Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Seterekk i lær til nissan leaf selges

Startet av Coachen, tirsdag 18. mars 2014, klokken 10:03

« forrige - neste »

Yen

Sitat fra: Autowinder på lørdag 08. april 2017, klokken 18:24
Hill hold skal være automatisk men slipper etter litt i bratte bakker. Håndbrekket derimot, slipper automatisk taket når du setter bilen i D eller R og gir forsiktig gass. Men det hender en sjelden gang at det ikke slipper automatisk, så da er det bare å trykke på det. :)

Hmm... da må jeg teste dette litt nøyere. Var i en bratt bakke 2 ganger i går, og ved begge anledninger var det ingen antydning til noe hill hold. Den rullet bare rett bakover i full fart. Enda i drive...
ble overrasket, da det funket utmerket på bilen vi prøvekjørte. I samme bakke.
BMW i3 94ah - Protonic blue
Bestilt 02.03-17
Produsert 24.03-17
Levert 07.04-17

lr-80

Hos oss fungerer hill hold. Men håndbrekket må skrus av manuelt. Forskjellige software-utgaver?
2015 KTM 1190 Adventure R
2017 BMW i3 Fully Charged
2019 Jaguar i-Pace S, Caesium Blue 22"
1951 Landrover Serie 1 80"

Autowinder

#2987
Det kan være forskjell i implementeringen av håndbrekk på årsmodell uten at jeg vet om det bare er i SW.
Hillhold: Min erfaring er at om regen er aktiv under oppbremsingen før stopp i en oppoverbakke, holder den bilen /på en måte balanserer bilens fremdrift så den står stille. Om ikke regen har slått til før stopp, og jeg tråkker inn bremsen, slår hillhold inn, men slipper opp igjen etter et par sekunder. Sånn bakkestartshjelp på en måte. Ved forsiktig trykk på gasspedalen kan en da kontrollere slik at bilen står rolig når den slipper. Fordelen med håndbrekket er jo i nedoverbakke, f.eks. i køsituasjoner eller venting i lyskryss, om jeg går lei av å sitte med foten på bremsepedalen, da er det bare å la bilen stå i Drive (D) sette brekket på, og gi gass når det løser seg. Eller, om en kjører i kø med ACC aktiv, er det bare et trykk oppover på fartsregulatorknappen til venstre på rattet, som skal til.
TM3 LR AWD «Amore Odiata»

turfsurf

Sitat fra: lr-80 på søndag 09. april 2017, klokken 13:13
Hos oss fungerer hill hold. Men håndbrekket må skrus av manuelt. Forskjellige software-utgaver?
Håndbrekket må ikke skrus av manuelt hvis du har sikkerhetsbeltet på.
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

Snorre

Ladekladden min er helt dau etter 6mnd med bilen. Noen som har lignende erfaringer?
BMW i3 94Ah

Ingeniøren

Sitat fra: Snorre på mandag 10. april 2017, klokken 19:42
Ladekladden min er helt dau etter 6mnd med bilen. Noen som har lignende erfaringer?

Enten så virker den eller ikke. Er den brukt ute kan de vær vann som har trengt inn. Gå der du kjøpte den å få en ny !
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Snorre

Sitat fra: Ingeniøren på tirsdag 11. april 2017, klokken 09:18
Sitat fra: Snorre på mandag 10. april 2017, klokken 19:42
Ladekladden min er helt dau etter 6mnd med bilen. Noen som har lignende erfaringer?

Enten så virker den eller ikke. Er den brukt ute kan de vær vann som har trengt inn. Gå der du kjøpte den å få en ny !

Virket visst hjemme på 10amp, men i Oslo på aker brygge virket den ikke. Prøvde flere ladestolper der alle andres virket.
BMW i3 94Ah

Orbit

Er du klar over at du må låse igjen dekselet på ladestolpene i Oslo (de av gammel type med Schuko) før det blir strøm i kontakten?
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Jorgensen

Sitat fra: singh95 på søndag 09. april 2017, klokken 10:18
Har en I3 2014 modell. Har sett at nyere modeller har fartviser ved speedometeret. Er dette noe jeg også kan få med den nyeste softwaren?
På min 2014 i3 så har jeg "Speed Limit Information", den var med i pakke 5AT Driving Assistant Plus (ACC, kollisjonsvarsling mm.). Dersom du har ACC i bilen, så må du inn i menyen etter en software-upgrade å aktivere Speed Limit Information for å få frem Fartsskilter i displayet.
-------------------------------------------------------
Hyndai KONA Electric - aug 2018
Solar Orange BMW i3 - mars 2014

Snorre

Sitat fra: Orbit på tirsdag 11. april 2017, klokken 09:39
Er du klar over at du må låse igjen dekselet på ladestolpene i Oslo (de av gammel type med Schuko) før det blir strøm i kontakten?

Aha! Nei det var jeg ikke klar over. Takk  :-X
BMW i3 94Ah

Autowinder

Noen som vet om det er et triks å få parkeringsassistenten til å assistere med å parkere mellom biler som står 90° på kjøreretningen (i motsetning til vanlig lukeparkering) ?
Den forklarende animasjonsvideoen på nettet som forteller om dette, viser ikke i3, snarere en 3/5-serie, men viser det er mulig der.
TM3 LR AWD «Amore Odiata»

Autowinder

Parkeringsassistenten til BMW i3 håndterer kun parkering parallelt med kjøreretningen til høyre eller venstre. Den håndterer ikke motsatt (utkjøring)  fra en trang parkeringsplass heller. Mye å lære av VW her ;)
TM3 LR AWD «Amore Odiata»

JorgenM

Fra VW kunne BMW også lære å plassere ryggekamera under emblemet.
Har gjort det til vane å gå bak bilen for å tørke av kamera før jeg kjører :)
i-Pace levert 04.07.2019 - 2013 Tesla S P85 (solgt) - Nitrox EL go-cart - BMW i3 (solgt)

Bekkenes

Hva er det optimale dekktrykket nå for 1-3 personer i bilen på sommerstid?
Jeg finner bare 3 år gamle svar om vinterdekk.
Har 20" BMW felger med standard dekk går jeg utifra.
TMS 75D 17 silver m/ Ultrahvite 25.11.2017
BMW i3 94Ah Fully Charged Edition 23.12.2016 > 16.11.2017 (30,000km)
Leaf Tekna Slate '13, Hentet 18.12.13 > 23.12.2016
58535km 23.12.2016
Avatarer/minibilder av Leaf til brukeren din (-:

Autowinder

Jeg kjører 95% alene uten last og har 2,8 Bar foran og 3,2 Bar bak. Jeg holder meg til dette av hensyn til forbruk og har ikke merket noen ulemper. Felgene er som dine og Bridgestone EP500 dekk. Ikke ulyder, ubehag eller vibrasjoner under kjøring. Du må nesten prøve ulikt trykk selv. Uansett er det bedre med litt for høyt trykk enn litt for lavt. Etter flere år med dette, har jeg ikke kunnet observere økt eller feil slitasje med dette, Michelindekkene på en Tiguan jeg har ruller nå siste sommer på ca 3mm profildybde etter 98500km og på 6. sommersesong. Andre vil si dette er feil, tull eller galskap. ;)
TM3 LR AWD «Amore Odiata»

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA