Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: evselect tull eller gull?

Startet av SE, onsdag 19. mars 2014, klokken 15:04

« forrige - neste »

Leon

NB: Husk at medlemsskapet må aktiviseres på elbilforenings webside. Antar det er flere enn meg som ikke fikk med seg at det må gjøres da de mottok velkomstpakka! ::)
Nissan EuroLeaf 2013 Tekna

arthur

Nei, var ikke klar over det, og forhandler nevnte ikke noe om det så takk for tipset!
Miev 2014
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Honda E Urban med kølapp - droppet
Seat Mii Electric - 2 kvartal
Skoda Vision iv - kølapp

Kia e-Niro med kølapp (2020?)

Leon

Er redd Elbilforeningen kan ha mistet en god del medlemmer på grunn av det! ???
Nissan EuroLeaf 2013 Tekna

parkeringsur.no

Hei!  :)

Når det gjelder gratis parkering med elbil gjelder dette i utgangspunktet kun på offentlige parkeringsplasser.  Som det understrekes i flere innlegg her må makstiden likevel overholdes. Ved tidsbegrenset parkering skal manuell urskive eller automatisk parkeiringsur brukes for å angi ankomsttidspunkt. (se Forskrift om offentlig parkeringsregulering og parkeringsgebyr § 8a)

Som ny elbilist kan det være lett å glemme å stille den den manuelle skiven, så jeg kan absolutt anbefale et parkeringsur som selv oppdager at bilen står i ro og stiller ankomsttidspunkt.

Det finnes også kommuner i Norge som praktiserer tidsbegrenset, gratis parkering for fossilbiler, blant annet Vennesla og noen steder i Trondheim. Det kan dermed hende at bruken av urskive/parkeringsur blir mer vanlig i Norge fremover.

Når tidsbegrensningen er 3 døgn strekker likevel ikke denne løsningen til. Da er nok eneste løsning en lapp i ruta med tid/dato for ankomst.

Mvh Benedicte  :)
www.parkeringsur.no

Amoss

Sitat fra: parkeringsur.no på tirsdag 22. juli 2014, klokken 22:30
Når tidsbegrensningen er 3 døgn strekker likevel ikke denne løsningen til. Da er nok eneste løsning en lapp i ruta med tid/dato for ankomst.

Kanskje en ide for de automatiske parkeringsurene å vise dato også, ikke bare klokkeslett?  Selv om det ikke er påkrevd de fleste steder.
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

Sigurd

Sitat fra: parkeringsur.no på tirsdag 22. juli 2014, klokken 22:30
Som ny elbilist kan det være lett å glemme å stille den den manuelle skiven, så jeg kan absolutt anbefale et parkeringsur som selv oppdager at bilen står i ro og stiller ankomsttidspunkt.
Før jeg fikk min nye e-UP i fjor hadde jeg bestilt meg en automatisk urskive (type Jacob Jensen), men da jeg hentet bilen hadde Møller allerede montert et parkeringsur i bilen, så nå har jeg to. Om noen i Oslo-området vil ha, ta gjerne kontakt med en PM, så kan den overtas for noen små hundrelapper. (Jeg betalte 600 kr + frakt for den). Bor du lenger unna, kan den sikkert også sendes i posten, men det er enklere med alt som kan ordnes face to face :)
Oslo
VW e-UP! Tungsten Silver siden 3. desember 2013.
Think 2002 modell, mai 2012-januar2014.

Terjer

Sitat fra: Leon på tirsdag 22. juli 2014, klokken 10:48
NB: Husk at medlemsskapet må aktiviseres på elbilforenings webside. Antar det er flere enn meg som ikke fikk med seg at det må gjøres da de mottok velkomstpakka! ::)

Takk for informasjon!
VW e-up! - Aurskog-Høland

cstromme

Sitat fra: Leon på tirsdag 22. juli 2014, klokken 10:48

Huh. Leste gjennom hele greiene, men dette har gått meg hus forbi. Snakket akkurat med en bekjent med Tesla og han trodde også han var automatisk medlem. Dette må da være litt krise for Elbilforeningen?
Tesla Model X 75
Tesla Model S 85 - Vin: 37234 (SOLGT)

janmb

Sitat fra: kjellan på mandag 21. juli 2014, klokken 13:05
Parkeringsforeskriften seier at Elbiler må dokumentere ankomstid med urskive.

Dersom, og kun dersom parkeringen har tidsbegrensninger - ja.

Om du stiller deg gratis på en offentlig plass som ikke har tidsbegrensninger skal du ikke plikte å oppgi ankomsttid.

Sitat fra: cstromme på fredag 25. juli 2014, klokken 12:23
Huh. Leste gjennom hele greiene, men dette har gått meg hus forbi. Snakket akkurat med en bekjent med Tesla og han trodde også han var automatisk medlem. Dette må da være litt krise for Elbilforeningen?

Samme her, har ikke tenkt på noen aktivering.
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

sn0le

Var ikke klar over det selv, men leste tråden her og har nå meldt meg inn. :)
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA