;)
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

sveander

Sitat fra: svedman på torsdag 11. desember 2008, klokken 19:34

Vet dere forresten hva Økern har forhåndsfylt Ebersprachertanken med?

Og hvor lenge varer en tank, sånn cirka?

Parafin

Tja, jeg måtte fylle den etter å ha kjørt oktober og november.
Jeg kjører 2-3 mil per dag.

Jeg tipper en tank per vintermåned for min del. Men nå fyrer jeg ikke hele tiden.
Jeg bruker elvifta en time på morgene før jeg drar på jobbe. Så kjører jeg noen kilometer før jeg fyrer opp varmeapparatet. Etter enda noen km slokker jeg og triller de siste par kilometer til jobb uten varme. Jeg synes rett og slett det blir FOR varmt.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA