Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Vekt på felger - unsprung weight

Startet av Stiania79, onsdag 19. mars 2014, klokken 22:41

« forrige - neste »

Stiania79

Hei Bosse,

Den er god - jeg drar på onsdag, så skal finne ut av det... :-)
S85 | mørk grå | sort skinn | matt abachi |  panotak | tech | luft | lyd | lys | vinter | park | 9Jx20 Vossen VVSCV5 Silver Polished 245/40-20 Vredestein Ultrac Sessanta (sommer) | 8Jx19 TSW Rivage Silver 245/45-19 Nokian Hakka R2 (vinter) | VIN 28595 - levert 03.03.14 + VW E-Up, Tungsten, Pano, tech, dab+ levert 14.03.14 - 100% EL :-)

- Dekk & Felger Levert av www.beckmeister.no -

sondell

Sitat fra: Stiania79 på søndag 16. mars 2014, klokken 18:36
Will do. Fått bekreftet at denne hamburger sjappa i Karlstad har 400v 16A 3-fas. Fikk Mail av dem som ønsket velkommen. Gratis hvis man kjøper 'nogon burgare' - inte dumt... Blir stopp der. Rødt adapter kjøpt!
Hvor mer nöyaktig mener du de har det?

Cato76

Jeg startet denne tråden da dette gjelder elbil generelt: http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,13199.0.html

Kanskje den er til hjelp  ???
:+1: Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

Philip Marlowe

@Stiana79. Håper du kan skrive litt om hvordan turen din gikk når du kommer tilbake. Har tenkt å ta samme turen selv.    :)
Model 3, hvit, dobbelmotor, langrekker. Fikk bil 6.4.19. EV65xxx.
Model S85, rød. Fikk bil 27.3.14. Solgt 6.4.19.

Sense

Vi reiste til Stockholm i februar og ladet i Karlstad ved OKQ8 Våxnäsmacken
Hagalundsvägen 29. Det gav 400V 16A og var gratis. Brukte blått adapter.  Bensinstasjonen satte pris på om vi handlet hos dem som gjengjeld.

Mens vi ladet dro vi på shopping og hadde oversikt over status fra appen.
Det tok 4 timer for å få nok til Stockholm, men det går fort for berta når hun shopper.

Stiania79

Gikk veldig fint. Ladet i tocksfors (Thon shopping) på 22kw med mennekes i ca 90 min på vei til og det holdt til å ha 92 km igjen ved ankomst ørebro. Ladet så på motorvarmer stikk fra kl 21:30 til 09:00 neste dag (230v 13a) og så på 230v 32a en fas hos kunden frem til kl 13:30 da bilen var fullladet igjen. Stoppet på tocksfors tilbake også - shopping og en matbit og hadde vel ca 110 km igjen ved ankomst Oslo. Rundt null grader, noe våt veibane og lå i mellom 80-115 kmt. Fra øre til Oslo klarte jeg faktisk 153 kW/100 km :-)
S85 | mørk grå | sort skinn | matt abachi |  panotak | tech | luft | lyd | lys | vinter | park | 9Jx20 Vossen VVSCV5 Silver Polished 245/40-20 Vredestein Ultrac Sessanta (sommer) | 8Jx19 TSW Rivage Silver 245/45-19 Nokian Hakka R2 (vinter) | VIN 28595 - levert 03.03.14 + VW E-Up, Tungsten, Pano, tech, dab+ levert 14.03.14 - 100% EL :-)

Stiania79

sims

Noen flere erfaringer i denne tråden? Jeg tenker å kjøre t/r Oslo - Stockholm på mest mulig effektiv måte om en måneds tid..... Er det bare på Tøcksfors at man finner 22kW type 2 lading på dette strekket nå???? Noen burde få opp en type-2 stolpe til et eller annet sted på veien!! :-)

tstens

Hei folkens ,noen nytt ang SC mellom Oslo og Stockholm ?
Minstefrøkna skal til Ørebro på fotballcup i slutten av Juni.Vi kjører,dvs madamen kjører fra Brumunddal(jeg kommer fra Trondheim fra en annen cup ;)),så hun passerer da ikke Tøcksfors(og 22kw stolpene der),men over Kongsvinger.Det er jo en 22 kw stolpe der som hun kan toppe opp på,men er jo ikke noen semihurtig videre innover mot Ørebro.Har snakket m hotellet vi skal bo på og de hadde ikke lademuligheter.Blir å lete seg frem litt tenker jeg.
Trenger jo ikke bilen på et par dager siden banene er i gangavstand,men dog .Det hadde jo vært knall om Tesla hadde fått opp
SC på strekningen innen den tid.I følge kartet så skal det jo bli SC på strekningen og da ser jeg for meg i Karlstad området.Madamen var småskeptisk til el bil når jeg kjøpte Teslaen,har ikke lyst at hun skal stresse rundt for å finne en kontakt og for deretter sitte i timesvis å vente  :o
Terje
P85,White

fredag

Sitat fra: tstens på lørdag 03. mai 2014, klokken 14:21
Hei folkens ,noen nytt ang SC mellom Oslo og Stockholm ?
Minstefrøkna skal til Ørebro på fotballcup i slutten av Juni.Vi kjører,dvs madamen kjører fra Brumunddal(jeg kommer fra Trondheim fra en annen cup ;)),så hun passerer da ikke Tøcksfors(og 22kw stolpene der),men over Kongsvinger.Det er jo en 22 kw stolpe der som hun kan toppe opp på,men er jo ikke noen semihurtig videre innover mot Ørebro.Har snakket m hotellet vi skal bo på og de hadde ikke lademuligheter.Blir å lete seg frem litt tenker jeg.
Trenger jo ikke bilen på et par dager siden banene er i gangavstand,men dog .Det hadde jo vært knall om Tesla hadde fått opp
SC på strekningen innen den tid.I følge kartet så skal det jo bli SC på strekningen og da ser jeg for meg i Karlstad området.Madamen var småskeptisk til el bil når jeg kjøpte Teslaen,har ikke lyst at hun skal stresse rundt for å finne en kontakt og for deretter sitte i timesvis å vente  :o
Terje

Lad helt opp på Kongsvinger hurtigladestasjon, Kristian Walbyes veg 4. Fra Lillehammer blir vel det minst 90 minutter lading. Det er kun en type2-stolpe der, så det er bare å håpe at den er ledig når dere kommer. Anskaff Grønn kontakt sitt ladekort på forhånd, så slipper dere å styre med å prøve å få til sms-betaling.

Fra Kongsvinger videre til Örebro er det 274km. Det bør gå helt fint.

Jeg ser på http://uppladdning.nu at det skal være 4 stk schuko ladekontakter på Q-Park Behrn Center i Örebro.
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

tstens

Hei igjen
Takk for info Fredag. har såvidt prøvd 22 kw stolpen på Kongsvinger m det grønne kortet(pa harrytur).Er bare litt småbekymret
for å sende avgårde madamen m venninde  alene m Tesla'n .Jeg får ta et ordentlig ladekurs med henner he he. Hun kjører penere en meg så det skal ikke forundre meg om hun får til et lavere forbruk en meg  ;). skal nok gå bra det her ,men hadde jo vært fett med en SC på veien .Var forresten innom det nye kjøpesenteret v Charlottenberg på Skjærtorsdag.Der hadde de ihvertfall en stolpe m Type 2 kabel støpsel.Var en Tesla koplet til så jeg.Er det noe mere enn 230/16 der tro?
Terje
P85,White

fredag

Sitat fra: tstens på lørdag 03. mai 2014, klokken 21:28
Hei igjen
Takk for info Fredag. har såvidt prøvd 22 kw stolpen på Kongsvinger m det grønne kortet(pa harrytur).Er bare litt småbekymret for å sende avgårde madamen m venninde  alene m Tesla'n

He, he :-)

Ikke press på henne Teslaen, og forklar henne nøye hva hun går inn på, hvor ladestasjonene er, hvor lenge det må lades, range charge, range mode, low, at man kan spare strøm på å skru av AC på langtur, osv.

Min samboer kjører ikke langtur med Teslaen alene. Vi har hytte et steinkast fra superladeren ved Brokelandsheia, og hun kjører likevel stasjonsvognen dit når jeg ikke skal være med.

Men hun har vært med på langturer til Sverige og Danmark, og funnet seg i timesvis med ladepauser, og hun kjører mye mer økonomisk enn meg når det trengs, uten nødvendigvis å kjøre saktere.
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

Sense

Vi reiste til Stockholm i februar og ladet i OKQ8 bensinstasjonen i Hagalundsvagen i Karlstad.
På baksiden av stasjonen har de en blå kontakt (passer til adapteret som medfølger fra Tesla).
De tok ingenting for strømmen, men satte pris på om man handlet hos dem.
Rett ved siden av var det McDonalds og diverse.

Husker ikke helt farten på ladingen, for vi shoppet imens, men det holdt ihvertfall til Stockholm.

arnehelge

Er det noen her som har oversikt over ladehastighet i km/t på diverse ladeplasser langs E-18 til Stockholm?
Töcksfors?
OKQ8, Karlstad?,
Andre?
Har sett på uppladding.se, men er usikker på oppdatering og info.
Model S, P85, brun med tech, pano, park, lyd, luft, 19".  Bestilte august 2011, fikk bilen 10.sept.2013.

cehauge

Eg planlegg også å ta turen frå Oslo - Stockholm, og hadde blinka ut ein av desse to som moglege stopp i Örebro. Er det nokon av dykk som har prøvd dei?

http://www.uppladdning.nu/SiteDetail.aspx?id=39daec6f-0130-45b2-a120-df485b7e34bc
http://www.uppladdning.nu/SiteDetail.aspx?id=0a4095ce-12a1-4717-a536-37639b3f2833
Bestilt 4.1.2014, henta 5.6.2014.

Model S 85, raud, 19", tech pakke, dobbel-ladar, panoramatak

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA