Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Stop lampen lyser og bilen går ikke i "kjøremodus"

Startet av jgilberg, lørdag 22. mars 2014, klokken 17:52

« forrige - neste »

jgilberg

Jeg har ikke åpnet BMWs type2 kabel, men det skal passe til Tesla? Er vel ikke en "spesiell" type2 kabel til BMW?
Black P85 | VIN *20264 | 21" Hjul | Carbon Dekor | Karbonfiber Spoiler | Lydstudio-pakke  | Lyspakke | Mellombrunt Performance Interiør | Panoramatak | Parkeringsassistent | Tech-pakke | barneseter | bil levert des13 | i3 med alle opsjoner levert jan14 |

sjokomelk

Det kan være at BMW sin kabel kun er 1-fas. Den vil fungere på en Model S, men vil i enkelte tilfeller kun gi bilen 1/3 av effekten den kunne fått fra ladestasjonen.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17
Har fortsatt en 2013 Opel Ampera med OVMS
Reserverte Tesla Model 3 17.01.17

jgilberg

Sitat fra: sjokomelk på torsdag 13. mars 2014, klokken 17:41
Det kan være at BMW sin kabel kun er 1-fas. Den vil fungere på en Model S, men vil i enkelte tilfeller kun gi bilen 1/3 av effekten den kunne fått fra ladestasjonen.

Det er akkurat det jeg frykter.. Jeg får kjøre innom en 32A ladestolpe.
Black P85 | VIN *20264 | 21" Hjul | Carbon Dekor | Karbonfiber Spoiler | Lydstudio-pakke  | Lyspakke | Mellombrunt Performance Interiør | Panoramatak | Parkeringsassistent | Tech-pakke | barneseter | bil levert des13 | i3 med alle opsjoner levert jan14 |

jgilberg

jeg behøvde ikke å testekabelen. Den "mangler" halvparten av "pinnene". Egentlig smålig av BMW å ikke lage en al-round kabel når de først var i gang. Kabelen vil kun fungere på 230V enfas.

bromm

For oss i3-eiere er vel ikke dette et problem - snarere en fordel at kabelen er en del lettere, når det alikevel benyttes bare en fase for i3 ;)

elektrolux

Helt enig. Vi selger alle typer mode 3 kabler og hadde dere sett størrelsen på 3 fase 32A versjonen ville dere blitt ekstra glad i 1 fase versjonen.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA