Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Klarlakk som flasser av

Startet av BOStrand, onsdag 19. mars 2014, klokken 15:38

« forrige - neste »

BOStrand

Ser ut som om noen må splitte opp i Delforum. Sakset fra Haugesunds Avis:
Ting tyder på at BMW er kommet på salgstoppen for å bli en god stund framover. Den elektriske i3 selger som varmt hvetebrød. 40 kontrakter er skrevet og bilene blir levert til kundene fortløpende. Det er også skrevet fire kontrakter på i8 – en ladbar hybrid til 1,3 millioner kroner – biler ikke kommer før tidligst ved årsskiftet.

Terondo

i8 er ingen elbil. Dermed skulle det ikke være behov for en egen seksjon for den. Lager BMW i en ren i8, må de gjerne komme med den her. Det tror jeg derimot ikke at de kommer til å gjøre.
2014 BMW i3 - Laurel Grey / Suite
- På veien i Bergensområdet -

Elmo

#2
BMW har førlansering (hva nå enn det betyr) av i8 i Oslo 6.mai.

Og har et innslag om den fra Geneve:
http://www.vgtv.no/#!/video/78335/fremtidens-biler-som-en-sovende-tiger
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

TorAtle

Sitat fra: Elmo på lørdag 05. april 2014, klokken 21:51
BMW har førlansering (hva nå enn det betyr) av i8 i Oslo 6.mai.

De skal vise frem en dummy etter hva jeg skjønte. Forhåpentlig en litt mer ferdig versjon enn i3 som ble presentert bak glass på Aker brygge nå sist! Demobil kommer senere.
2014 BMW i3

Klykken

BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

02jan

Var der, flott presentasjon av en el- bil.  I8 har 4x4 drivlinje. I3 var godt representert på diverse stands.
Etter å ha prøvesittet , Kunne tenkt meg i8 setene i i3 :)
Tesla CyberT dual AWD - reservasjon 1127xxxxx
Bmw i3 fra juli 2014 - solgt juni 2019 :(

2019 - Gjøvikbanen/Scott spark
2016 - folkevogn Passat alltrack diesel
1981- Jeep CJ-7 4.2 Renegade
1969 - BMW 1600-2
1997' hengerfeste C4 2.6 Avant quattro - lånt ut til far.

Klykken

Tøft!
Litt mer bøtteseter i den, sikkert. Liker BMWs sportsseter godt jeg, så de var nok ganske gode vil jeg tro! Har du kanskje flere bilder? :D *siklesikle*
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

Vind

#7
Sitat fra: Klykken på onsdag 07. mai 2014, klokken 08:23
http://www.bilnorge.no/artikkel.php?aid=42202
Noen som var her?
Ja - det var mye folk, og litt morsomm vitsing når Martin Jonsrud Sundby fikk disponere en i3 over sommeren.  Han skulle prøve å holde seg på veien I motsetning til andre langrennsløpere...

Av annen bra informasjon, så kom det frem at av 2 000 leverete BMW i3 til kunder så er 900 levert i Norge frem til i dag.

De som klager på baksetene I i3 har ikke prøvd i8.  Det tok meg 3 minutter og en strukket muskel å komme inn der, og da måtte førersetet litt forover.  Så det er egentlig bare plass til handleposene der.

Ellers er det fantastiske detaljer  interiøret, og i eksteriøret så er spesielt hekken på bilen er helt nydelig. Noe elbil er det desverre ikke, 37 km (på en god dag) og maks 75 km/t er heller ikke veldig imponerende rekkevidde.  Men at dette var en flott bil er det ikke tvil om. 

Skulle jeg brukt 1.3 mill på en bil nå, så er nok denne litt for langt unna fornuften - selv om dette etter min mening er ett tøffere valg en en Audi R8 eller Porche 911 akkurat nå - men gøy var det - men forferdelig mye folk...
BMW i3 (60Ah) (EL) 16/1 2014 - Juli 2016
BMW i3 (94Ah) (EK) September 2016 - November 2019
BMW i3s (120Ah) (EB) November 2019 -
Jaguar I-Pace HSE (EV) Oktober 2018 -

LMOR

Sitat fra: Vind på onsdag 07. mai 2014, klokken 10:38
Av annen bra informasjon, så kom det frem at av 2 000 leverete BMW i3 til kunder så er 900 levert i Norge frem til i dag.
Dette høres merkelig ut. 900 til Norge høres riktig ut, men de har produsert mer enn 2000 biler frem til nå, og mens jeg laget statistikk, lå Norge på ca 25%. Akkurat nå utgjør Norge maks 15%.
Antar de totalt sett har produsert ca 6-8 000 biler så langt, så for at dette skulle være riktig, betyr det at de fleste bilene til andre land havner på et lager/i butikken.
Bildet kan jo tyde på det, men høres likevel merkelig ut, så lenge mange går å venter på bilen sin i andre land også.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Klykken

Det er vel kanskje 2000 som er ren el? De har jo en REX-utgave også. :)
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

Vind

Sitat fra: Klykken på onsdag 07. mai 2014, klokken 13:03
Det er vel kanskje 2000 som er ren el? De har jo en REX-utgave også. :)
Det høres riktigere ut.  Det var Ian Robertson som kom med tallene, og han burde vel ha den baktrunnsinformasjonen han trenger.
BMW i3 (60Ah) (EL) 16/1 2014 - Juli 2016
BMW i3 (94Ah) (EK) September 2016 - November 2019
BMW i3s (120Ah) (EB) November 2019 -
Jaguar I-Pace HSE (EV) Oktober 2018 -

TorAtle

Sitat fra: Vind på onsdag 07. mai 2014, klokken 10:38
Noe elbil er det desverre ikke, 37 km (på en god dag) og maks 75 km/t er heller ikke veldig imponerende rekkevidde.

Kan det hende at Ian Robertson surret litt? Jeg har lest om 120km/t toppfart i elmodus tidligere, og 75mph = 120km/t. Jeg synes også det er en mer fornuftig grense.

Synes ellers bilen så spektakulær ut. i8 skal forresten vises på NSKs vårmønstring på Øvrevoll kommende søndag sier ryktene.
2014 BMW i3

Elmo

Sitat fra: TorAtle på onsdag 07. mai 2014, klokken 17:04
[Jeg har lest om 120km/t toppfart i elmodus tidligere, og 75mph = 120km/t.

Du har helt rett i det.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Ferry

Formula E har valgt i8 som safety car! På en måte litt synd at det måtte bli en hybrid, men det er ikke veldig mange rene elbiler å velge blandt til akkurat den oppgaven. Og med BMW som offisiell sponsor så satt det vel ganske langt inne å la en Tesla fyke rundt på banen. Vi får se det positive i det, nå vil det ligge elbiler og stange bak en hybrid mens de kjører sikk-sakk for å varme dekk og bremser.

Zanka

Ekeberg, Oslo
P85+ og Model 3 LR

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA