Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Spennende elbilnyheter?

Startet av diax, fredag 21. mars 2014, klokken 23:53

« forrige - neste »

diax

Ville bare gi et lite tips. Siden bilen har en 16A lader er det ganske meningsløst å installere en
ladestasjon hjemme. Bestill en 16A laderkabel og koble den heller permanent til via en
sikkerhetsbryter. (sikret med 16A)

Jeg har bestilt denne: http://www.evselect.eu/evselect-16a-p-50.html

Betalte via PayPal og det kom på ca 3400NOK. Så får vi se om det tilkommer mva...

Denne ladekabelen har elektronikken innebygget i håndtaket. Dermed slipper man kladden
som er på OEM-kablene.

ErikMe

Lader den kjappere med dette utstyret ?

diax


aaa3

Jeg er spent på dine erfaringer når du får kabalen - hvor mye raskere lading oppnår du effektivt. Håper du rapporterer!

diax


tomrh

Jeg tipper at Mitsubishi i Outlanderen har gjenbrukt ladesystemet fra i-MiEV? I så fall lades det med 13,7A med 16A-kabel og 9,1A med 10A-kabel (begge tallene målt selv).
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

diax

Ja de har nok sikkert brukt samme laderen. Skal måle dette når jeg mottar kabelen.

KjellG

Outlander leveres med ladekabel for 10A. Noen som vet om denne kan "trimmes" til 16A?

nofuelno

Sitat fra: KjellG på onsdag 07. mai 2014, klokken 18:00
Outlander leveres med ladekabel for 10A. Noen som vet om denne kan "trimmes" til 16A?
Jeg ville heler anbefalt å kjøpe en Ensto 16A vegglader du kunne fastmontert og heller la ladekabelen ligge i bilen.
Praktisk og sikker løsning  :)
Jobber hos innovativ forhandler av elektriske ladeløsninger på Lysaker. www.nofuel.no
Jaguar iPace 2018 - Renault ZOE 2015- iMiev 2011 - Think Classic 2004 - Maranello

aaa3

Dette kommer jo an på den enkeltes behov.
Selv tenker jeg å henge standardkabelen (10A) igjen i garasjen, der kan jeg jo lade over natta.
Så tenker jeg å kjøpe en 16A-kabel til å ha i bilen.

tomrh

Sitat fra: KjellG på onsdag 07. mai 2014, klokken 18:00
Outlander leveres med ladekabel for 10A. Noen som vet om denne kan "trimmes" til 16A?
Så vidt jeg vet er originalkladden forseglet og skal ikke kunne åpnes. Kjøp heller en tredjeparts ladekladd med 16A/10A/6A-innstilling, f.eks. denne.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

aaa3

Ja, lader du med 16 A kabel går det kjappere enn med standard 10 A kabel. Jeg har ikke målt nøyaktig, men ser en klar forskjell. Teoretisk skal du kunne lade på 10/16=63% av tiden. M.a.o. fra tomt til fullt batteri på ca. 3,5 t.

EV-Institute

Electric Vehicle Institute leverer portable 16A ladekabler som er kompatibel med Mitsubishi Outlander PHEV. Se på forskjellige løsninger på nettsiden http://www.ev-institute.no/
Eier og driver franchiseforetaket Electric Vehicle Institute AS.

www.ev-institute.no.

Selger EVI ladekabler og ladesystemet for de fleste el-biler.

aaa3

#13
Jeg har kjøpt Charge-Amps kabel direkte fra produsenten i Sverige. Med frakt og moms ble det totalt kr 5650  :(,  ikke veldig mye å spare i forhold til å kjøpe hos http://elbilshop.no (hadde jo håpet å slippe momsen..).
Jeg lurer på om det virkelig kan forsvares å betale kr 1000 for å slippe kladden.
En utfordring med denne kabelen: Den har rett schuko-støpsel som er ganske langt. På noen ladestasjoner får jeg ikke lukket lokket, og noen funker ikke med åpent lokk! Jeg har lett etter en kort overgang/skjøteledning med 90 graders schuko, og som er beregnet for utendørs bruk, uten hell. Noen tips?
Den har heller ikke hull for liten hengelås, men den er vel ikke mye verdt som tyverisikring uansett. Bedre med kraftigere hengelås rundt ledningen.

Car-El

Enn å kjøpe en Type2-Type1 kabel?  Holder det da med en 16A? Eller bør man gå for en 32A?
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA