Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Batterileie/finansiering eller dyr garanti??

Startet av Griffel, onsdag 05. november 2008, klokken 22:24

« forrige - neste »

Griffel

http://www.vg.no/bil-og-motor/artikkel.php?artid=531048

"Tom Purves ble hekta da han prøvde en elektrisk Mini fra BMW. Nå vil Rolls-Royce-sjefen lage en elektrisk Phantom.

Mange av kundene våre kjører lite i byen. For disse kundene vil det være ideelt med en elektrisk Rolls-Royce, sier Purves, som tok over sjefsstolen hos BMW-eide Rolls-Royce i juli.

Purves tør ikke å spå når en elektrisk Rolls er på veiene, men han tror ikke det kommer til å ta veldig mange år. "

Ikke så veldig sterkt løfte egentlig. ::)



Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

ilmarw

Sitter og lurer på om flere av trådene her inne ikke heller burde ligge under 'Elbiler i media'? Hva tenker folk?

ilmar
Polestar i bestilling

Laban

Når det er omtale om biler som er "langt" fra produksjon og det henvises til media burde det vel strengt tatt ligget der ja.

Får vurdere Rolls igjen hvis den kommer som elektrisk. Kvittet meg med en Silver Shadow-69 mod i fjor og den brukte ca. 4 l/m på byturer og 2 l/m på landeveiskjøring (98 oktan). Uten avgifter så går det vel an å importere slike uten at den er blitt "veteran" også regner jeg med  ;).

Har heller aldri kjørt (man kjører forresten ikke Rolls - man "duver" avgårde) maken til behagelig bil.
Trondheim
Metro-Buddy 2010
Wisper 905se city (elsykkel)
Tesla X 90D Nov-16

Ex: Think - 2002 (kjøpt ny, solgt 2012)
Ex: BUDDY - 2006

Griffel

Sitat fra: ilmarw på fredag 24. oktober 2008, klokken 21:23
Sitter og lurer på om flere av trådene her inne ikke heller burde ligge under 'Elbiler i media'? Hva tenker folk?

ilmar
Enig det var jeg burde ha lagt den.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA