Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Dere som får bilene nå men bestilte før prisendring, inngår elektriske speil ?

Startet av nikola, tirsdag 18. mars 2014, klokken 21:20

« forrige - neste »

Brede

De selges i ET35 til Model S ja, så i utgangspunktet har du rett i det.

Imidlertid ble det solgt en god del i ET30 i fjor høst da etterspørselen var så enorm etter vinterfelger, i området 1000 felger om jeg husker rett.

Hadde vært interressant å vite om du har av disse og at det dermed kan forklare at du unngår subbing, mens flere av oss andre har det.  :)

petersv

Sitat fra: Brede på lørdag 26. april 2014, klokken 11:01
De selges i ET35 til Model S ja, så i utgangspunktet har du rett i det.

Imidlertid ble det solgt en god del i ET30 i fjor høst da etterspørselen var så enorm etter vinterfelger, i området 1000 felger om jeg husker rett.

Hadde vært interressant å vite om du har av disse og at det dermed kan forklare at du unngår subbing, mens flere av oss andre har det.  :)

Neida, jeg er sikker på ha jeg har. Fikk de forresten for et par uker siden, la vinterdekk på org.felgene.

K

Hva tror dere om å sette på et litt smalere dekk, 235/45-19?

petersv

Sitat fra: K på mandag 28. april 2014, klokken 11:35
Hva tror dere om å sette på et litt smalere dekk, 235/45-19?

Tror ikke du finner noe som tilfredsstiller loadindex.

K

Joda - 99VR burde holde lenge:

http://www.johsbjerke.no/ny/produkter/dekk/dekksok/Sommerdekk/235/45/19/

Men, snakket med en som jobber der og han advarte mot at man med smalere dekk på 8.5-felg kunne få mer sporing. Ærlig kunderådgivning i alle fall.

Mippen

Går det an å få de i et40 og 20"? Noen erfaringer?
Fremtiden er elektrisk.

finn_roen

Jeg har Polar 19 med michelin XI3, venstre hjul subber når jeg rygger.

Muffinman

#22
Det er neppe hjulene sin skyld. På min bil subbet venstre forhjul med originale 21". Etter hjulinnstilling subber nå begge foran ved rygging.

EDIT: Må legge til at jeg demonterte innerskjermene selv i forbindelse med omlegging til vinterhjul i høst. Det subber ikke med dem, så jeg vet ikke om 21" fremdeles vil berøre. Uansett ikke noe jeg vil be om å få ordnet, nå må det snart være nok skruing på denne bilen :)

Havebigfun

jeg kjøpte også 19 polar med michelin iX3, byttet imidlertid dekkene slik at det er GY på Polar og Michelin på originale felger - kjørt en del med begge sett- ingen subbing

Veggen

Har også polar 19 med Xi3, ingen subbing.
Har nok mer med hjulstilling eller innerskjermer å gjøre enn felg og dekk.

K

Sitat fra: Veggen på søndag 09. november 2014, klokken 11:58
Har også polar 19 med Xi3, ingen subbing.
Har nok mer med hjulstilling eller innerskjermer å gjøre enn felg og dekk.

Ja, forskjeller i hjulstilling og innerskjermer er medvirkende årsak, men det er ikke så lett å få Tesla til å løse subbeproblemet når man samtidig har feil innpress.

SCI

Noen som har erfaring med Polar og Nokian Hakkapelitta R2 255/35-20 når det gjelder subbing?
Tesla P85D
Nissan GTR
Solgt Tesla P85+

Cato76

Sitat fra: SCI på tirsdag 11. november 2014, klokken 12:27
Noen som har erfaring med Polar og Nokian Hakkapelitta R2 255/35-20 når det gjelder subbing?

Jeg har denne komboen og har ikke merket noe subbing  :)
:+1: Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

Marius84

Har polar 19 med hakka 8. Og kan ikke legge veldig mye over når jeg rygger før det rar borti. Men ikke når jeg kjører fremover. Hvorfor er det slik? Altså bare når jeg rygger?

Mippen

Kanskje vinkelen på bilen er en ørliten forskjell anderledes når du kjører forover i fohold til bakover.
Fremtiden er elektrisk.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA