Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: TMS GPS settings

Startet av Nuvolari, torsdag 20. mars 2014, klokken 12:04

« forrige - neste »

SteinarSun

3.852 i Codan , 16.000km superdekning , 6000 egenandel, 75%+ 6år

Fikk også et tilbud på 3.215 fra Enter på samme grunnlag , men i og med at jeg har noen "stygge" motorsykler, ble det billigere totalt sett i Codan.
TM3 LR AWD
x - e-Golf 2017
x - e-Golf 2014

EAKF

NOFA forsikring
6000 kr.
50 000 km.
Full kasko.
Max. bonus.
e-Golf siden august 2014. Kjørt 70 000 km

geestone

5 350,- per år hos jfb.no

Kjørelengde: Fri (tilsvarer vel rundt 25 000 km hos andre). Alt over 20 000 km er fri kjørelende hos jbf. Jeg har ca 22 000 km i arbeidskjøring hvert år.
Bonus: 70% 4. år.
Leiebil og ingen fører under 25 år.
Kasko med egenandel på 3000 kr.

Postnr 2072

Tbg

5400 pr år. Tok Tilbudet fra Møller

IF
12000km
50%
fører under 24...

Forhørt meg med andre og stort sett fått nesten dobbel pris+-

WolfM

Frende (mengderabatt - over 6 poliser, lengderabatt - over 3 år):
kr 3.146,-
Full kasko
75 % over 5 år
18.000 km
12.000 egenandel

Fikk tilbud på samme vilkår fra forhandler på ca kr 2.600,- via IF. Men forskjellen var marginal, og i tillegg er jeg "redd" for ytterligere rekrutteringstelefoner/mailer fra IF - så da var det enkelt å droppe.
eGolf med VP - levert uke 19/15. Nesten alt utstyr

KristofferStrange

Jeg fikk tilbud på 3536,- i året hos If med følgende dekning:
Super Kasko
50%
16.000km
4000,- egenandel
Ingen førere under 24 år
Parkering på egen tomt

Postnr: 31xx

Dexter

4100
Fri km
70% bonus
6000 i egenandel.
Full pakke. (Full kasko os )
Jbf

Postnr 20xx

gamer73

2900 i året
12000km
full kasko med alt av ekstraforsikring
75% bonus
ingen kjører bilen beruset;)
egenandel har jeg ikke peiling på..standard..

Fjorden Baby!

Merke/modell:  VOLKSWAGEN E-GOLF
Bonus:  75 % mer enn 5 år
Årlig kjørelengde:  12.000 km 

Egenandel 6000,-  Pris 2908 ,-

Enter Forsikring

Ourasi

Nemi Superforsikring
Pris: 3795,-
Kjørelengde: 12 000 km
Bonus: 75 % (6 år)
Fører under 24 år: Nei
Egenandel: 4000,-
Ingen egenandel ved første skade.

Enkelte fordeler med SuperForsikringen fra Nemi som gjorde at jeg valgte dem (bortsett fra at jeg sparte 3000,- for alle forsikringene ved bytte til Nemi):

Fabrikkny bil for inntil 3 år gammel bil ved totalskade.
Dekning for skade på motor og gir som omfatter elektronisk og mekanisk skade i motor, girkasse, motorstyreenhet og kraftoverføring som hindrer bilensfremdrift. Frem til 8 år og/eller 200 000km.
Utvidet dekning for fastmontert tilbehør, dette gjelder: Erstatning for dekk og felg inntil 30.000,-.
Erstatning for fastmontert ekstra utstyr inntil 50.000,-.
E-Golf 2016

gamer73

jeg betaler 5000kr hos Tryg. Full kasko og 12000km, men INGEN egenandel! Jeg vil ikke ha egenandel for jeg vet at bilen kommer til å bli skadet....enten av meg eller andre. Jeg rygget I en stolpe for et halvt år siden..heldigvis bare 1 mnd etter at jeg hadde satt null i egenandel:) Alt dekket...det hele kom på 25 tusen spenn! Nå må jeg bare vente noen år før jeg kan bruke forsikring uten bonustap igjen;)

Det som er bra med tryg er at dem har ingen egenandel/bonustap om bilen blir skadet av ukjente mens den står parkert. Og det skjedde 2 ganger med min mazda som jeg kun hadde i 2 år!

hans.ks

Ser mange går for kun 12k kilometer kjøring, er ikke det lite for dere? Jeg måtte oppgradere til 20k i IF i løpet av første kjøreåret.
E-Golf med ventepumpe.

gamer73

tror mange bare starter med 12 fordi det er standard. Så legger men til etterhvert. Koster ikke noe særlig å øke litt.

Callah

Ser at noen her lurte litt på det med dekning av motor og girkasse. I et elektrisk kjøretøy er det både motor og girkasse og det er en sjanse for at delene her skal ryke. I de fleste selskap i dag finnes det "forsikringspoliser" som dekker skader på slike systemer, men noen har ikke like gode dekning som andre på akkurat dette området. Hvis det viser seg at girkasse eller motor er slitt ut etter en viss antall kjørte kilometer får du ikke dekket dette på garanti med mindre du kan bevise at det er fabrikkfeil som har ført til dette.

Enter forsikring dekker en viss prosent avhengig av hvor langt slike motorer og girkasser har kjørt. De dekker også batteri hvis disse bryter sammen. Du er selvfølgelig nødt til å dekke resten selv eventuelt egenandel hvis du har selskap som dekker hele pakken nesten for deg. SÅ vær OBS på dette når du forhandler forsikring. Billigst er kanskje ikke alltids best :)

Jeg fikk forhandler avtale hos enter og har 12 000 km i året, førere under 23 år og betaler 3300 cirka for min 2014 mod.

Lasse Nessøe

30.000km og 75% bonus hos IF koster meg 4000kr :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA