Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: MyTesla - opplevere mange sen/ikke oppdatering?

Startet av sindrej, tirsdag 18. mars 2014, klokken 20:28

« forrige - neste »

sindrej

Ser nå en storstilt omorganisering/flytting er på gang.  Jeg leser kun Teslaforumet og er neppe alene om det.  Det handler om at jeg ikke har ork til å pløye gjennom hele forumet, da det faktisk er vanskelig å få med seg alt som ligger under Tesla alene.

Når dette forumet når tar den retningen det gjør ville det være mer hensiktsmessig for meg å finne meg et forum som kun handler om Telsa og ting relevant til Tesla.  Dvs. ala denne delen av forumet her, helst med egnede underkategorier.

Andre som er uenige eller enige ?

rene

Helt enig. Strategien som ser ut til å bli valgt her passer ikke inn med hvordan jeg ønsker å bruke (og dermed også bidra til) forumet.

Mila

Jeg er også enig. Jeg er bare interessert i Tesla og ønsker dermed bare å forholde meg til Tesladelen av forumet.
Model S85 - Dolphin Grey, sort skinn, lydpakke, lyspakke, Techpakke, luftfjæring, panotak og parkeingsassistanse.

Levering mars 2013! :)

laumb

Elbilforum gjør en genial jobb i å forene på lik linje som bilforumet gjør for alle eiere av alle bilmerker. Det handler ikke nødvendigvis om hvor infoen ligger, men hvilken vane man selv ilegger deg å sjekke.

Ett hett tips er å kanskje legge inn forord i emnefeltene på emner som havner i andre kategorier og kanskje er tiltenkt en eiergruppe opprinnelig med som passer for eiere av alle merker.

Forøvrig er dette en toveis vei. Mye av leaf/iMiev-informasjonen er nyttig for en Tesla-eier i nød, og motsatt. Sånn sett er det hensiktsmessig å samle dette på ett sted.

Dette innlegget f.eks. Passer vel bedre i TOCN underforum eller "forbedringer" forumet?

Brede

Fullstendig klar over at dette er et i-landsproblem, men jeg har ikke tid eller ork til å lese/lete gjennom 30-40 underforum hver dag..
At en kan søke etter informasjonen en er ute etter er irrelevant for meg da jeg stort sett aldri leter etter spesifikk informasjon, men dumper borti alt mulig interessant på Tesladelen av forumet.

Jeg skjønner det slik at forumet nå legges etter føringene som passer bedre for elbilentusiastene enn for Teslaentusiastene.
Jeg henger nok med litt lengre, men tror nok at TOCN blir neste oppholdssted for meg nå.

Dette forumet er uansett en fin ressurs, men for meg blir det litt for stort.  :)

sindrej

Sitat fra: laumb på mandag 10. mars 2014, klokken 14:20
Dette innlegget f.eks. Passer vel bedre i TOCN underforum eller "forbedringer" forumet?
Det gjør nok det laumb, og det kan jo og hende det blir flyttet, men jeg posta det bevisst her, for om noen andre hadde posta et tilsvarende innlegg under "Forbedringer" så hadde jeg aldri jeg funnet den posten ;)

Zneip

Jeg leser også kun Teslaforumet....liker ikke det som skjer her nå  >:(
Nord Trøndelag | X90D

hma

Elbilister i Norge er utvilsomt best tjent med å stå sammen!

Elbilforum er en kulturbærer med lang tradisjon og her skal det være plass til alle elbilister.
Det er også et nettsted hvor man kan dele nyttig informasjon og samtidig lære noe nytt om elbil.

Merkespesifikk informasjon hører hjemme i merke-seksjonene og de tekniske eller generelle diskusjonen hører hjemme i sine respektive kategorier.

Det kan umulig være en ulempe for noen at informasjon om lading og ladeutstyr samles under kategorien "Ladeplasser og ladekabler"?
De som har lagt seg til vane, kun å surfe "Tesla S" tråden, må kort og godt bruke forumet på en litt annen måte.

Vi bør også forvente et minimum av innsats fra forumets brukere om vi skal kunne opprettholde en akseptabel kvalitet på innholdet, for eksempel ved å søke i eksisterende tråder før man oppretter sin egen tråd.
Det er ikke spesielt vanskelig eller tidkrevende. Til og med min mor på over 70 greier å bruke søkefunksjonen på mindre enn et minutt ;)

Opprydningen som nå skjer er helt riktig om vi skal opprettholde forumets tradisjonelle gode kvalitet.

Avslutningsvis kan jeg huske 3-4 år tilbake, da nettstedet ble "invadert" av iMiEV- og Leaf-prat. Vi som var vant med kun å følge "strømmen" i Nyeste Innlegg, hvor det i snitt kom 10 poster daglig om Think og Buddy, ble nok litt provosert og irritert. Vi måtte kort og godt legge om bruksvanene og i stedet følge med i de seksjonene som var av interesse. Historien med Tesla er den samme, og det er selvsagt noe vi skal glede oss over og se mulighetene ved.

Forøvrig er denne tråden feilpostet og bør flyttes til "elbil.no og elbilforumets nettsider"
http://elbilforum.no/forum/index.php/board,15.0.html
;)
- Toyota Rav4 EV 2000 NiMH (06/2010), Tesla Model S75D (12/2018)
   (tidligere: Think Classic 2000 NiCd (06/2009-05/2012) - Think City 2010 Zebra (03/2012-10/2012) - Think City 2009 Zebra (05/2012-05/2014)  - Tesla Model S 2014 (06/2014-09/2017) - Nissan Leaf 2018 LE 40kWh (04/2018-12/2018) )
- Trondheim (Trøndelag Elbilforening 02/2012-04/2014)
- Ariens AMP 24 to-trinns snøfreser 48V litium 52,5Ahr (10/2012) - Bosch Rotaks 43 Li-Ion gressklipp

Lars C. Krogenæs

Sitat fra: sindrej på mandag 10. mars 2014, klokken 14:13
Ser nå en storstilt omorganisering/flytting er på gang.  Jeg leser kun Teslaforumet og er neppe alene om det.  Det handler om at jeg ikke har ork til å pløye gjennom hele forumet, da det faktisk er vanskelig å få med seg alt som ligger under Tesla alene.

Når dette forumet når tar den retningen det gjør ville det være mer hensiktsmessig for meg å finne meg et forum som kun handler om Telsa og ting relevant til Tesla.  Dvs. ala denne delen av forumet her, helst med egnede underkategorier.

Du vil dele opp tesla biten, med kategorier for f.eks lading, men du vil ikke bruke underkategorier for lading på elbilforumet, fordi du er mot underkategorier?

Du synes det er interessant med ladekort til ladeplasser i Tyskland hvis det er en eier av Tesla S som skriver, mens det er uinteressant hvis det er en Leaf eier som skriver om akuratt det samme?

Selv om Tesla har sine Super ladere som er spesifikke for Tesla S, (ikke roadstern), er det meste annet likt, med behov for mer strøm, i likhet med nye Leaf, som også kan lade på mer enn en god gammeldags 16 amp kurs. Da burde det være mulig å forene dette....

Lars
Jobber med hjemmelading hos Circle K.

Den elektriske automobil vil seire
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2013-2016: Mitsubishi imiev
2007-2012: Citroen Saxo el
2007: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Henning76

Dessverre er forumene på TOCN også delt opp i så mange underkategorier at det nærmest er umulig å finne frem. Det ser man da også på trafikken der inne. Det er FÅ tråder i de aller fleste underforumene.

Nei, dette likte jeg UTROLIG dårlig!
Tesla Model S P85+ Pearl White  | 21" Sølv sommerdekk, 19" Nokian R2 (tror jeg) vinterdekk  |  Pianosvart dekor, Tan skinn interiør  |  Dobbeltlader, Techpakke, Sikkerhetspakke, Vinterpakke, Lyspakke, Luftfjæring, mm. Alt unntatt hattehylla.

Tesla Owners Club Norway Signaturmedlem

tklev

Huff - ser de holder på med noe ryddegreier nå ja  :'(..

Likte mye bedre å ha kun ett forum å forholde meg til. Mye som tyder på at det blir mindre "forum-surfing" for min del fremover nå - kanskje like greit.. Har kanskje blitt i meste laget til tider :)

cra

Flott at det blir ryddet opp og strammet opp litt! Til nå har Teslaforumet vært som å ha alt verktøyet i en stor sekk; man må grave i alt for å finne det man trenger. På tide å få ei skikkelig verktøykasse. Joda, man må forholde seg til mer enn ett rom, men såpass får man tåle. Det er til beste for alle.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

SK901

Jeg er med videre til andre forum.

Ser svært lite vilje fra moderator til å forbedre forumet. Det er rett og slett for mye informasjon til at vi kan holde oss til en kategori. Det er svært vanskelig å finne frem nyttig informasjon.

Kommer dog til å beholde medlemskapet her på Elbilforum.

sindrej

Sitat fra: Lars C. Krogenæs på mandag 10. mars 2014, klokken 15:04
Sitat fra: sindrej på mandag 10. mars 2014, klokken 14:13

Du vil dele opp tesla biten, med kategorier for f.eks lading, men du vil ikke bruke underkategorier for lading på elbilforumet, fordi du er mot underkategorier?

Du synes det er interessant med ladekort til ladeplasser i Tyskland hvis det er en eier av Tesla S som skriver, mens det er uinteressant hvis det er en Leaf eier som skriver om akuratt det samme?

Selv om Tesla har sine Super ladere som er spesifikke for Tesla S, (ikke roadstern), er det meste annet likt, med behov for mer strøm, i likhet med nye Leaf, som også kan lade på mer enn en god gammeldags 16 amp kurs. Da burde det være mulig å forene dette....

Lars
Hvor har jeg skrevet at alt under Tesladelen er interessant ?  Det er det selvsagt ikke, men det er vel knappest et argument for at jeg skal måtte forholde meg til mer urelevant informasjon (for meg) ?

Siden jeg da antageligvis ikke kan å bruke forumet, kan du fortelle meg knappen/eller linken jeg skal trykke på for å få vist en side med de siste poster som er relevant (dvs. Teslaspesifikt eller generelt) ?

paalv

Sitat fra: Henning76 på mandag 10. mars 2014, klokken 15:17
Dessverre er forumene på TOCN også delt opp i så mange underkategorier at det nærmest er umulig å finne frem. Det ser man da også på trafikken der inne. Det er FÅ tråder i de aller fleste underforumene.

Nei, dette likte jeg UTROLIG dårlig!

Enig!
>:(
S85 svart / svart skinn, pano, luft og alle pakkene  - VIN 25111, bekr. 27.9.13, lev. 15. mars i Drammen.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA