Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: HomeLink

Startet av nordvik, lørdag 22. mars 2014, klokken 15:25

« forrige - neste »

nordvik

http://www.adressa.no/nyheter/innenriks/article9313027.ece

" Arbeiderpartiets miljøpolitiske talsmann Terje Aasland sier han vil forlenge og forsterke dagens gunstige avgiftsregime for elektriske biler. I tillegg vil han ha dyrere bensin."

Det her liker vi
Stolt eier av ELektra; Sort Nissan Leaf 2012.

Oreo

Innslag på TV2 Nyhetskanalen også, der en representant fra Broom som kommenterte dette som positiv da det gir en bedre forutsigbarhet.
Sør-Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13
Tesla Model X, 100D 17.12.2017

Kjell Leaf

#2
Sitat fra: Oreo på torsdag 13. mars 2014, klokken 10:22
Innslag på TV2 Nyhetskanalen også, der en representant fra Broom som kommenterte dette som positiv da det gir en bedre forutsigbarhet.
Bensinen er dyr nok, litt merkelig at dette er noe Broom støtter.
Håper ikke vi får inn igjenn AP neste gang, dette er heller ikke noe AP har vedtatt..
AP bygger jo ingen veier uten bompenger, og enkelte prosjekter kan ikke finansieres på denne måten fordi det blir for mange elbiler. Dette gjelder bomprosjekter der man f.eks lager en bro eller tunnell ut til en øy, der er ofte bomtakstene høye og pendlerne kjøper da elbil. Ferjeselskapene har også begynt å suttre, så jeg er slatt ikke sikker på hvor lenge vi får beholde denne goden uansett hvem som styrer. Men selvsagt håper jeg at ordningen fortsetter, jeg tror V og KRF vil legge press på regjeringen her.
Avgift på kjøp av bilen tror jeg ikke noen kommer til å innføre i 2017, kanskje FRP vil, men da får de ikke viljen sin.
Leaf Tekna, levert des. 2013.
Farge : Hvit

Sommerkos : BMW 645ci cabriolet 2004

sindrej

Fergeselskapene har egentlig ikke SÅ mye å klage på.  En må betale som passasjer, og så lenge en har rabattkort så er det veldig liten forskjell i pris siden en får 50% på bilen inkl fører men bare 17% på passasjer.  På en drøy halvtimes fergetur så koster rabattert bil rundt 55 kr mens rabattert passasjer koster 32 kr.

Prisene er tatt ut av en dårlig hukommelse så de er nok ikke helt rette, men de er sånn ca på rett banehalvdel ihvertfall.

Gordon Retriever

Sitat fra: nordvik på torsdag 13. mars 2014, klokken 08:34
" Arbeiderpartiets miljøpolitiske talsmann Terje Aasland sier han vil forlenge og forsterke dagens gunstige avgiftsregime for elektriske biler. I tillegg vil han ha dyrere bensin."

Det spørs om ikke AP er med på å sette premissene her:

Dersom andre partier nå går inn for å begrense elbil-incentivene, er AP klare for å bombardere mediene med argumenter om at de andre partiene er miljøfiendtlige, ønsker å øke klimautslippene, går baklengs inn i framtiden, osv...

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA