Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Vekt på felger - unsprung weight

Startet av Stiania79, onsdag 19. mars 2014, klokken 22:41

« forrige - neste »

Lanber

Så er spørsmålet om SEK 12,5 pr mil er en dyr eller billig pris å betale mot å gå strømtom på Øresundbrua en fredags kveld.

Tenker betalingsviljen for denne løsningen er rimelig høg

hgs

Sitat fra: Lanber på mandag 09. juni 2014, klokken 08:39
Så er spørsmålet om SEK 12,5 pr mil er en dyr eller billig pris å betale mot å gå strømtom på Øresundbrua en fredags kveld.

Tenker betalingsviljen for denne løsningen er rimelig høg

Du går nok tom en god stund før Øresundbrua om du topper opp på den stasjonen der  ;)

Men den ligger bra til for å dekke behovet mellom Oslo og Stockholm, så vi har iallfall betalingsvilje på denne inntil videre. Trenger imidlertid bare en halvtime for å være trygg på å komme fram, så regner med at man ikke trenger å betale for 2 timer da..?
Når SC er på plass på strekningen tror jeg derimot neppe teslaeiere er interessert i å betale 50 % over bensinpris for strøm. 
Brun S85 19", tech,luft,park,dobbeltlader,hattehylle -Solgt
TM3 LR AWD, 18", AP,  midnight silver metallic
e-Niro reservasjon - blir neppe tatt ut

sondell

Nå har jo nett leverandör ferdigdato 1. juli på SC ved MAX i Karlstad. Sannsynligvis noe tilsvarende ved Dinner i Arboga også da ( tesla.sondell.biz ). Tviler på tidsplanen holder. Men det virker uansett som det ikke er langt unna SC på denne strekningen. Så da er den saken biff.


Car-El

Tilbudet er bra. Prisen e litt stiv, men om der er mulighet til å sitte ned, få seg en kopp kaffe og bruke et toalett... Ja. Og tidligere så va det vel snakk om å kunne leie en 2 seter elbil så man kan farte rund, i steden for å sitte i bilen å se at DER fikk vi en HEL kilometer til på batteriet.

Æ bor et par tusen kilometer unna, så æ kommer nok ikke til å benytte meg av tilbudet ofte. Men om æ e i traktene så, kanskje.

Selv om man kan få 11kW(9kW) eller 22kW(18kW) så er det lang tid å sitte i ro en hel time eller to. Så at veikroer og overnattingsteder vil ha best utnytte av å tilby Mode3-lading.
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.


sondell

Då skriver blixtgordon också
http://blixtgordon.wordpress.com/2014/06/15/tesla-ger-max-laddning-i-sverige-2/
att det nu gått ut intern info på MAX. Tidigare fick jag datum 1. juli för Karlstad och det verkar ju inte så tokigt då. Första veckan ska det öppnas i Karlstad och Uddevalla och i mitten av juli i Falkenberg och troligen Arboga. Toftaholm Herrgård på E4 mellan Värnamo och Ljungby kommer nog lite senare. Ska alltså öppnas i Karlstad och Uddevalla före Lier enligt intern info på MAX.

Rocknisse

Sitat fra: sondell på mandag 16. juni 2014, klokken 10:36
Då skriver blixtgordon också
http://blixtgordon.wordpress.com/2014/06/15/tesla-ger-max-laddning-i-sverige-2/
att det nu gått ut intern info på MAX. Tidigare fick jag datum 1. juli för Karlstad och det verkar ju inte så tokigt då. Första veckan ska det öppnas i Karlstad och Uddevalla och i mitten av juli i Falkenberg och troligen Arboga. Toftaholm Herrgård på E4 mellan Värnamo och Ljungby kommer nog lite senare. Ska alltså öppnas i Karlstad och Uddevalla före Lier enligt intern info på MAX.
Håper dette går fort. Skal til Stockholm til torsdag og være der ca over 2 uker. Hadde vært topp å få lade på supercharger på veien hjem igjen.  :)

knuabr

Jeg kan varmt anbefale Norrpro i Ørebro.
En svært vennlig og imøtekommende Erik tok i mot oss fredag 6 juni på vei til Sotckholm, og tilbød oss å låne en elbil for å ha mens vi ladet!
Vi overnattet på vei hjem og da sto min Tesla til lading hele natten i 400V uttak. Suverent, og takk til deg, Erik!
Han selger også ladeutstyr i alle varianter:-)

sondell

Sitat fra: Rocknisse på mandag 23. juni 2014, klokken 12:21
Sitat fra: sondell på mandag 16. juni 2014, klokken 10:36
Då skriver blixtgordon också
http://blixtgordon.wordpress.com/2014/06/15/tesla-ger-max-laddning-i-sverige-2/
att det nu gått ut intern info på MAX. Tidigare fick jag datum 1. juli för Karlstad och det verkar ju inte så tokigt då. Första veckan ska det öppnas i Karlstad och Uddevalla och i mitten av juli i Falkenberg och troligen Arboga. Toftaholm Herrgård på E4 mellan Värnamo och Ljungby kommer nog lite senare. Ska alltså öppnas i Karlstad och Uddevalla före Lier enligt intern info på MAX.
Håper dette går fort. Skal til Stockholm til torsdag og være der ca over 2 uker. Hadde vært topp å få lade på supercharger på veien hjem igjen.  :)
Hvis du er heldig får du med deg invigningen :)
http://tesla.sondell.biz/?p=857

Rocknisse

Sitat fra: sondell på mandag 23. juni 2014, klokken 20:52
Sitat fra: Rocknisse på mandag 23. juni 2014, klokken 12:21
Håper dette går fort. Skal til Stockholm til torsdag og være der ca over 2 uker. Hadde vært topp å få lade på supercharger på veien hjem igjen.  :)
Hvis du er heldig får du med deg invigningen :)
http://tesla.sondell.biz/?p=857
Blir en dag lenger i Stocholm så kan jeg velge hvilken supercharger jeg vil. Innvielse 8. juli kl 11.30 i Karlstad og 8. juli kl 14.45 i Arboga.

cookiemonster77

Ladet hos Erik i helgen. Planen var å lade 4-5 timer for så å kjøre videre til Grisslehamn for å nå ferjen der. Dessverre brukte vi for mye strøm fra Oslo til Örebro, og vi måtte la bilen stå og leie en bil for å kunne nå ferjen. Erik var utrolig hyggelig og hjelpsom, og hjalp oss med leiebil så vi kunne komme oss videre. I tillegg tok han vare på bilen over helga, og ladet den for oss sånn at vi kunne kjøre videre på mandagen.

PS: Oslo - Örebro: Cruise control på stort sett hele tiden, det regnet mye, og temperaturen var nede i 10 grader. På den turen brukte vi 198 wh/km. I tillegg viste batteriindikatoren lavere enn det den "burde" ut i fra forbrukstallene. Mener kombinasjonen av cruise control og regn/kaldt vær gjorde at vi brukte mye strøm.

Örebro - Oslo: Kjørte med kun forsiktig høyrefot. Aldri over 40kw i oppoverbakkene, og "trillet" i nedoverbakkene. På den turen hadde vi et snitt på 168 wh/km over en distanse på 348km.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA