Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Medlemmenes BMW i3

Startet av Rocknisse, søndag 23. mars 2014, klokken 21:09

« forrige - neste »

Rocknisse

Fikk bilen min på fredag. Skal til Larvik jernbanestasjon i morgen og vet at det finnes noen kontakter der. Noen som vet hva slags? Har bare den vanlige som fulgte med bilen + blått adapter! så vanlig 16 A hadde vært helt greit. I verste fall parkerer jeg i Skien og tar buss derfra :)

sven erik

det er helt vanlige kontakter  i de nye stolpene  med blått å grønt lys  om du kommer inn fra e18  å direkte ned til jernbanen ser du de ved trafo veggen om du kommer fra andre siden må du bare rundt trafoen  så du ser de ikke  fra stasjons bygget

jkirkebo

Sitat fra: Rocknisse på fredag 14. mars 2014, klokken 00:29
Fikk bilen min på fredag. Skal til Larvik jernbanestasjon i morgen og vet at det finnes noen kontakter der. Noen som vet hva slags? Har bare den vanlige som fulgte med bilen + blått adapter! så vanlig 16 A hadde vært helt greit. I verste fall parkerer jeg i Skien og tar buss derfra :)

Det er to vanlige schuko i en stolpe lik de gamle i Oslo. Men du må ha med en kort skjøteledning eller overgang fra blått adapter til schuko da du ikke vil få plass til Teslas schuko-adapter i stolpen.

Bildet på ladestasjoner.no er det forøvrig jeg som har tatt. Hadde litt tid til overs en dag jeg kjørte toget dit :)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Rocknisse

Sitat fra: sven erik på fredag 14. mars 2014, klokken 00:51
det er helt vanlige kontakter  i de nye stolpene  med blått å grønt lys  om du kommer inn fra e18  å direkte ned til jernbanen ser du de ved trafo veggen om du kommer fra andre siden må du bare rundt trafoen  så du ser de ikke  fra stasjons bygget
Takk skal du ha. Da kjører jeg dit med bil :)

Rocknisse

Det er to vanlige schuko i en stolpe lik de gamle i Oslo. Men du må ha med en kort skjøteledning eller overgang fra blått adapter til schuko da du ikke vil få plass til Teslas schuko-adapter i stolpen.

Bildet på ladestasjoner.no er det forøvrig jeg som har tatt. Hadde litt tid til overs en dag jeg kjørte toget dit :)
[/quote]
Fikk ikke opp noe på ladestasjon på ipaden.
Pga bruddet mellom Skien og Larvik har jeg egentlig buss på togtjenesten min, men sparer mye tid på å ta bilen. Og så koster det ikke så mye i bensinpenger lenger heller :)
Tar med en skjøteledning så blir dette bra. Takk for svar.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA