Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Stikkkontakt til Rødt adapter (lading av tesla)

Startet av Allman, tirsdag 18. mars 2014, klokken 17:38

« forrige - neste »

offpist

Nei, dette er kun en teori. Så det er ikke testet ut i praksis.
Det er jo ganske flatt, og motorvei hele veien.. Så magefølelsen sier at det burde gå greit.

Det mest spennende stykket vil jo være Sarpsborg og hjem med bilen full av varer, og kun 80% batteri.

Men nå som det er kommet en hurtigladestasjon fra Fortum på Vestby som tar betalt pr minutt så kan man bare droppe innom der i 10 min (25 kr).

Om vinteren bør man nok tanke på Vestby både på tur og retur.
Tesla Model S P85
Tesla Model 3 Performance (Solgt)
Tesla Model 3 LR (Solgt)
Nissan Leaf 2014 med 2018 model 40 KWH batteri.(Solgt)

breitling

Sitat fra: Charge and Drive på tirsdag 11. mars 2014, klokken 17:51
Hei,

I dag har vi satt hurtigladeren på McD Vestby i drift.
Den vil være gratis i en begrenset periode.

Status kl. 13.30 i dag: hurtigladeren surret i plast og teipet!? Så ikke ut som noe i drift. Jeg skal til Rygge på fredags morgen og er avhengig av å hurtiglade på Vestby.
Oslo
2017 MB B250e Edition "Eldina2"
1975 MB 280S

Powerflux

Sitat fra: breitling på onsdag 12. mars 2014, klokken 14:30
Hei,

Status kl. 13.30 i dag: hurtigladeren surret i plast og teipet!? Så ikke ut som noe i drift. Jeg skal til Rygge på fredags morgen og er avhengig av å hurtiglade på Vestby.
WTF :o >:(
Japan Leaf, levert juni 2013.
137000 km. 1 bar forsvunnet.
Tesla S70D Facelift, levert juni 2016.
52000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
13000 km.

Thomas Parsli

Sitat fra: breitling på onsdag 12. mars 2014, klokken 14:30
Hei,

Ring og spør (de ser status på ladere): 2255 5424

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

Daeedor

Sitat fra: Leon på tirsdag 11. mars 2014, klokken 12:13
Sitat fra: Thomas Parsli på tirsdag 11. mars 2014, klokken 10:49
Sitat fra: offpist på tirsdag 11. mars 2014, klokken 10:04
Personlig syns jeg ikke Grønn Kontakt sitt tilbud er så ille.

Jeg synes ideen om å måtte forhåndsbetale for å eventuellt kjøpe produktet er særdeles ille.

Jeg bor i Asker og bør i utgangspunktet forhåndsbetale til sammen 1800,- til de tre aktørene som holder på med dette tullet  (Ishavsveien,  Grønn Kontakt og Salto) for å kunne bruke elbil til litt lengre turer.

At man i tillegg har mottat støtte fra Transnova med eksplisitt krav om betaling uten abonnement gjør det tullete.

Thomas

Er helt enig i prinsippet om at man skal kunne lade uten å forhåndsbetale, men den muligheten har man nå hos Grønn Kontakt, enten via SMS til 100 kr, eller ved bruk av EasyPark-app til 92 kr. Så kan man velge å forhåndsbetale et klippekort, og få 50% rabatt :)

100 kr er dog vel mye å betale når man bare trenger 10-15 minutters lading for å komme fram til bestemmelsesstedet, noe som ofte er tilfellet. Der er Fortums mer fleksible med betaling per minutt.
Jeg bruker ladere fra eidsiva rundt mjøsa.
Har du kort fra grønn kontakt , er det kr 25,- pr. lading. (150,- for kortet i måneden fast på medium tilbudet) - Dette fungerer på Eidsivas ladere på Østlandet.  Uten grønn kontakt kortet brukes Visa , da er det kr 44,- pr. lading. Funker fint dette , synes jeg ? Alle har dermed tilgang - med eller uten grønt kort - på eidsivas ladere  :)

Powerflux

Hei,

Ville satt pris på om Charge and Drive kunne oppdatert oss på hva som faktisk skjer her! Skal til Rygge på Fredag og kommer til å bli usedvanlig pissed off hvis Vestby etter sigende er oppe å går og jeg kommer til stengt stolpe.....
52000 km.
13000 km.

Charge and Drive

Hei,

Pga tekniske problemer har vi dessverre stengt hurtigladeren på McD Vestby. Gir beskjed så snart den er i drift igjen. Beklager dette!
Ladehilsen fra Fortum Charge & Drive :-)

Thomas Parsli

Sitat fra: Powerflux på onsdag 12. mars 2014, klokken 21:04
Ville satt pris på om Charge and Drive kunne oppdatert oss på hva som faktisk skjer her! Skal til Rygge på Fredag og kommer til å bli usedvanlig pissed off hvis Vestby etter sigende er oppe å går og jeg kommer til stengt stolpe.....

Hvis du ikke ringer og sjekker status før avreise bør du ikke bli "pissed off".
Det er ikke uvanlig med innkjøringsproblemer, Grønn Kontakt har hatt det i et halvt år snart på Marienlyst (Drammen)...

Den dukker nok også opp her etter at den er ordentlig i drift: http://www.ladestasjoner.no/mobil/nobilvakermobile.php

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

Powerflux

Sitat fra: Thomas Parsli på torsdag 13. mars 2014, klokken 21:41

Hvis du ikke ringer og sjekker status før avreise bør du ikke bli "pissed off".

Mulig det men syntes det blir i overkant dust å annonsere at laderen nå er i gang og samme dag rapporteres det at det er den ikke :o
52000 km.
13000 km.

snurre100

Gjorde selv tabben med å ikke sjekke opp for 14 dager siden. Skulle lade i Ørje, men da jeg kom frem var strømmen borte i hele Ørje. Måtte vente i 1.5 time for å få ladet. Men en ting lærte jeg. Det er svært hyggelige folk på Statoil Ørje.
Venter på Kia E Niro

offpist

Sitat fra: snurre100 på fredag 14. mars 2014, klokken 08:42
Gjorde selv tabben med å ikke sjekke opp for 14 dager siden. Skulle lade i Ørje, men da jeg kom frem var strømmen borte i hele Ørje. Måtte vente i 1.5 time for å få ladet. Men en ting lærte jeg. Det er svært hyggelige folk på Statoil Ørje.

Det du beskriver her er jo hva jeg vil kalle et ekstremtilfelle og havner i "shit happens" kategorien.
Ikke en gang bensinpumpene på bensinstasjonen virker uten strøm  ;)
Tesla Model S P85
Tesla Model 3 Performance (Solgt)
Tesla Model 3 LR (Solgt)
Nissan Leaf 2014 med 2018 model 40 KWH batteri.(Solgt)

snurre100

Sitat fra: offpist på fredag 14. mars 2014, klokken 09:19
Sitat fra: snurre100 på fredag 14. mars 2014, klokken 08:42

Det du beskriver her er jo hva jeg vil kalle et ekstremtilfelle og havner i "shit happens" kategorien.
Ikke en gang bensinpumpene på bensinstasjonen virker uten strøm   :D

Det jeg lærte var sjekk "Status Hurtigladere" før avreise" Og som elbilist i over 2 år har jeg lært at tålmodighet er en dyd.  :-)
Venter på Kia E Niro

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA