Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Lakk til å fylle inn steinsprut-skader...

Startet av Saxooo, lørdag 22. mars 2014, klokken 16:08

« forrige - neste »

staleand

Imponerende! Trosset boikotten min av NRK for å se dette som den Tesla-fan jeg er, og er virkelig imponert. Kjenner jeg også er blitt mye mer opptatt av CO2-utslipp etter at jeg fikk Teslaen. Sånn på et seriøst plan - DET hadde jeg aldri trodd skulle skje. Schrødingers katt er forøvrig et kjempebra program. Synd man må over på tvangskanalen for å få sett det.
Model S S85 Alt utstyr, minus tyverialarm, hattehylle og barneseter.
Levering feb / mars 2014.

Halbostad2

Veldig bra jobbet :) når jeg så dette fikk jeg veldig lyst til å kjøre en så lang tur selv :D
TMS 85
Bestilt 22.11.13
Fikk VIN rundt Jul (315xx)

Øyvind.h

Sitat fra: Johnny på torsdag 03. april 2014, klokken 21:03
Uvirkelig bra gratisreklame for Tesla. Likevel litt feil, siden det gikk med 100Kg asfalt!
+1
Bra med fravær av eksosutslipp, men all den kjøringen med piggdekk er ødeleggende for miljø-imaget. Svevestøv er et vesentlig problem som gir seriøse luftveisplager. Bra mesteparten av turen foregikk langt fra storbyer.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Celter

Porsche Taycan Turbo (Bestilt)
Tesla P85D  (Solgt)
Tesla P85+ (Solgt)

Cowboystrekk

Sitat fra: Celter på fredag 04. april 2014, klokken 07:22
For dere som er interessert i global warming som vitenskap og ikke som religion:

http://climatechangereconsidered.org/about-nipcc/
du mener vell ikke motsatt? ;) Har lest noen av studiene bak den offisielle forklaringa og ift design, risk for bias etc så kommer de godt ut. Noe svartmaling har det vært og vi kan ikke si med sikkerhet hvor mye mennesket bidrar. At endel har økonomiske interesser for å støtte det ene eller andre er desverre sant, men incentivet blant motstanderne for at det ikke stemmer er langt større enn motsatt...
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

Celter

Sitat fra: Cowboystrekk på fredag 04. april 2014, klokken 07:51
For dere som er interessert i global warming som vitenskap og ikke som religion:

du mener vell ikke motsatt? ;) Har lest noen av studiene bak den offisielle forklaringa og ift design, risk for bias etc så kommer de godt ut. Noe svartmaling har det vært og vi kan ikke si med sikkerhet hvor mye mennesket bidrar. At endel har økonomiske interesser for å støtte det ene eller andre er desverre sant, men incentivet blant motstanderne for at det ikke stemmer er langt større enn motsatt...

Tvert imot. De som har satt hele sin karriere inn på denne teorien og har et sugerør langt nede i miljøkassa har definitivt mest å vinne på å opprettholde miljøbløffen.
Porsche Taycan Turbo (Bestilt)
Tesla P85D  (Solgt)
Tesla P85+ (Solgt)

Mhal

Olatho

Kan noen flytte siste bit av denne tråden til humor og kanari eller noe sånt?
Folk må gjerne få ha konspirasjonsteorier, og nekte å tro på en tilnærmet samlet forskerstand, men de har ingenting i denne tråden å gjøre.

Thomas Parsli

Jeg antar du røyker et par pakker om dagen og har isolert huset ditt med asbest?
Eller troller du bare?

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

Anew

Five Stupid Things About Climate Change Denial:

Spesielt punkt 4 og 5.
VIN 23765 finalized 21. august: In transit 4. januar, utlevert 19. februar.
Blå S60, mellombrunt, tech, rygge, pano, lys, lyd, vinter... og pakkehylle. Ikke superlader eller dobbeltlader, og lever veldig bra med det.

Cowboystrekk

Sitat fra: Celter på fredag 04. april 2014, klokken 07:56
Sitat fra: Cowboystrekk på fredag 04. april 2014, klokken 07:51

Tvert imot. De som har satt hele sin karriere inn på denne teorien og har et sugerør langt nede i miljøkassa har definitivt mest å vinne på å opprettholde miljøbløffen.
Så oljeindustrien har ingenting å tape? Grunner til at jeg er imot de som tviler på menneskelig global oppvarming er søppelet som "30 000" forskere hvor de har fått alt fra medisinstudenter til sosialantropologer til å signere mot at global oppvarming er menneskeskapt... Jeg kan også finne masse forskere som mener ditt og datt om ting som er langt unna deres fagfelt, det gir verken meg eller dem kreds og ødelegger for saken min.

Jeg gravde forresten litt om Singer og Idso: De får henholdsvis 5000 og 11600 USD hver måned fra Heartland institue, en tenketank som mottar enorme beløp fra flere firma som har store økonomiske interesser i at IPCC tar feil...

Helt ærlig så er jeg usikker på om de verste scenarioene til IPCC stemmer, men vi kan med sikkerhet si at mennesket bidrar til gobal oppvarming, men ikke hvor mye vi bidrar. Vi som kjører Tesla utgjør uansett flere av de små dråpene i havet som tilsammen utgjør ganske mye på veg mot et renere samfunn uahengig av om man tror på IPCC, at lokal forurensing er viktigst osv :)
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

snoopy2005

Gratulerer med vel gjennomført tur!

Veldig inspirerende! takk for flott reportasje!

Veldig tøft at det går an å kjøre så langt med elbil uten at du må være elbilist på din hals!
P85D og en KIA SOUL EV

bb

Bra tur! Går det an å få litt statistikk over gjennomsnittsfart ved kjøring, total ladetid, hva slags type lader/hastighet som ble brukt i de forskjellige stedene? Hadde de tatt turen via RV4 og Gjøvik i stedet for E6 nord for Oslo hadde de spart en halvtime minst.

Jeg ble nesten inspirert til å ta turen selv :) Men da er jeg avhengig av å ha en co-driver slik at vi får kjørt hele tiden.
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA