Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: ABB hurtiglader villedende info

Startet av jaxry, søndag 23. mars 2014, klokken 11:58

« forrige - neste »

jaxry

Jeg har tidligere bedt om å gjøre endringer etter kontrakt var skrevet, men dette er ifølge selger ikke mulig. Jeg har sett på engelske forum at det virker som det i UK er mulig. Noen med en formening om dette?

Ift å bryte kontrakt er det eneste jeg finner i salgsbestemmelsene at "ved bestilling av ikke-lagerført kjøretøy er Kunden bundet av ordren i inntil tre uker." Dvs at man kan bryte etter tre uker uten problemer?

Jeg har fått misvisende informasjon fra selger på et kritisk tilbehørsvalg, så hvis de ikke klarer å endre dette for meg ser jeg meg (svært dessverre) nødt til å bryte kontrakten. Jeg har ikke mulighet til å bryte og skrive ny kontrakt pga behov for bilen fom juni da jeg har bekreftet levering.
BMW 120da (x), BMW 523iat (x), BMW 318dt (x), BMW 525xi, BMW i3, S85

LMOR

Hvis de har holdt tilbake eller gitt feil informasjon av vesentlig betydning, så er du selvfølgelig ikke bundet av kontrakten. Spørsmålet er vel heller om du kan bevise dette. I så fall antar jeg at de kan gjøre en unntak, og endre ordren, hvis ikke så bør de oppheve kontrakten.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

jaxry

Jeg håper jo virkelig de kan endre ordren, jeg har gledet meg enormt til bilen kommer. Jeg har kontaktet selger om saken. Jeg kan ikke bevise noe, da det ble sagt mens vi så på bilen, og satte opp utstyr sammen med selger.

LMOR

Sitat fra: jaxry på torsdag 13. mars 2014, klokken 19:14
Jeg håper jo virkelig de kan endre ordren, jeg har gledet meg enormt til bilen kommer. Jeg har kontaktet selger om saken. Jeg kan ikke bevise noe, da det ble sagt mens vi så på bilen, og satte opp utstyr sammen med selger.
Men hvis han forstår at du ble feilinformert og at det har stor betydning for deg, så bør han for å sikre et godt kundeforhold ordne opp i dette. Jeg har ingen tro på at de ikke kan endre, men pga begrenset kapasitet og mangel på enkelte komponenter, kan de ikke la endringer være en mulighet som blir brukt "normalt", og etter at bilen er lagt inn i produksjonsplanen og VIN nummeret tatt ut, er det for sent uansett.
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Thomas81

Noen som vet om varmepumpen spesifiseres i kontrakten eller er den like opplagt som at det er med dører, vinduer osv?
BMW i3 Capparis white
BMW 116d M-sport alpine white

Klykken

Såvidt meg bekjent leveres ikke bilen med noe annet... (?) Har ikke lest noe annet enn det i alle fall.
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

Vind

Sitat fra: Thomas81 på onsdag 19. mars 2014, klokken 12:35
Noen som vet om varmepumpen spesifiseres i kontrakten eller er den like opplagt som at det er med dører, vinduer osv?
Den er med i standarduststyret i Norge
BMW i3 (60Ah) (EL) 16/1 2014 - Juli 2016
BMW i3 (94Ah) (EK) September 2016 - November 2019
BMW i3s (120Ah) (EB) November 2019 -
Jaguar I-Pace HSE (EV) Oktober 2018 -

Gondron

Ja, den er spesifisert i min kontrakt.

LMOR

2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

jaxry

Til info vedr. min sak. Jeg tok opp dette med selger. Han utstedte en ny ordre som jeg signert, sendte inn til BMW, og dagen etter var det i orden. Den eneste effekten er 6 dager lengre leveringstid, men det kan jeg leve med.

Vind

Sitat fra: jaxry på torsdag 20. mars 2014, klokken 13:19
Til info vedr. min sak. Jeg tok opp dette med selger. Han utstedte en ny ordre som jeg signert, sendte inn til BMW, og dagen etter var det i orden. Den eneste effekten er 6 dager lengre leveringstid, men det kan jeg leve med.
Bra - fleksibilitet under press altså...
BMW i3 (60Ah) (EL) 16/1 2014 - Juli 2016
BMW i3 (94Ah) (EK) September 2016 - November 2019
BMW i3s (120Ah) (EB) November 2019 -
Jaguar I-Pace HSE (EV) Oktober 2018 -

Terondo

Godt at de ordner opp. Selv bestilte jeg først bilen, og dagen etter la jeg til noe på ekstrautstyrslisten. Det var helt uproblematisk.
2014 BMW i3 - Laurel Grey / Suite
- På veien i Bergensområdet -

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA