Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Påsketur Oslo - Nordkapp og tilbake

Startet av MindViruz, onsdag 19. mars 2014, klokken 14:23

« forrige - neste »

MindViruz

Noen som har forsøkt å vaske med dette på Leafen for å fjerne piggstøv og slikt? Blir chromen ødelagt av dette? Hvilken av de to produktene har du forsøkt?

reptil

ikke prøvd noen av disse produktene - men erfaring fra tidligere med å få av alt fastgrodd er clay-bar etter å ha vasket bilen.
Tar alt og ingen riper (her ihvertfall)
Svart Leaf Acenta

KaiRK

Sitat fra: MindViruz på mandag 10. mars 2014, klokken 22:58
Noen som har forsøkt å vaske med dette på Leafen for å fjerne piggstøv og slikt? Blir chromen ødelagt av dette? Hvilken av de to produktene har du forsøkt?

Jeg har 2012, så uten chrome pakke. Det er riktignok chrome dørhåndtak, de blir ikke påvirket av iron-x.
Larkollen
2012 Leaf Sølv
2014 TMS 85 Brun
2015 Cannondale Tramount 1

Meringdal

Kjør på. Ikke overdriv med iron-x på chrome, og ikke la den ligge på for lenge.

kjbu

Audi E-Tron 55, 2020
Norges 2. EuroLeaf 2013
Porsche Cayenne, 2004 (solgt)
Opel Zafira 2002 (solgt)
Mercedes 190E 1986 (solgt)

2mash

@mindvirus - hvor kjøper vi dette vidundermiddelet i Bergen?
Leaf Tekna 2014-02 6,6kW
e-NV200 7-seter 2016-08 6,6kW

MindViruz

#6
Aner ikke. Tenkte å bestille på nett. Kanskje bilxtra har korrosol?...

Takk for tipset om clay, men jeg vil gjerne bruke iron-x før clay for å unngå riper fra clay. Men forutsatt at iron-x ikke skade chromen.

cosinus

Jeg dusjet lett over med korrosol. Kan ikke se noe misfarging. Har faktisk ikke tenkt at dette muligens var litt vågalt før jeg så denne tråden.

Gordon Retriever

Iron X på Leaf har vært diskutert på forumet til Detailers Club, og erfaringene er delte. Cluet kan kanskje være å være nøye med å skylle bort produktet før det begynner å tørke.

Edit:  Link

kbang

Kan bekrefte at iron-x laget prikker på chromen på min Leaf. Jeg fikk rimelig greit polert det bort, men er litt mer påpasselig når jeg bruker det nå :-)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA