Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Venstre speil legger seg ikke alltid inn

Startet av Lars C. Krogenæs, tirsdag 18. mars 2014, klokken 20:19

« forrige - neste »

Milzit

God ide Rio hvis de er mulig.
Det virker jo som det er spamming av "100-siste" tråden som er irritasjon for en del..
Kanskje man kan få en "100 siste, men ikke Tesla takk" knapp

Rio

Sitat fra: sindrej på tirsdag 11. mars 2014, klokken 00:19
Det er jo tydeligvis stor uenighet om dette da. Det er de som mener omorganiseringen minsker nytteverdien, og det er de som mener dette er overmodent. Så har vi de som mener den første kategorien er noen egoistiske rasshøl, mens noen andre mener den andre kategorien er noen forumnazister.

Jeg mener ikke at noen er verken rasshøl eller forumnazister. Jeg mener bare at når man er så heldig å ha et forum (som folk bruker fritiden sin til å opprette og vedlikeholde) så er det faktisk vanlig folkeskikk å følge inndelingen som er laget. (Eller ev. høflig anmode om endringer.)

Du går da ikke inn på VGs diskusjonsforum å diskuterer Teslas leveringsdatoer under "Norsk politikk"? Og hadde du gjort det nok ganger, så ville moderator ha stengt deg ute.

En sak til om Facebook (som jeg ser blir nevnt): Facebook er en bedrift som tjener penger på å samle inn data om deg, og så selge tilpassede annonser. Poenget der er å tjene penger, og du "betaler" for det indirekte. Med andre ord, de trenger din tilstedeværelse.

Elbilforum er gratis. Du betaler ikke ved å gi fra deg personlig data som samles inn. Det sitter frivillige moderatorer og drifter dette. De gir deg et godt tilbud, og vi er gjester her. Da er det greit å innordne seg litt etter hvordan vertene har tilrettelagt forumet. Det er tross alt mange andre som også er på denne "festen". :)

Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

Milzit

Det er jo tydeligvis stor uenighet om dette da. Det er de som mener omorganiseringen minsker nytteverdien, og det er de som mener dette er overmodent. Så har vi de som mener den første kategorien er noen egoistiske rasshøl, mens noen andre mener den andre kategorien er noen forumnazister.
Nå er det vel egentlig førnevnte gruppe som kaller andre her for egoister og rasshøl og er de som mangler folkeskikk...jeg synes den andre gruppen har vært mer saklig. Jeg har sett ordet egoistisk brukt, men ikke forumnazi..:) Noen føler seg tydeligvis støtt av at noen ønsker kun å lese on Tesla.

Milzit

Sitat fra: Rio på tirsdag 11. mars 2014, klokken 00:25

Jeg mener ikke at noen er verken rasshøl eller forumnazister. Jeg mener bare at når man er så heldig å ha et forum (som folk bruker fritiden sin til å opprette og vedlikeholde) så er det faktisk vanlig folkeskikk å følge inndelingen som er laget. (Eller ev. høflig anmode om endringer.)

Du går da ikke inn på VGs diskusjonsforum å diskuterer Teslas leveringsdatoer under "Norsk politikk"? Og hadde du gjort det nok ganger, så ville moderator ha stengt deg ute.

En sak til om Facebook (som jeg ser blir nevnt): Facebook er en bedrift som tjener penger på å samle inn data om deg, og så selge tilpassede annonser. Poenget der er å tjene penger, og du "betaler" for det indirekte. Med andre ord, de trenger din tilstedeværelse.

Elbilforum er gratis. Du betaler ikke ved å gi fra deg personlig data som samles inn. Det sitter frivillige moderatorer og drifter dette. De gir deg et godt tilbud, og vi er gjester her. Da er det greit å innordne seg litt etter hvordan vertene har tilrettelagt forumet. Det er tross alt mange andre som også er på denne "festen". :)
Jeg skjønner ikke sammenligngen med VG, det er da ikke det som er problemet her? Er det noen som spammer med Tesla i andre del-forum her? Nei, det eneste argumentet jeg har satt at det har vært diskutert lading på IKEA (og som kunne ha interesse for andre) Og så det er at folk får opp masse Tesla tråder i 100 siste knappen
Og så vi ikke wiki og FAQ da..fyfy..
Det blir for dumt...

Rio

Sitat fra: Milzit på tirsdag 11. mars 2014, klokken 00:28Noen føler seg tydeligvis støtt av at noen ønsker kun å lese on Tesla.

Ingen føler seg støtt over at noen kun leser i Tesla-forum, eller "hummer og kanari" eller "e-UP".

Problemet er når folk feilposter (skriver om generelle ladekladder bare på Tesla-forum, for eksempel), fordi da blir ikke trådene funnet av andre.

Det handler bare om å ha litt orden på forumet, og ingen flyr i flint dersom noen starter én tråd i feil forum.
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012

Rio

Sitat fra: Milzit på tirsdag 11. mars 2014, klokken 00:31
Jeg skjønner ikke sammenligngen med VG, det er da ikke det som er problemet her? Er det noen som spammer med Tesla i andre del-forum her? Nei, det eneste argumentet jeg har satt at det har vært diskutert lading på IKEA (og som kunne ha interesse for andre) Og så det er at folk får opp masse Tesla tråder i 100 siste knappen
Og så vi ikke wiki og FAQ da..fyfy..
Det blir for dumt...

Som jeg akkurat skrev, problemet er at folk flest forventer å finne gafler der gafler skal være, og kniver der kniver skal være. Når noen konsekvent legger kniver, gafler, skjeer og tante Olgas sølvspiseskje i samme inndeling, så reagerer andre som også gjerne vil finne skjeer og gafler der de skal være.

Hvis du googler "netiquette" så ser du hva jeg mener:

http://www.bbc.co.uk/webwise/guides/about-netiquette

Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012

SK901

Sitat fra: cra på mandag 10. mars 2014, klokken 22:04
Sitat fra: OddB på mandag 10. mars 2014, klokken 21:58
Det har vel med mengden innlegg /deltakere å gjøre ? "Tesla S" -delen har vel mer aktivitet enn hele resten av forumet til sammen. I tillegg er det ikke alle som har levd et langt liv i  Forum-Verdenen, men er vant til å forholde seg til mer "anarkistiske" sosiale plattformer som Facebook.

Desto større grunn til å holde litt på kotymen så det forblir ryddig. Det er nesten fristende å trekke en sammenligning mot et annet tema der det er populært (ganske sikkert også blandt en del av dem som skriker høyest om å få gjøre som de vil) å påpeke at de som kommer til oss får innrette seg etter våre regler eller pelle seg hjem.  :P

Wiki-sider for Tesla finnes forøvrig her: http://www.elbil.no/wiki/Tesla og så vidt jeg kan se er alle modeller representert.

Er egentlig litt morsomt at du nevner nettopp dette. Jeg la nettopp merke til et par aktive deltakere i diskusjonen som selv ikke eier TMS. I forhold til denne gruppa du sikter til(altså, utenfor Elbil-sine vegger) ønsker jeg alle meninger velkomne.

Det er dog urovekkende at man fort blir kastet i denne gruppa for å ytre sine meninger. I tillegg flagger enkelte frivillig ut av forumet, i motsetning til gruppa du sikter til.

Det blir muligens tredje eller fjerde gang jeg nevner dette: Jeg er ganske sikker at flere av ikke har noe imot at fellesemner blir diskutert i felles subforum. Det er dog flere av oss som ønsker enkel kategoriinndeling innenfor  'Model S'.

Rio

Sitat fra: Milzit på tirsdag 11. mars 2014, klokken 00:24
God ide Rio hvis de er mulig.
Det virker jo som det er spamming av "100-siste" tråden som er irritasjon for en del..
Kanskje man kan få en "100 siste, men ikke Tesla takk" knapp

Ja, det ville vært fint.

Enda finere hvis man hadde hatt et "Teknisk Tesla"-forum og et "når kommer Teslaen-min og hvilken farge er det på dekkene"-forum. Jeg er interessert i det tekniske rundt Tesla.

Men som de fleste "normale mennesker" ;) så er "jeg skal ha grønn farge på min Tesla"-trådene litt vel mye når de opptar 90 ut av de 100 nyeste.

Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012

OddB

Ryddesjauen har tydeligvis virket... Mange gamle tråder med høy aktivitet ble i praksis parkert. Har ikke funnet et eneste nytt innlegg i noen av dem :P
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

Orcuz

Det vi egentlig burde hatt er et eget tesla forum. Delt opp i de nødvendige undergruppene osv.
Jeg gidder heller ikke lese igjennom alle mulige grupper for å finne det jeg lurer på.
Ønsker all info om tesla på et sted

Sent from my SM-N9005 using Tapatalk

Carl Anton Stenling

Sitat fra: Orcuz på tirsdag 11. mars 2014, klokken 01:48
Jeg gidder heller ikke lese igjennom alle mulige grupper for å finne det jeg lurer på.

Vi er vel enige om at all info om Tesla bør være på ett sted. Problemet oppstår jo når info om generelle temaer også legges under Tesla-forumene.

Når det er sagt så er en FAQ/OSS som henviser til Elbilwikis Tesla-del sikkert fornuftig. Så unngår vi repeterte tråder. Det er forresten merkelig at Tesla-brukerne ikke har litt selvjustis når en ny bruker spør om dekk for n-te gang. Da er det lov å påpeke at det finnes en gammel tråd rundt dette.

Carl Anton
Hyundai Ioniq 2019
Tesla Model 3 2019
Nissan Leaf 2015
Lommedalen, Bærum

OddB

Problemet er at det er i DENNE gruppen aktiviteten er. Ja, informasjonen havner nå i "riktig" gruppe.  Men vil tråden leve lenge like godt videre der ??
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

tklev

Er vel ganske tydelig at all Tesla aktiviteten har skapt ett problem for elbilforumet. Når 95% av meldingene havner i Tesla gruppen så drukner resten av forumet. Dilemmaet blir da om løsningen er å kvele aktiviten ved å flytte emnene rundt til de andre delforumene eller rett og slett skille ut Model S forumet som sitt eget forum med undergrupper.

Regner med at opprettelsen av TEsla owners forumet var ett forsøk på å tvinge "masekråkene" ut av Elbilforum..

Hyperstress

Sitat fra: Carl Anton Stenling på tirsdag 11. mars 2014, klokken 06:17
Sitat fra: Orcuz på tirsdag 11. mars 2014, klokken 01:48

Vi er vel enige om at all info om Tesla bør være på ett sted. Problemet oppstår jo når info om generelle temaer også legges under Tesla-forumene.

Når det er sagt så er en FAQ/OSS som henviser til Elbilwikis Tesla-del sikkert fornuftig. Så unngår vi repeterte tråder. Det er forresten merkelig at Tesla-brukerne ikke har litt selvjustis når en ny bruker spør om dekk for n-te gang. Da er det lov å påpeke at det finnes en gammel tråd rundt dette.

Carl Anton

De såkalte generelle temaene er i stor grad ikke generelle - de er postet her fordi trådstarterne er interessert i temaet ifm Tesla. Når en poster dekk og felg her så er det uinteressant for trådstarter å lære om dekk og felg til iMiev. Tilsvarende med feks lading på Nordby - da er nok ikke trådstarter ute etter 1,5m elbilplasser med 16A og mulighet for å bygge ut Chademo/CCS ladere. Trådstarter er da mer interessert i om det er 22kw ladere på Nordby, eller muligheten for å få dem til å sette opp dette. Og slik er det med de fleste av disse trådene som er flyttet.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Øyvind.h

Sitat fra: Carl Anton Stenling på tirsdag 11. mars 2014, klokken 06:17
Det virker å være uenighet rundt hva som er "generelle temaer". I post nummer 3 i denne tråden trekker Lars frem en rekke tråder han mener er generelle. Jeg mener derimot at mange av dem gir en langt større verdi for meg når de holdes i Tesla-delen av forumet enn som generelle tråder. Årsaken er at Model S ikke er som de fleste andre elbiler.
Jeg ser konflikten mellom det å fokusere på felles verdier, og det å legge til rette for best mulig info/diskusjon for enkeltmerker, men ser jeg på verdien for meg isolert sett er det lite poeng å eks. blande inn iMiev og Leaf i en diskusjon rundt ladepunkter for Model S i Østerdalen. Totalt forskjellige behov mtp. type uttak, plassering/hyppighet etc. Bilene har helt forskjellige bruksområder og forutsetninger, og diskusjonene vil helt naturlig være forskjellige.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA