Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Stikkkontakt til Rødt adapter (lading av tesla)

Startet av Allman, tirsdag 18. mars 2014, klokken 17:38

« forrige - neste »

offpist

Sitat fra: Red1963 på tirsdag 11. mars 2014, klokken 10:44
Sitat fra: offpist på tirsdag 11. mars 2014, klokken 09:56
Litt OT, men er det noen som veit om hurtiglade stasjonen ved Brennes Auto (Sarpsborg) fremdeles er gratis?


Den var gratis for én uke siden. Tror heller ikke de har planer om at det skal koste noe...

Utmerket ;)
Da lukter det jo "gratis" harrytur fra Oslo.

Oslo-Sarpsborg 91 km
Sarpsborg-Nordby-Sarpsborg 62 km.
Sarpsborg-Oslo 91 km.
Tesla Model S P85
Tesla Model 3 Performance (Solgt)
Tesla Model 3 LR (Solgt)
Nissan Leaf 2014 med 2018 model 40 KWH batteri.(Solgt)

Leon

Sitat fra: Thomas Parsli på tirsdag 11. mars 2014, klokken 10:49
Sitat fra: offpist på tirsdag 11. mars 2014, klokken 10:04
Personlig syns jeg ikke Grønn Kontakt sitt tilbud er så ille.

Jeg synes ideen om å måtte forhåndsbetale for å eventuellt kjøpe produktet er særdeles ille.

Jeg bor i Asker og bør i utgangspunktet forhåndsbetale til sammen 1800,- til de tre aktørene som holder på med dette tullet  (Ishavsveien,  Grønn Kontakt og Salto) for å kunne bruke elbil til litt lengre turer.

At man i tillegg har mottat støtte fra Transnova med eksplisitt krav om betaling uten abonnement gjør det tullete.

Thomas

Er helt enig i prinsippet om at man skal kunne lade uten å forhåndsbetale, men den muligheten har man nå hos Grønn Kontakt, enten via SMS til 100 kr, eller ved bruk av EasyPark-app til 92 kr. Så kan man velge å forhåndsbetale et klippekort, og få 50% rabatt :)

100 kr er dog vel mye å betale når man bare trenger 10-15 minutters lading for å komme fram til bestemmelsesstedet, noe som ofte er tilfellet. Der er Fortums mer fleksible med betaling per minutt.
Nissan EuroLeaf 2013 Tekna

Powerflux

Sitat fra: Thomas Parsli på tirsdag 11. mars 2014, klokken 10:49Jeg synes ideen om å måtte forhåndsbetale for å eventuellt kjøpe produktet er særdeles ille.

Jeg bor i Asker og bør i utgangspunktet forhåndsbetale til sammen 1800,- til de tre aktørene som holder på med dette tullet  (Ishavsveien,  Grønn Kontakt og Salto) for å kunne bruke elbil til litt lengre turer.

At man i tillegg har mottat støtte fra Transnova med eksplisitt krav om betaling uten abonnement gjør det tullete.

Fullstendig enig!!

Er det ingen kontroll med hva disse aktørene faktisk foretar seg??
Japan Leaf, levert juni 2013.
137000 km. 1 bar forsvunnet.
Tesla S70D Facelift, levert juni 2016.
52000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
13000 km.

Leon

Er sikkert vanskelig å inndra støtte man allerede har gitt, men det burde i hvert fall ikke gis støtte til nye ladere så lenge betingelsene ikke er oppfylt for de gamle!
Nissan EuroLeaf 2013 Tekna

Thomas Parsli

Sitat fra: Leon på tirsdag 11. mars 2014, klokken 12:13
Er helt enig i prinsippet om at man skal kunne lade uten å forhåndsbetale, men den muligheten har man nå hos Grønn Kontakt, enten via SMS til 100 kr, eller ved bruk av EasyPark-app til 92 kr.

Enkelte steder kan man det -og det er også litt av problemet; å bruke en time før avreise på å prøve å finne ut om jeg kan bruke hurtiglader eller ikke ligger ikke til min natur.

For en måneds tid siden måtte jeg kjøre hjem og byttet til fossilbilen fordi status på SMS-betalingen på hurtigladeren på Marienlyst i Drammen fortsatt var uklar. Nå er det vel et halvt år siden laderen åpnet og status er fortsatt uklar: http://www.ladestasjoner.no/preview/?csid=NOR_01635
http://gronnkontakt.no/ladestasjoner-i-norge gjør meg heller ikke klokere.

Prøv å drive en vanlig butikk på samme måte og se hvor lenge du overlever!

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

Powerflux

Sitat fra: Charge and Drive på mandag 10. mars 2014, klokken 19:27
Hei,

Hvis alt går etter planen åpner vi hurtigladeren på McD Vestby i morgen (11/3)   :)
Jeg ringte Fortum nå for litt siden og spurte om denne laderen faktisk kom online i dag og fikk en fantastisk mengde med sla-sla og vet ikke og finner ikke!! Brutt linje 2 ganger og på tredje forsøket skulle en eller annen ringe meg, evt sende en SMS. Ikke hørt noe.......
Det er f... at det skal være så inn i hampen vanskelig å komme med konkret informasjon >:(
Jeg skal til til Rygge i morgen og tar ikke sjansen på at jeg får parkert med lademulighet da det kun er stusselige 2 plasser der....derav behovet for å vite om McD Vestby faktisk åpner slik Charge&Drive sier her!!
Japan Leaf, levert juni 2013.
137000 km. 1 bar forsvunnet.
Tesla S70D Facelift, levert juni 2016.
52000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
13000 km.

offpist

Ser frem til den dagen den første bensinstasjon kjeden innfører hurtiglader på alle sine stasjoner.
Det må jo komme før eller senere..?

Da blir det garantert med vanlig betalingsterminal og KWH pris.

Tesla Model S P85
Tesla Model 3 Performance (Solgt)
Tesla Model 3 LR (Solgt)
Nissan Leaf 2014 med 2018 model 40 KWH batteri.(Solgt)

BE

Sitat fra: offpist på tirsdag 11. mars 2014, klokken 15:23
Ser frem til den dagen den første bensinstasjon kjeden innfører hurtiglader på alle sine stasjoner.
Det må jo komme før eller senere..?

Da blir det garantert med vanlig betalingsterminal og KWH pris.
Større sannsynlighet for minuttpris. Kostnaden for eieren av laderen er i hovedsak ikke strømmen, men bruk av ladeplassen. Med pris pr kWh blir det lite å tjene med kalde batterier og treg lading, samt de som absolutt skal lade til det er fult, minuttpris ordner dette også ;)
Sølv Leaf. Levert av Ålgård Auto November 2011.

Thomas Parsli

Jeg gleder meg til den dagen bensinstasjonen tilbyr hurtiglading til en fornuftig kWh-pris.
Da blir det mulig å kjøre elbil på strekninger som er vanskelig/umulig i dag (f.eks Oslo->Kristiansand).

Slik antallet elbiler vokser er det bare et tidsspørsmål før Statoil tar til vettet og setter opp hurtigladere på alle store stasjoner langt E18 og E6. Noe skal de jo selge i fremtiden!

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

Charge and Drive

Hei,

I dag har vi satt hurtigladeren på McD Vestby i drift.
Den vil være gratis i en begrenset periode.
Ladehilsen fra Fortum Charge & Drive :-)

offpist

Sitat fra: Charge and Drive på tirsdag 11. mars 2014, klokken 17:51
Hei,

I dag har vi satt hurtigladeren på McD Vestby i drift.
Den vil være gratis i en begrenset periode.
Kjempebra! Da skal vi teste den ut i helgen.
Hvem tar på seg å melde den inn på ladestasjoner.no og Nissan carwings osv.

Håper det kommer en i Hønefoss snart.
Tesla Model S P85
Tesla Model 3 Performance (Solgt)
Tesla Model 3 LR (Solgt)
Nissan Leaf 2014 med 2018 model 40 KWH batteri.(Solgt)

Charge and Drive

Sitat fra: offpist på tirsdag 11. mars 2014, klokken 18:10
Sitat fra: Charge and Drive på tirsdag 11. mars 2014, klokken 17:51
Hei,

I dag har vi satt hurtigladeren på McD Vestby i drift.
Den vil være gratis i en begrenset periode.
Kjempebra! Da skal vi teste den ut i helgen.
Hvem tar på seg å melde den inn på ladestasjoner.no og Nissan carwings osv.

Håper det kommer en i Hønefoss snart.

Hei,

Vi i Fortum vil legge inn med alle de nødvendige data i NOBIL (ladestasjoner.no) :)
Ladehilsen fra Fortum Charge & Drive :-)

Powerflux

Sitat fra: Charge and Drive på tirsdag 11. mars 2014, klokken 17:51
Hei,

I dag har vi satt hurtigladeren på McD Vestby i drift.
Den vil være gratis i en begrenset periode.
Supert, da blir det elektrisk til Rygge ;)
Japan Leaf, levert juni 2013.
137000 km. 1 bar forsvunnet.
Tesla S70D Facelift, levert juni 2016.
52000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
13000 km.

Allman

Hei,

Bra at det dukker opp en ny hurtiglader, men den kunne ha kommet 3 dager tidligere. :)

Alternativ #1, kun ett stopp:
Mulig du kan kjøre med 100% fra Olso til Rygge og tilbake til Hytteveien 9 i Vestby (totalt ca. 105 km - klarer deg da med kun en hurtiglading på vei hjem (antar du trenger ca. 50% fra Vestby til Oslo, eller mer, er noen oppoverbakker der).

Alternativ #2:
Samme som alt #1, men du lader ca. 30-40 min på flyplassen mens du venter.

Alternativ #3, to stopp:
To korte stopp, dvs. hurtiglading både på vei ned og opp.

Allman

Allman

Sitat fra: offpist på tirsdag 11. mars 2014, klokken 11:07
Sitat fra: Red1963 på tirsdag 11. mars 2014, klokken 10:44
Sitat fra: offpist på tirsdag 11. mars 2014, klokken 09:56
Litt OT, men er det noen som veit om hurtiglade stasjonen ved Brennes Auto (Sarpsborg) fremdeles er gratis?


Den var gratis for én uke siden. Tror heller ikke de har planer om at det skal koste noe...

Utmerket ;)
Da lukter det jo "gratis" harrytur fra Oslo.

Oslo-Sarpsborg 91 km
Sarpsborg-Nordby-Sarpsborg 62 km.
Sarpsborg-Oslo 91 km.

Offpist: Interessant! 8) Har du kjørt eksakt samme rute før? Suksess? Kun en lading på vei ned og en på vei opp? Hvordan får du til det? Ned er greit, men man får ikke ladet til 100% i Sarpsborg på returen så man må nok hurtiglade ca. 10 min en gang til, eller...?

Allman

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA