Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Car-net for Android

Startet av Mippen, søndag 23. mars 2014, klokken 10:14

« forrige - neste »

Mippen

http://www.elbil.no/elbiler/1250-na-senker-de-leaf-prisen

Bra at Nissan kjører priser som er mer riktige for Leaf. Til nå har man måtte kjøpe via små forhandlere som kjøper fra Europa for å få samme prisene. Bare synd for de som har kjøpt en leaf for 1-2 uker siden. De taper ganske mye på dette hvis prisene blir liggende på samme nivå framover.

For eksempel Tekna til 280k blir 40.000billigere. De blir det ikke lett å selge en Tekna til høyere prise brukt, selv om den har Norgespakken. Glad jeg har kjøpt min fra Utlandet.
Fremtiden er elektrisk.

offpist

Tenkte akkurat det sammen.
De måtte jo gjøre noe for å ikke miste for mye andeler mot E-Golf.

Blir spennende å se hvordan prisene i bruktmarkedet og hos parallellimportørene justerer seg.

Selv kjøpte jeg brukt Leaf for 2 uker siden, men føler jeg kom greit ut av det likevel.
Tesla Model S P85
Tesla Model 3 Performance (Solgt)
Tesla Model 3 LR (Solgt)
Nissan Leaf 2014 med 2018 model 40 KWH batteri.(Solgt)

Midgard

Kjøpte ny leaf for 1 uke siden, bra timet :/. Kjøpte dog uten norgespakke men kasta vel gode 10k ut av vinduet uansett. Og har fortsatt ikke fått den hehe.
2014 Leaf tekna i farge kad (Elma?) hverdagsbil
2007 Qashqai tekna (Bjarne) hengertrekker og kajakkfrakter

Mippen

Ja, blir spennende. Nissan Norge har kjørt litt høyere priser for å tjene ekstra penger. I mange andre land er Leafen langt billigere. Prisene som nå kjøres er mer fornuftige, men det er en ganske stor prisjustering. Blir spennende å se bruktmarkedet.
Fremtiden er elektrisk.

Kjell Leaf

Sitat fra: Mippen på torsdag 13. mars 2014, klokken 16:23
http://www.elbil.no/elbiler/1250-na-senker-de-leaf-prisen

Bra at Nissan kjører priser som er mer riktige for Leaf. Til nå har man måtte kjøpe via små forhandlere som kjøper fra Europa for å få samme prisene. Bare synd for de som har kjøpt en leaf for 1-2 uker siden. De taper ganske mye på dette hvis prisene blir liggende på samme nivå framover.

For eksempel Tekna til 280k blir 40.000billigere. De blir det ikke lett å selge en Tekna til høyere prise brukt, selv om den har Norgespakken. Glad jeg har kjøpt min fra Utlandet.
Jeg fikk min levert i desember, jeg er ikke lei meg for at prisene går litt (svært lite) ned.
Jeg skal uansett ha bilen i 5-6 år.
Prisreduksjonen er minimal for meg, jeg kjøpte også under kampanje : 274.000,-
Legger du på vinterdekk (11.000) krompakke (8.000?) metallic lakk (5000). vil prisen nå være 263.000,-
Vet ikke om jeg husket alt nå men....
Uansett, krompakken har jeg, og jeg syns den tar seg godt ut, for man kan vel unne seg å betale for litt pynt på en elbil også ??? eller der det nesten bannlyst i dette miljøet hvor enkelte bruker underbuksa på begge sider for å spare noen kroner på vaskemaskinen :D :D
Leaf Tekna, levert des. 2013.
Farge : Hvit

Sommerkos : BMW 645ci cabriolet 2004

Powerflux

Kommer nok til å gjøre underverker for bruktprisen på 1-3 år gamle Leafer dette :-\
Japan Leaf, levert juni 2013.
137000 km. 1 bar forsvunnet.
Tesla S70D Facelift, levert juni 2016.
52000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
13000 km.

Gordon Retriever

Så vidt jeg kan se er reell prisnedgang ca. 10.000 kroner?

Priskampanjen består i at den såkalte Norgespakken er borte.

Tidligere har man kunnet velge bort deler av denne til fordel for en prisreduksjon på vel 23.000 kroner. Chromepakken har man derimot ikke sluppet unna.

Den store fordelen med den nye kampanjen ser ut til å være at kunder som ikke ønsker chromepakke endelig slipper å betale for den.

Det jeg lurer på er varigheten på kampanjen: Gjelder bare i mars måned, sier Nissan.
Jeg blir ikke veldig overrasket om den blir forlenget på et eller annet vis. ;)

Mippen

Jeg vet ikke hva de ulike pakkene inneholder, men jeg kjøpte meg en leaf fra belgia i januar. Var før hos Nissan i Bergen og der kostet tekna som jeg ville ha 279.000kr. Nå står det at samme leaf med dette tilbudet koster fra 239000. Det er vel 40.000 under? Usikker på om det var med eller uten vinterhjul i tilbudet hos Nissan, men det kan man få for 5000kr på egen hånd.
Fremtiden er elektrisk.

2mash

Vel, reell pris inkl understellbehandling og vrakpant er kr 245 900,-. Da kommer metallic kr 6000 i tillegg. Vinterdekk er selvsagt utenom.
http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=47136383

Mon tro om de har kuttet chrome-pakken? Jeg synes den tar seg meget bra ut, og har sålangt ikke sett at 'dette er noe billig man kan kjøpe fra ebay' selv.

Ergo - da er det ørlite billigere enn da jeg kjøpte for en måned siden. De visste vel om dette, siden jeg fikk 'dobbeltladeren' med i pakken. Pyttsann! Man teller ikke kroner når man har fått bilen - da nyter man bare!!

Jeg gleder meg til at det vil komme flere Leafer på veien!

Kan vi ikke inføre hilsing mellom Leafer, slik mc-folket gjør? :-)

Leaf Tekna 2014-02 6,6kW
e-NV200 7-seter 2016-08 6,6kW

Gordon Retriever

Sitat fra: 2mash på torsdag 13. mars 2014, klokken 19:28

Hilsing for Leaf-eiere.

Vis hvor du står i de store spørsmålene som opptar folket aller mest:

*Vifter med ullvott  = Kjører uten varme.
*Smiler bredt bak solbriller = Kjører med full varme.
*Holder opp Visakort = Betaler serviceprisene til BNH med glede.
*Viser tomt pappbeger med kronestykker på bunnen = Synes servicen er for dyr.
*Holder opp hånd med kryssede fingre = Elbil trenger ikke service, gjør den vel?
*Viser tommel ned = Synes servicen er så dyr at det blir bestilt ny Dieselpassat så snart noen svarer på "Leaf til salgs"-annonsen på finn.no.
*Holder opp sammenbrettet kart =  Kjører USA-import uten fungerende navigasjon.
*Holder rull med aluminumsfolie = Kjører EU-import og må lage chrome-pakke selv.

knutgrr

Leaf levert desember 2013. Stavanger/Sola.

TorC

ullvott, pappbeger, kryssede fingre, kart, (og skitne fingre = tar servicen selv).
2011- US Leaf. Elton. Beste bil jeg har hatt, men aldri mer Nissan! (Blitt mer usikker nå etter god service fra Solum Bil i Larvik...).

2019- Norsk Kona. Elma. Flott bil, men møkkaselger hos forhandler i Sandefjord.

Gullkysten,Sandefjord, sentrum.

Kjell Leaf

Da blir det solbriller, visakortet henger jeg i speilet for å provosere  ;D ;D
Leaf Tekna, levert des. 2013.
Farge : Hvit

Sommerkos : BMW 645ci cabriolet 2004

Mippen

Skulle ha fått tak i en fløyte som høres ut som et kasseapparat. Pling, pling når vi møter en annen leaf for å symbolisere alle pengene vi sparer. Også kunne jeg ha kjørt med en gassmaske for å symbolisere skitten luft fra de andre bilene med drivstoff.  :o

Fra spøk til revolver... Håper prisene på leaf holder seg ok selv om det ser ut som nybilprisene går litt ned. Har ikke planer om å selge min bil med en gang, men tror nok jeg kommer til å bytte dersom det kommer en bil med vesentlig mer rekkevidde enn det den nyeste leafen nå har. Da er det greit å få litt igjen for "leifen" min. Har jo Tesla da, men da må jeg klare meg med en bil. Liker å ha 4wd og mulighet til å trekke henger. Er ikke et must, men når man har hus og hage er det greit nå og da. Reiser også mye på fjellet om vinteren og da liker jeg best 4x4.

Ellers har jeg bare positivt å si om leaf. Skjønner godt hvorfor det ruller mange av de på veiene. :)
Fremtiden er elektrisk.

snurre100

Sitat fra: Gordon Retriever på torsdag 13. mars 2014, klokken 21:29
Sitat fra: 2mash på torsdag 13. mars 2014, klokken 19:28

Hilsing for Leaf-eiere.

Vis hvor du står i de store spørsmålene som opptar folket aller mest:

*Vifter med ullvott  = Kjører uten varme.
*Smiler bredt bak solbriller = Kjører med full varme.
*Holder opp Visakort = Betaler serviceprisene til BNH med glede.
*Viser tomt pappbeger med kronestykker på bunnen = Synes servicen er for dyr.
*Holder opp hånd med kryssede fingre = Elbil trenger ikke service, gjør den vel?
*Viser tommel ned = Synes servicen er så dyr at det blir bestilt ny Dieselpassat så snart noen svarer på "Leaf til salgs"-annonsen på finn.no.
*Holder opp sammenbrettet kart =  Kjører USA-import uten fungerende navigasjon.
*Holder rull med aluminumsfolie = Kjører EU-import og må lage chrome-pakke selv.

Bra tiltak.Kan jo også vise fingern=ta den Nissan..
Venter på Kia E Niro

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA