Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: foliere min Sorte Tesla

Startet av østfolding, tirsdag 18. mars 2014, klokken 17:41

« forrige - neste »

østfolding

Jeg har hatt et problem med at iDrive-skjermen brått går i svart og deretter restartes - helt uten grunn, og helt uavhengig hva jeg gjør i iDrive eller hva jeg har åpent der.

På en tur mellom leiligheten og jobben, som tar normalt 45-50 minutter, har dette ofte skjedd 2-3 ganger hver vei. Så det har vært en irriterende feil (spesielt når jeg sitter i telefonen og samtalen brått flyttes til telefonen som ligger langt nede i lomma, eller når jeg bruker navigasjonen til å finne frem i bystrøk (den bruker jo litt tid på å starte opp igjen). (Jeg har skrevet om dette tidligere her: http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,12149.30.html)

Fikk servicetime hos et lokalt BMW-verksted her jeg bor, og de hadde - etter instruks fra BMW - reinstallert iDrive. Dersom det ikke hjalp, skulle skjermen byttes.

Og reinstallering hjalp ikke. Har derfor fått nye servicetime på onsdag (ny skjerm kom fort fra Tyskland).

Men her om dagen la jeg merke til at det hadde skjedd noen endringer i iDrive - det virket som ting var stilt tilbake til fabrikkstandard igjen. Blant annet visningsvalgene i navigasjonen og at telefonenmin var blitt fjernet som bluetooth-enhet - pluss flere ting. Usikker på når akkurat dette har skjedd, men bilen hadde vært kobla til strøm de siste dagene når den ikke har vært i bruk - og det er 3G-dekning i garasjen.

Det som er litt moro er at skjembugen ikke lenger er der. Har kjørt noen timer med den siden dette nå, og feilen har ikke vært til stede lenger. Før skjedde det nesten jevnlig hvert 20. minutt.

Mistenker derfor at BMW har sendt en bugfix til bilen min mens den har stått til lading en av dagene forrige uke.

Noen andre som har opplevd noe liknende?

Nå slipper jeg i alle fall trolig skjermbytte (har sendt en mail til verkstedet med "siste nytt".

Deilig å se at dette faktisk fungerer i praksis (hvis det er slik som jeg tror) - at BMW kan fikse på enkelte ting på bilen min uten at jeg trenger å gjøre noe som helst. Fremtiden er her :)

østfolding

... Men widgetene til splitscreenen og "Messages" under ConnectedDrive har blitt borte... Noen som vet hvordan jeg kan få det tilbake?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA