Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: knust grøftelys

Startet av Gondron, onsdag 19. mars 2014, klokken 18:17

« forrige - neste »

Silkemyk

Vår i3 går i Bergen og hovedsakelig jobb pendling Hordvik / Åsane senter. Men noen utflukter her og der blir det vel og spes når det blir mere orden på hurtigladere her og der ;) I3 er levert av Jæger Åsane med en meget god service. :) :)  Smiler vær dag jeg kjører I 3  ;D
BMW i3  /E60XDrive/Golf

Gondron

My bra lesinger  BMW har vertfall ein fornøyd kundegjeng. Kan ikkje vente med å få bilen sjølv av haugesund. Kun sett 1 i Haugesund enda,  men det blir vell meir der og.

eirikjac

Den oransje bilen (som treåringen kaller den) har 1 måndes-jubileum hos oss i dag. Den pendler daglig mellom Nøtterøy og Sandefjord, gjerne med en tur innom barnehagen på veien hjem. På handleturer er den det selvsagte alternativet, og i går fikk den seg en luftetur t/r Oslo. i3'en ble bil nummer én fra første dag hos oss, og dieseldyret har jeg ikke brukt etter at elbilen flyttet inn i garasjen.
BMW i3 60ah
Polestar 2 (Skal erstatte fossilbilen)

MortenR

Sitat fra: eirikjac på onsdag 12. mars 2014, klokken 08:28
Den oransje bilen (som treåringen kaller den) har 1 måndes-jubileum hos oss i dag. Den pendler daglig mellom Nøtterøy og Sandefjord, gjerne med en tur innom barnehagen på veien hjem. På handleturer er den det selvsagte alternativet, og i går fikk den seg en luftetur t/r Oslo. i3'en ble bil nummer én fra første dag hos oss, og dieseldyret har jeg ikke brukt etter at elbilen flyttet inn i garasjen.

Jeg lurer på hva du har igjen av batteri etter tur/retur Nøtterøy/Sandefjord? Jeg skal pendle fra Tjøme og Sandefjord, når jeg får bilen min i juni/juli.

eirikjac

Sitat fra: MortenR på onsdag 12. mars 2014, klokken 14:28
Jeg lurer på hva du har igjen av batteri etter tur/retur Nøtterøy/Sandefjord? Jeg skal pendle fra Tjøme og Sandefjord, når jeg får bilen min i juni/juli.

Jeg har ikke sjekket nøyaktig, men rundt 50% avhengig av utetemperatur. Jeg pleier å kjøre i Eco Pro, men med vanlig effekt på varmeapparatet. Det er for å få acc litt mer bedagelig  samtidig som jeg koser meg i varm bil. Jeg kan følge litt nøyere med noen dager og gi mer nøyaktig svar senere.
BMW i3 60ah
Polestar 2 (Skal erstatte fossilbilen)

MortenR

Sitat fra: eirikjac på onsdag 12. mars 2014, klokken 20:55
Sitat fra: MortenR på onsdag 12. mars 2014, klokken 14:28
Jeg lurer på hva du har igjen av batteri etter tur/retur Nøtterøy/Sandefjord? Jeg skal pendle fra Tjøme og Sandefjord, når jeg får bilen min i juni/juli.

Jeg har ikke sjekket nøyaktig, men rundt 50% avhengig av utetemperatur. Jeg pleier å kjøre i Eco Pro, men med vanlig effekt på varmeapparatet. Det er for å få acc litt mer bedagelig  samtidig som jeg koser meg i varm bil. Jeg kan følge litt nøyere med noen dager og gi mer nøyaktig svar senere.

Hadde vært veldig takknemlig for det. Da jeg ikke har mulighet for å lade på jobb, så må jeg være sikker på at jeg har bra nok margin. Det kommer forsåvidt "semi hurtiglader" ved foksrød, burde vel gå greit uansett.

Vind

Sitat fra: MortenR på onsdag 12. mars 2014, klokken 14:28
Jeg lurer på hva du har igjen av batteri etter tur/retur Nøtterøy/Sandefjord? Jeg skal pendle fra Tjøme og Sandefjord, når jeg får bilen min i juni/juli.
Selv de verste vinterdagene burde det gå bra, såsant du ikke holder til ytterst på Tjøme.  Sommer, vår og høst har du nok til en tur i butikken og fotballbanen etterpå, men de verste vinterdagene ville jeg nok kjørt i Eco Pro, og vært forsiktig med gasspedalen på vei til jobb.

Kald bil og -20 gjør at du nærmer deg grensene på veien hjem, men det vil jo kun være noen få dager. 

Om du en noen få dager i året må stoppe 5 minutter på Fokserød for hurtiglading - så tror jeg du kan leve med det - det ville jeg gjort.
BMW i3 (60Ah) (EL) 16/1 2014 - Juli 2016
BMW i3 (94Ah) (EK) September 2016 - November 2019
BMW i3s (120Ah) (EB) November 2019 -
Jaguar I-Pace HSE (EV) Oktober 2018 -

Terondo

Sitat fra: eirikjac på onsdag 12. mars 2014, klokken 20:55
Sitat fra: MortenR på onsdag 12. mars 2014, klokken 14:28
Jeg lurer på hva du har igjen av batteri etter tur/retur Nøtterøy/Sandefjord? Jeg skal pendle fra Tjøme og Sandefjord, når jeg får bilen min i juni/juli.

Jeg har ikke sjekket nøyaktig, men rundt 50% avhengig av utetemperatur. Jeg pleier å kjøre i Eco Pro, men med vanlig effekt på varmeapparatet. Det er for å få acc litt mer bedagelig  samtidig som jeg koser meg i varm bil. Jeg kan følge litt nøyere med noen dager og gi mer nøyaktig svar senere.
Hvordan setter du at klima skal fungere som normalt i EcoPro? For det kunne jeg godt tenke meg.
2014 BMW i3 - Laurel Grey / Suite
- På veien i Bergensområdet -

Gondron

Sitat fra: Terondo på torsdag 13. mars 2014, klokken 11:34
Sitat fra: eirikjac på onsdag 12. mars 2014, klokken 20:55
Sitat fra: MortenR på onsdag 12. mars 2014, klokken 14:28
Jeg lurer på hva du har igjen av batteri etter tur/retur Nøtterøy/Sandefjord? Jeg skal pendle fra Tjøme og Sandefjord, når jeg får bilen min i juni/juli.

Jeg har ikke sjekket nøyaktig, men rundt 50% avhengig av utetemperatur. Jeg pleier å kjøre i Eco Pro, men med vanlig effekt på varmeapparatet. Det er for å få acc litt mer bedagelig  samtidig som jeg koser meg i varm bil. Jeg kan følge litt nøyere med noen dager og gi mer nøyaktig svar senere.
Hvordan setter du at klima skal fungere som normalt i EcoPro? For det kunne jeg godt tenke meg.

Yo, nå detter dere litt av hva tråden handler om ;) 

Dette har vell meir om rekkevidde og utstyr tråd.


Terondo

Sitat fra: Gondron på torsdag 13. mars 2014, klokken 12:03
Sitat fra: Terondo på torsdag 13. mars 2014, klokken 11:34
Sitat fra: eirikjac på onsdag 12. mars 2014, klokken 20:55
Sitat fra: MortenR på onsdag 12. mars 2014, klokken 14:28
Jeg lurer på hva du har igjen av batteri etter tur/retur Nøtterøy/Sandefjord? Jeg skal pendle fra Tjøme og Sandefjord, når jeg får bilen min i juni/juli.

Jeg har ikke sjekket nøyaktig, men rundt 50% avhengig av utetemperatur. Jeg pleier å kjøre i Eco Pro, men med vanlig effekt på varmeapparatet. Det er for å få acc litt mer bedagelig  samtidig som jeg koser meg i varm bil. Jeg kan følge litt nøyere med noen dager og gi mer nøyaktig svar senere.
Hvordan setter du at klima skal fungere som normalt i EcoPro? For det kunne jeg godt tenke meg.

Yo, nå detter dere litt av hva tråden handler om ;) 

Dette har vell meir om rekkevidde og utstyr tråd.
Klar over det, men det virker litt voldsomt å opprette en ny tråd, for å få et kort svar på dette, i og med at det kom opp i samtalen.

Vi må vel ha rom for korte avporinger, så lenge temaet følges, i det store og hele?
2014 BMW i3 - Laurel Grey / Suite
- På veien i Bergensområdet -

Vind

Sitat fra: Terondo på torsdag 13. mars 2014, klokken 12:54

Vi må vel ha rom for korte avporinger, så lenge temaet følges, i det store og hele?
Det finnes andre tråder, så jeg har svart i Rekkevidde Vinter tråden: http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,10878.msg196576.html#msg196576
BMW i3 (60Ah) (EL) 16/1 2014 - Juli 2016
BMW i3 (94Ah) (EK) September 2016 - November 2019
BMW i3s (120Ah) (EB) November 2019 -
Jaguar I-Pace HSE (EV) Oktober 2018 -

JWelectric

Jeg bruker min i3 både i jobb og privat.
Har lading hjemme og på jobb.
Trenger ferge fra Austevoll til Bergen for jobb og shopping med fruen.
Bra med billig ferge: betaler bare for meg selv på periodekort og bilen er gratis. :)
BMW i3, tidligere Think City Zebra.

Gondron

Snakket med selgeren min på Bavaria Haugesund igår. Dei har solgt 45 bilen derfra.
Han kunne bekrefte suit var problem med som var vanlitt ved nylansering av bil jos BMW.

Roman

Hvem av dere er det som eier de flotte i3ene her på sørlandet da?

TAS

Vår Capparis kjører daglig mellom Aurskog-Høland og Oslo! Fungerer helt suverent, vi er kjempefornøyde!
BMW i3 Capparis/suite
Range Rover 4.4 V8 Vogue Arden
Porsche 944
mfl.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA