Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: knust grøftelys

Startet av Gondron, onsdag 19. mars 2014, klokken 18:17

« forrige - neste »

Gondron

Har vært litt nyskjerrige på hvor bilene havner  landet og om den er noen trend på det.
legg gjerne inn meir spesifiser kor bilen havner, by/tettsted.

Hvilket formål er bilen til?
Fritid/pendling/gøy?

Hvilken forhandler hadde du?

Om du Ikkje har fått bilen hiv eg med fordiom.

Klykken

Vår i3 blir hovedsaklig rullende mellom Overhalla og Namsos, i Nord Trøndelag. Blir levert til sommeren, i juni/juli (ubekreftet).

Formålet med bilen er pendling til og fra jobbm, småkjøring, og selvfølgelig litt moro. :P

I Overhalla blir det forøvrig bygget en hurtiglader (Type2/Combo, slik jeg forstår det) til sommeren, samt at det allerede er fire 16A ladepunkt som er gratis. I Namsos er det fem ladepunkt (16A) rundt om i byen, og man får lånt nøkkel til disse gratis via bensinstasjonene eller kommunen.

Red:
Er bil nummer to.. En 04' Passat 1,9TDI 4M er samboer/langkjøringsbil. :)
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

roso

Vår i3 blir hovedsaklig brukt til pendling mellom Askim og Oslo. Batteriet rekker fint tur retur så jeg lader kun hjemme foreløpig. Eller blir den selvsagt brukt til alt av småkjøring i Indre Østfold.

Gondron

Skal bruke min bil til å Pendle Bømlo-Haugesund ca 70 km hver vei.
Å så skal den brukest til gøy og helgeturer innen ein radius på 150km :D

MortenH

Jeg har i3 som eneste bil. Kjører hovedsaklig på Bryne, til togstasjonen (er togpendler) og til butikker. Kjører til Stavanger/Sandnes/Sola(flyplassen)  gjennomsnittlig 3-4 ganger i måneden(20-30 km en vei). Formålet med kjøringen er å komme på jobb, fritidsaktiviteter og butikker. Bilen er kjøpt på Bavaria, Stavanger.
2011-2014: Mitsubishi i-MiEV
Fra jan 2014: BMW i3
Bryne - Rogaland

Terondo

Min i3, fungerer som min eneste bil, selv om jeg har en til fortsatt (den skal selges). Jeg bruker den til alt en bil skal brukes til, men primærtrafikken blir nok å kjøre til og fra jobb, og på jobb og ut til kunder. Jeg pendler fra Laksevåg til Fantoft, så det er ikke den lengste biten akkurat. Og stort sett et par ganger i uken er det nødvendig å kjøre ut i felten litt. Da går turen alt fra Askøy til Os, så bilen kommer nok til å få sett seg om i Bergen og omegn.

Det blir kjørt såpass mye ellers at det er skjelden jeg bare kjører på gøy. All nyttekjøring i i3'en er gøy, så det holder i massevis.

Jeg har, som alle andre i Bergen hatt Jæger Sentrum Åsane som forhandler. Meget fornøyd med den gjengen der ute. Så fornøyd med både bilen og forhandler at jeg har solgt inn i3 som elbil for konen til en kamerat. Hun hadde kokt det ned til enten Leaf eller i3, og etter å ha fått avkreftet de fleste myter om i3 (det er ikke plass til barnevogn, det er ikke plass til barnesete osv) og fortalt all min erfaring så langt og informasjon om bil, finansiering og forsikring, var hun fornøyd. Etter prøvekjøring og en prat med Dag hos forhandler, ble det i3 på de. Fornøyde kunder selger best. Tror det er flere som kjenner seg igjen i det.
2014 BMW i3 - Laurel Grey / Suite
- På veien i Bergensområdet -

Coachen

Min I3 tar over som bil nr.1 i vårt hjem mens vår 318dat blir konebilen :-)
Den vil gå til og fra jobb i Skien og brukes til alt av kjøring i vår husholdning.
90% av all kjøring vi gjør er i nærmiljøet så I3 passer perfekt så får heller diseldyret ta den ene langturen i forbindelse med ferie...
Snart eier av I3 som skal ta over bil nr.1 jobben fra min BMW 318dat.
Elsker alt som går på strøm!
Har både Robot gressklipper og Robot støvsuger samt de vanlige elektriske sex lekene :-)

Jone

Min bor i Stavanger, og fyker som regel i skytteltrafikk mellom hjem, jobb og Stavanger Ishall. Hender den tar seg en tur nedover Jæren til Egersund.

Gatlas

Vår I3 Laurel grey m/ logde + det meste av utstyr blir levert til sommeren Juli - August og den vil gå som pendler bil mellom Vestby og Ytre Enebakk av min kone. Den vil også bli benyttet av meg til kundebesøk innen Oslo-Akershus + turer i nærmiljøet. Volvo V70 blir byttet inn til fordel for I3 og en Peugeot 4008 blir langtur bil.
I3 kjøpt hos Stenshagen Bilia Skøyen. Selgeren hadde mye kunnskap om I3.
I3 eier fra 25.6 2014
Phantom Vision2 Drone

magmin

Kommer til å bruke den til og fra jobb (Fetsund/Ak - Majorstuen). Enn så lenge blir dette bil nr 2. Bilen er kjøpt hos Bilia Skøyen og forventes levert i begynnelsen av april.
BMW i3

Yttertorjen

Medio Juli ruller jeg forhåpentligvis på land av Hurtigruten, i Brønnøysund, med min hvite i3, setter på grumlyd fra HK anlegget og cruiser hjem. Har bestilt vidundret hos Sulland, Trondheim. Tar den med hurtigruten da turen hjem ( 40 mil og lite hurtigladere) ellers ville tatt flere døgn.  Dessuten blir det jo bare en fin tur med dampen, kan jo kose oss med god mat, en dans osv. Blir å bruke bilen til all småkjøring, til og fra jobb etc. Leste meg opp i alt jeg kom over, og valget var enkelt, usett. (Har fremdeles ikke sett den). Årets julaften blir i juli !!

Keiko

Min hvite og svarte "spekkhugger", MyOrca, åpenbarer seg forhåpentligvis i april en gang. :D Skal stort sett bruke den til og fra jobb på Krohnstad like sør for Bergen sentrum. Jeg bor på Sandsli, fem km fra lufthavnen, og daglig distanse blir 13 km x 2. Gleder meg også til noe lengre fritidsturer til hytten i Modalen (120 km) og en vågal (?) ekspedisjon til fossilbyen - unnskyld; oljehovedstaden - Stavanger  ;D i sommer. Håper passende hurtigladere er på plass i Leirvik og Haugesund da.  :)
i3 marsl 2014 Capparis hvit med svart overkropp - som en spekkhugger, derfor døpt MyOrca :-). Atelier intereiør. Pusher min trofaste A2 1.4 TDI på min gode broder i april om han er grei. :-) (dermed har jeg tilgjengelig langtursbil ... )))

Sirka

Det meste står vel i signaturen min - men min Stormtrooper kommer hovedsakelig til å trille til og fra jobb i Bergen, pluss litt kjøring og henting av arvingen. :)

For meg er for øvrig kombinasjonen Bildelering og elbil genial, jeg har alltid tilgang på større bil med lang rekkevidde til en billig penge ved behov. Har til nå klart å leve opp til miljøidealet mitt om å sykle eller reise kollektivt til hverdags, men på grunn av det mildt sagt elendige kollektivtilbudet dit jeg jobber nå tvang kjøp av egen bil seg fram. Heldig for meg at det falt sammen i tid med at i3 kom på markedet! ;D Jeg snakker så varmt om bilen at det faktisk vil forundre meg om ikke flere venner/kollegaer legger inn bestilling snart ... (Hørte jeg provisjon, Jæger ...?) 8)

Mangeårig fornøyd medlem av Bildeleringen i Bergen - i3 fra 05.03.14 - venter på Polestar 2-levering i juli. :)

Vind

Min Andesite Silver i3 kjører daglig fra Høvik til Oslo Sentrum, og tilbake.  Ofte får den bli med på lengre turer rundt Oslo, slik som Drammen, Gardermoen, Sandefjord, og til våren får den helt sikkert ble med tll hytta på svenskekysten (med en kort hurtigladerstopp ett sted)

I Januar var i3en veldig alene, men daglig møter vi fler og fler i3er.  I dag har jeg sikkert sett 12-15 stykker. 

95 % av daglig kjøringen gjøres nå elektrisk, og det store diseldyret står alene på gårdsplassen og håper på en langtur.

BMW i3 (60Ah) (EL) 16/1 2014 - Juli 2016
BMW i3 (94Ah) (EK) September 2016 - November 2019
BMW i3s (120Ah) (EB) November 2019 -
Jaguar I-Pace HSE (EV) Oktober 2018 -

Oisuri

Min bmw i3 arravani grey blir hørende hjemme på Sunnmøre, venter spent på den. Har ikke sett en i3 live ennå, og har derfor heller ikke prøvekjørt en! Blir også min første elbil!
1988 Range Rover, 1990 BMW E30 325ix touring, 2014 BMW i3

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA