Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Noen som har/skal skifte dekk selv?

Startet av MR Tesla, søndag 23. mars 2014, klokken 16:14

« forrige - neste »

MR Tesla

Har solgt min Mod S P+ og kjører nå BMW I3 og prøver å finne fordelene med det.

1. Parkeringsangsten, angst for riper, skader og alu korrosjon er en saga blott

2. Vaskemanien er ikke lenger der

3. Har noe å glede meg til ( Bestillt mod X)

4. Kan bruke tid på annet en Tesla forum på Elbil.no

5.Cash

Real EoN

Må si jeg er inne på litt samme tankene, selge min P+ på sen sommeren å kjøpe en e-golf.

Legge inn bestilling på Model X og sette overskytende penger på TSLA og SCTY  ;)
Møre og Romsdal (Molde),
BMW i3 leveringsuke 37, 2014 (Levert uke 45) (solgt)
Tesla Model X reservasjon #P1714 90D Black/Black VINxx009605 Hentet Ålesund 1 September 2016 kl 16:00
Tesla Model S Performance Plus Black/Black, 21" grey, Carbon dekor, Alt minus bakovervendte barneseter #P1710 VINxx15275 Hentet Trondheim 10 September 2013 kl 10:00 (solgt)

sven erik

er dere alerede lei tesla  s   ikke bra om for mange blir til salgs jo foresten   det er fint  for jeg vurderer til høsten å kjøpe en   da kan  jeg få den billigere

Avh

Tesla mod 3
Tesla S 85 kWh Rød mm
Tesla Roadster 2,5
Ex-Buddy
2 x EL-sykkel

cra

Ser ikke helt logikken i punkt 1, med mindre BMW'en er ripe- og skadesikker? Det nærmeste jeg har vært en slik bil til nå trur jeg må være Think'en. ;)  (Dvs, plasten lar seg forsåvidt ripe, men den ruster i alle fall ikke.)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

VigdisA

Selge bilen? Det hadde jeg ikke trodd du ville gjøre MRtesla.
Veldig nylig solgt eller?
Vår kommer nok ikke for salg noen gang.  Vi skal på biltur i sommer - litt på lykke og fromme ift å se hvor SC og 22kw ladestasjoner leder oss hen..Kanskje vi får lurt oss nedover i Europa, evt finner spennende steder i Norge. Gleder meg til det. :-)
Tesla Model S Signature P85+ :)
Nestleder i Tesla Owners Club Norway

Øyvind.h

Fordelen med den dagen jeg kvitter meg med Model S er at det står en Model X ved siden av bilen :)
Bytter ikke fordi jeg vil, men fordi jeg må  :-\
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

janmb

Sliter litt med å være enig i noen av delene, men kanskje aller mest fordi jeg aldri kunne tenkt meg en SUV - heller ikke i form av en Model X.

Jeg vil påstå at mer enn halvparten av alle som kjøper SUV kjøper feil bil til sitt faktiske behov. En SUV er jo helt enkelt bare en bil som er litt dårlig på absolutt alt og virkelig god på ingenting.
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

turfsurf

Sitat fra: janmb på fredag 14. mars 2014, klokken 10:18
En SUV er jo helt enkelt bare en bil som er litt dårlig på absolutt alt og virkelig god på ingenting.

Eller man kan snu det på hodet, en SUV er en "jack of all trades, master of none", dvs at den gjør det meste bra, men ingenting best. Jeg vil påstå at større SUVer er en av de beste familiebilene man kan ha. God fremkommelighet, god oversikt, lett å få barn og bagasje inn og ut av, relativt sikre, god lastekapasitet, god plass i kupeen uten å bli kjempelang. Er man ute etter en bil med noen spesifikke rendyrkede egenskaper så er SUV feil. Selv om jeg liker Model S som biltype veldig godt, så har den følgende ulemper ifht Model X:

- Dårligere fremkommelighet
- Vanskeligere inn/ut med barn og bagasje
- Dårligere overblikk i trafikken

Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

Øyvind.h

Sitat fra: janmb på fredag 14. mars 2014, klokken 10:18
Sliter litt med å være enig i noen av delene, men kanskje aller mest fordi jeg aldri kunne tenkt meg en SUV - heller ikke i form av en Model X.

Jeg vil påstå at mer enn halvparten av alle som kjøper SUV kjøper feil bil til sitt faktiske behov. En SUV er jo helt enkelt bare en bil som er litt dårlig på absolutt alt og virkelig god på ingenting.
Hadde ikke byttet om jeg ikke måtte :( SUV er ikke akkurat noe jeg har lyst på, men det er tvingende nødvendig.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

hma

#10
Man må kunne kategorisere de første Model S-kundene som "early adopters".
Denne gruppen mennesker er ganske interessant og jeg lurer på hva som kjennetegner den?
Sterk økonomi, interesse for nytt design, ny teknologi, etc.

Til de av dere som allerede vurderer å selge Model S'en, ser dere på dere selv som "early adopters"?
Er dere ofte tidlig ute med å anskaffe nyeste teknologi/design, eller er Model S mer et engangstilfelle?

http://en.wikipedia.org/wiki/Early_adopter

Selv har jeg langt over middels interesse for teknikk og design. Pussig nok faller jeg inn i kategorien "late majority" og sågar "laggards". Har ikke nettbrett, har kun "fjernsynsapparat" (CRT), ingen BluRay og spiller LP-plater framfor CD ;)
Mine elbiler har jeg anskaffet godt brukt, men nå blir det altså splitter ny Model S, første (og eneste?) nybilkjøp noen gang.
- Toyota Rav4 EV 2000 NiMH (06/2010), Tesla Model S75D (12/2018)
   (tidligere: Think Classic 2000 NiCd (06/2009-05/2012) - Think City 2010 Zebra (03/2012-10/2012) - Think City 2009 Zebra (05/2012-05/2014)  - Tesla Model S 2014 (06/2014-09/2017) - Nissan Leaf 2018 LE 40kWh (04/2018-12/2018) )
- Trondheim (Trøndelag Elbilforening 02/2012-04/2014)
- Ariens AMP 24 to-trinns snøfreser 48V litium 52,5Ahr (10/2012) - Bosch Rotaks 43 Li-Ion gressklipp

janmb

Sitat fra: turfsurf på fredag 14. mars 2014, klokken 10:30
Eller man kan snu det på hodet, en SUV er en "jack of all trades, master of none", dvs at den gjør det meste bra, men ingenting best.

Jeg er ikke enig i at den gjør det meste bra. Den gjør i beste fall det meste greit nok.

Problemet er at 99% av alle SUV utelukkende går på helt vanlig asfaltvei, der det finnes langt, langt bedre alternativer å velge blant. En helt vanlig stasjonsvogn ville for de fleste være et bedre alternativt i stort sett alle tenkelige aspekter. Og for de som faktisk behov for en bil til offroadkjøring er ikke en SUV et alternativ til det heller.

Nå er jeg helt overbevist om at Model X kommer til å bli den beste SUVen hittil - med et noe mer akseptabelt tyngdesenter, bra motorkraft og dermed litt mindre elendige kjøreegenskaper, men like fullt er det en altfor høy bil der høyde ikke gir de fordelene folk tror den gjør.
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

turfsurf

Sitat fra: janmb på fredag 14. mars 2014, klokken 12:23
Problemet er at 99% av alle SUV utelukkende går på helt vanlig asfaltvei, der det finnes langt, langt bedre alternativer å velge blant. En helt vanlig stasjonsvogn ville for de fleste være et bedre alternativt i stort sett alle tenkelige aspekter.
Blir veldig OT, men det du sier der er en påstand uten begrunnelse, samme som tidligere. Folk har forskjellige behov, og kjøper forskjellige kjøretøy. Jeg har opp gjennom tiden hatt alle mulige biltyper, fordi mitt behov har endret seg. Eneste som egentlig ikke dekte mitt behov var den norgespopulære stasjonsvogna, som jeg byttet i en SUV som dekket mitt behov mye bedre (fremkommelighet, høyde). Nå er ikke jeg en SUV forkjemper, de har relativt dårlig bagasjeplass ifht størrelsen, høy luftmotstand, høyt tyngdepunkt osv. Men alt er en tradeoff, og for noen er SUV det rette valget...
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

Havebigfun

Om S kommer med AWD samtidig som X og luftfjæring kan justeres etter ønske er S den bedre X- fordi den har lavere forbruk og er mindre. Selger man S fordi man har parkeringsangst er X ikke et bedre valg.
Men det finnes grunner til å selge de første S. Ettersom vi er early adopters klør det så j.. å ha den nyeste teknologien- bilene er under konstant forbedring, bla. med klappbare speil, DC- konverteren i frunken istedenfor under forskjermen og ikke minst røde kalipere på P ::) osv.
Jo lengre man venter jo flere forbedringer vil komme- en del av disse sikkert ikke som retrofit. Det klør-det klør...
De av oss som kjøpte før prisøkningen kan tom. selge bil uten særlig tap enda.
Man får da bare et problen- ingen fornuftig bil å kjøre med :o

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA