Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Avstemming: Mugg i soltaket.

Startet av vegardb, lørdag 22. mars 2014, klokken 09:09

« forrige - neste »

vegardb

Setet og rattet justerer seg når førerprofil endres, men ikke andre innstillinger som rattservo, skjermoppsett, etc. Er dette også programmerbart for forskjellige profiler?

D.O

Hvis du går inn på profiler, så står alt som endrer seg der. Er ganske så masse!
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)

Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Hyperstress

Men om en endrer på "småtingene" på listen så får en ikke anledning til å lagre profilen på nytt.. Må en da kjøre setet/ratt e.l. litt ut av posisjon for å få lagret det andre tjafset?
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

sindrej

Sitat fra: Hyperstress på torsdag 13. mars 2014, klokken 13:26
Men om en endrer på "småtingene" på listen så får en ikke anledning til å lagre profilen på nytt.. Må en da kjøre setet/ratt e.l. litt ut av posisjon for å få lagret det andre tjafset?
Jepp, det er det jeg har gjort ihvertfall.  Ratt litt opp og ned f.eks

BjornLo

Prøvde å lage en "parkeringsprofil" hvor jeg tenkte jeg skulle vippe ned sidespeilene for å se hvitstripen, men posisjonen på speilene ble ikke lagret. Prøvde trikset over med små justeringer av sete, men det er kun ratt og sete forandrer seg ved endring av profiler.

Er det andre som ikke "får med seg" speilene ved skifte av førerprofil?
S85
Finalized 06.11.13
VIN 08.01.14
ferdig prod. 15.02.14

petersv

Sitat fra: Hyperstress på torsdag 13. mars 2014, klokken 13:26

Neide, trykk på profilknappen og den blå "save".

bosse

Sitat fra: BjornLo på mandag 31. mars 2014, klokken 20:00
Prøvde å lage en "parkeringsprofil" hvor jeg tenkte jeg skulle vippe ned sidespeilene for å se hvitstripen, men posisjonen på speilene ble ikke lagret.

Du justerer ryggespeil ved å sette bilen i revers, og deretter justere speilene. De vil deretter justere seg hver gang du rygger. Du trenger ikke en egen parkeringsprofil for dette.

Eller tenkte du kanskje en "ekstrem" justering av speilene som du kan velge on demand?
S85 #245xx | MCRed | Dark Leather | Matte Abachi | Tech | Pano | Park | Subzero | Air | Sound | Light | Security | Dual Charger | 19" | Pirelli
Order 2013-09-24 | Prod 2014-01-25 | Transit 2014-02-04 | Prep 2014-03-13 | Estimated 2014-03-24 | Delivered 2014-03-18

BjornLo

Takk for svar. Ryggeinnstilling var ok, men jeg tenkte en ekstrem variant hvor jeg lett kunne vippe speilene ned for å se at jeg sto innenfor hvitstripen. Profilen lot seg imidlertid lagre med speil etter en omstart, så problemet er løst. Må begynne å tenke data istedenfor bil skjønner jeg. Alltid prøve omstart først.
S85
Finalized 06.11.13
VIN 08.01.14
ferdig prod. 15.02.14

BMW850

Det jeg savner er at rattet går inn og opp når jeg setter bilen i Park slik at det er lettere å gå ut. Må gjøres manuelt hver gang. Min 19 år gamle BMW har dette. Er det mulig å stille inn dette ett eller annet sted?  ???
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

sn0le

@BMW850:
Foreløpig løsning er å lage seg en egen profil for å gå inn og ut av bilen.
Etterhvert vil nok Tesla begynne å komme med slikt "kjekt å ha" funksjoner.
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

RaBalder

Endrer du sete og ratt, så må du manuelt lagre på nytt førerprofilen (save dukker opp på skjermen).

Men for de fleste andre tingene, så lagres det automatisk uten at man trenger trykke Save.

Du kan teste med å ha to førerprofiler (A og B).

• Ha temperatur i Celsius på begge
  • Bytt mellom begge profiler og sjekk at temperatur vises i Celsius
  • Bytt til A
  • Endre til Fahrenheit
  • Ingen Save-knapp skal dukke opp på skjermen og temperatur skal vises i Fahrenheit
  • Bytt til B
  • Temperatur skal vises i Celsius
  • Bytt tilbake til A
  • Temperatur skal vises i Fahrenheit

BMW850

Sitat fra: sn0le på lørdag 10. mai 2014, klokken 22:57
@BMW850:
Foreløpig løsning er å lage seg en egen profil for å gå inn og ut av bilen.
Etterhvert vil nok Tesla begynne å komme med slikt "kjekt å ha" funksjoner.

Så da må jeg velge f.eks. profil nr.2 når jeg skal gå ut av bilen da? Er jo egentlig like tungvint som å kjøre rattet inn med spaken  :-\
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

sn0le

@BMW850:
Iallfall slik jeg har forstått det.
Vil nok ha en slik profil på min når bilen kommer.
Da kan både ratt og sete gå i en posisjon som forenkler det å gå ut og inn av bilen.
Med tid og stunder vil jeg tro Tesla implementerer en eller annen automatikk for dette.

Hvordan ble dette styrt i gammelbilen din?
Skjedde det når du stoppet bilen, eller når bilen var stoppet og du åpnet døren?
En slik funksjon er litt dum om den slår inn så fort man stopper bilen.
Er jo ikke alltid man skal forlate bilen selv om man har stoppet.
Kan jo hende man skal sitte i bilen og vente på noen man skal hente f.eks.
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

janmb

Sitat fra: BMW850 på søndag 11. mai 2014, klokken 22:12
Så da må jeg velge f.eks. profil nr.2 når jeg skal gå ut av bilen da? Er jo egentlig like tungvint som å kjøre rattet inn med spaken  :-\

Og hvordan ville du ellers hatt det?

Man vil jo definitivt IKKE ha det slik at bilen tror du skal ut av bilen hver gang du stopper og bytter til park heller... På en eller annen måte må man gi bilen beskjed om at man faktisk har tenkt seg ut - og da synes jeg ikke to veldig kjappe og innlærte tastetrykk er så veldig vanskelig.
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

Brede

For min del kunne en slik funksjon vært linket opp til sikkerhetsbeltet.
Så lenge jeg ikke har beltet på meg så kunne ratt ha gått i en "exit-posisjon".

Problemet er størst de gangene min bedre halvdel har brukt bilen, da er det trangt å komme seg inn for å få skiftet profil.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA