Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Offentlige ladesøyler

Startet av gss, fredag 21. mars 2014, klokken 11:47

« forrige - neste »

cairnz

Sitat fra: vnm på torsdag 21. januar 2016, klokken 10:56
Sitat fra: Diravi på torsdag 21. januar 2016, klokken 09:46
Sitat fra: sigurdi på torsdag 21. januar 2016, klokken 00:27
Tror heller ikke den formvarmer batteri om du er tilkoblet med mindre en 32A enfas, siste har jeg dog ikke testet ennå.

Jeg lader på vanlig stikk (dvs 13 Amp) og min bil forvarmer batteriet.
Stemmer dette? Kan noen bekrefte/avkrefte dette?

Veldig relevant beslutningsinformasjon for dem av oss som venter på bil og snart skal installere ladepunkt. Per i dag er 20A det jeg har tilgang til.

Batterivarmeren (ikke forvarming) trekker ca 18-19A fra støpsel ved 230-og noe Volt. 20A vil være tilstrekkelig , gitt at du ikke har ekstremt spenningstap, for å få opp varmen i batteriet uten å bruke noe av energien i batteriet for formålet.
Elbilist

elektro

#76
Med Range Mode PÅ, hvordan oppfører bilen seg hvis den har stått over natten i -20 grader? Ev. hvis man har Range Mode AV, hvor mange kWh går det med før batteriet har driftstemperatur?

Grunnen til at jeg spør er at jeg ikke helt har slått fra meg tanken på en S60. Men det kan være at den blir stående uten strøm tilkoblet mange dager, ettersom e-Golfen MÅ lade og vi bare har en parkeringsplass m. lademulighet. Og så er man jo på hytter og sånn innimellom, langtids parkerer på Gardermoen kanskje også..
2019 mod. e-tron 55 quattro Fast Track, levert 19/3/2019
2016 mod Model S 75D facelift AP1 uncorked, SOLGT
2015 mod. e-Golf m/VP, levert 19/5/2015

Paul

Tidligere denne uke (ved -20 kuldegrader) jeg hadde veldig rar vinteropplevelse med min P85.  Parkerte på jobb, etter 8 timer begynte å kjøre hjem, men bilen oppførte  seg veldig rart: bak av bilen gjekk sideveis selv ved veldig små sving på ratt, og plutselig kom feilmeldinger:
«traction contor failure»
«stability control failure»
«ABS failure»,
  please contact Tesla service.

Heldigvis ved utkjøring av parkeringsområde  det er en liten stripe (30 meter) med oppvarmet asfalt (ved porten) – når jeg kjørte på den då  kom et smell,  - det viste seg at en av forhjulene  har vært frosset! og løsnet seg.  Restartet bil med å holde 2 knapp på ratt i 10 sekunder og kunne kjørte trygt hjem
Model S P85D - CPO (2015), kjøpt Juni.2019
Model X 75D - bestilt Aug2017, levert Des.2017
KIA Soul EV - (solgt)
Model S P85 bestilt: Jan.2013,  levert Nov.2013 (Solgt)

orjan

Har også opplevd at ene forhjulet låste seg en kald vinterdag og fikk de samme feilmeldingene. Løsnet med et smell og etter en restart var alt ok. Tesla satt på bremseskjold samt nordisk utgave av bremsene og jeg har ikke opplevd noe lignende i etterkant.
Molde
2014 Model S P85 - Solgt
2016 Model S 90D
2019 Model ≡ LR AWD

Bonk3rs

Ingen store problemer å melde til nå får meg.
-Et håndtak som ikke ville ut et par timer. Gikk seg til.
-Extrem skitten, håpløst å holde ren bil i mere en noen timer etter vask (kjører daglig til og fra Oslo)

Det mest plagsomme er forbruket. Ikke uvanlig med snitt på 300-350wh/km på småkjøring. Ikke mere å vente med den kulden som er nå.
PS:Håper bare ikke Ingeniørene hos Tesla tror dette er trenden og justerer typical på rwd-biler til 250wh/km eller no... :o
X60D, Solid hvit VIN 160## Levert 24.10.16
P85+ Pearlwhite 2014, Innbyttet  :(
Performance Model 3, Pearl white, Levert 26.02.19

Kvark

Hvordan vasker dere bilen på vinteren? Jeg har uisolert garasje, og ca 2 kilometer kjøring fra selvvaskestasjon. Er mindre glad i å tørke bilen med skinnfille og sånt, spesielt på vinteren. Teslaen blir imponerende fort skitten.
S85D

Bonk3rs

Sitat fra: Kvark på lørdag 23. januar 2016, klokken 08:43
Hvordan vasker dere bilen på vinteren? Jeg har uisolert garasje, og ca 2 kilometer kjøring fra selvvaskestasjon. Er mindre glad i å tørke bilen med skinnfille og sånt, spesielt på vinteren. Teslaen blir imponerende fort skitten.

Jeg bruker disse bilvaskene på kjøpesentere. Da setter jeg meg nedpå og tar en kopp kaffe imens. Men med all den saltinga, så er det 0 føre hele vinteren. Bilen er like skitten etter å ha kjørt hjem igjen på klissvåte, rammsalte veier.
Helt håpløst  >:(
X60D, Solid hvit VIN 160## Levert 24.10.16
P85+ Pearlwhite 2014, Innbyttet  :(
Performance Model 3, Pearl white, Levert 26.02.19

N00b

Bilen vil ikke la batteriene bli kaldere enn en viss temperatur uansett Range mode ON.

Det er i praksis ikke noe problem å kjøre en kald bil. Du får begrensing på effekt ut og ingen regen. Men det kan jo være en fordel å trimme bremsene litt nå med salt og skjiit.

Lad til 90% og la den stå, med lav temperatur har det så lite å si det vil ikke merkes på degradering. En 60S er undervurdert. Du får ut nesten 57-58kwh fra batteriene mens en 85S gir deg 76kwh. 

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA