Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Småbarn i Tesla Model S

Startet av Gusse, onsdag 19. mars 2014, klokken 14:20

« forrige - neste »

Lommelund

Oppdaget tilsvarende fukt-/ vannproblematikk i min mai 2014-modell nå i romjula ( se bilder ). Bekymringsfullt... Tesla Skøyen opplyste om at dette var utbedringer som må gjøres hos Drammen Karosseri. DK henter bilen på mandag for utbedring av panoramatak - forhåpentligvis tar de dette i samme omgang. Har mye vann i lykter.

Nok en gang konkluderer jeg med følgende: Alltid flott servicenivå hos Tesla ( selv om ting tar tid ) - bilen derimot har relativt store utfordringer hva gjelder kvalitet. Lista mi inneholder nå 10-12 punkter med feil/ mangler som jeg har måttet reklamere på. Synd...

Krishell

Akkurat hvor er det vannet kommer inn? Noen som har funnet ut dette?  Det samme med lyktene? Er det en lett fiks å rette opp i selv? (Hvis man ikke gidder levere inn bilen for sånt).

Lommelund

På Skøyen mente en selger at vannet kom inn i overgang mellom karosseri og bakrute - mao. er ikke pakningene tette...

Lommelund

Tetningslister eller foringer er muligens mer presist begrep...

Brede

Her kom vannet fossende inn gjennom bakluken i fjor sommer.
Fikk en Ranger på døra som tok ut høyre baklykt, la på silikon og satte den inn igjen. Har ikke kommet en dråpe inn i bilen etter dette.
Lykta skal forresten byttes ut med en ny på service nå i januar.

Rolfhni

Gulvet foran passasjersetet er søkkvått og innunder midtkonsollet. Kan ikke finne noe sted i hverken tak eller dører hvor det har kommet inn. Kan det være at en slange fra klimaanlegget har løsnet ? Noen med lignende erfaring ?
Lexus RX400h, Tesla Model S VIN P14467

jazzwheel

Jeg hadde akkurat en EL52xxx loaner hvor de kom vann inn gjennom håndtaket i bakluka slik som på bildet over.

Når jeg åpnet bakluka rant det fort en halvliter vann rett inn i bagasjerommet.

Dag A.

Sitat fra: Rolfhni på onsdag 06. mai 2015, klokken 13:42
Gulvet foran passasjersetet er søkkvått og innunder midtkonsollet. Kan ikke finne noe sted i hverken tak eller dører hvor det har kommet inn. Kan det være at en slange fra klimaanlegget har løsnet ? Noen med lignende erfaring ?

Dette kan vel komme omtrent ifra hvor vannet dryppet inn gjennom panotaket på min bil.
Kommer litt an på hvor langt bak du har passasjersetet.
Nissan Leaf 2012 - 45.000 km - Solgt
Tesla P85D - Levert Mars 2015
Tesla M3 - Reservert
Vinteren er kommet - GSXR 1000 parkert - Kamp om  Teslaen

Rolfhni

Ville det da ikke ha dryppet oppå gummimatten ? Jeg merket ingenting før jeg tok ut matten for vask.
Lexus RX400h, Tesla Model S VIN P14467

Teslanewbie

Hele denne diskussionen er rar...  Vannlekkasje i en luksusbil .. WTF
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Tuxedo

P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

Teslanewbie

Sitat fra: Tuxedo på onsdag 06. mai 2015, klokken 21:07
Sitat fra: Teslanewbie på onsdag 06. mai 2015, klokken 21:00
Hele denne diskussionen er rar...  Vannlekkasje i en luksusbil .. WTF
Troll.

Er ikke troll men diskusjonen er rar .. Har ikke lekkasje i min men følger nøye med..

Dette med lekkasje skulle ha vært et ikke tema. lekkasje i en bil som tesla s skall ikke skje  punktum !
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

RaBalder

Sitat fra: Teslanewbie på onsdag 06. mai 2015, klokken 21:13
:
:
lekkasje i en bil som tesla s skall ikke skje  punktum !

Ingen bil skal lekke inn vann ved normal bruk.
* Alle biler skal være tett.
* Og de fleste er det ...  :D  ;)

orjan

Og i hvilke biltyper/merker synes du at man bør kunne forvente lekkasje da, Teslanewbie?

Rolfhni: Jeg hadde lekkasje i min, men da fra fremre kant av soltaket og ned i passasjersetet. Tesla gjorde 4 forsøk på å fikse dette uten å lykkes, de byttet t.o.m. den bevegelige delen av taken. Først når bilen ble sendt til DK og visstnok fikk byttet selve rammen ble den tett.
Molde
2014 Model S P85 - Solgt
2016 Model S 90D
2019 Model ≡ LR AWD

Teslanewbie

Sitat fra: orjan på onsdag 06. mai 2015, klokken 22:42
Og i hvilke biltyper/merker synes du at man bør kunne forvente lekkasje da, Teslanewbie?

P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA