Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Seterekk i lær til nissan leaf selges

Startet av Coachen, tirsdag 18. mars 2014, klokken 10:03

« forrige - neste »

Toalmar

BMW i3s 94Ah Fully Charged - 2018
Reservert TMYP Hvit / Svart 08.04.2020 - TMY LR Hvit / Svart 07.04.2020
TM3 LR AWD - Svart / Hvit - Solgt 01.04.2020

SveinJ

Sitat fra: LMOR på lørdag 11. februar 2017, klokken 21:02
Fordi du sparer minst 40%. En service avtale på 5år koster ikke så mye mer enn 1 service. Det er en egen tråd om service øverst.
Service avtale+ som dekker bremseklosser + vindusviskere osv, koster ca 1 bremseklosse/bremseskive bytte ekstra, så blir det 2 eller flere så blir det også billigere.

Da er det noe jeg ikke skjønner her. Spurte selger om servicekostnader ved kjøp. Det er "bare bremsevæske skifte" om 2 år.
2014 BMW R1200GSA, Racing Blue
2016 Audi Q3 2,0 TDI, Hainanblue metallic
2016 BMW i3, FC, Mineral grey (solgt)
2019 BMWi3, FC, Imperial blue

Autowinder

Jeg fikk oppgitt at første service lå på ca 3500,- og de ville ligge på dette nivået. Men jeg husker ikke intervalltid eller om det går på km.
TM3 LR AWD «Amore Odiata»

GelpMan

Sitat fra: Amigakongen på lørdag 11. februar 2017, klokken 20:09
Ser på bilen at den vil ha service i juli. Hvor lang tid i forveien bør jeg booke dette? Blir det smekk om jeg ikke får tatt den i juli? Snart 2 år siden jeg handlet en bil jeg aldri trudde jeg ville handlet. :P

Jeg fikk telefon fra verkstedet jeg, om at bilen skulle inn på service, og timeavtale ble avtalt. Jeg gjorde ingenting, og ble positivt overasket. Om det er standaren vet jeg ikke, ikke før om 1,5år i såfall ;D

PionerThink

Vet ikke om det er rette plassen å forespørre, men det er jo "Ting jeg lurer på" angående i3 ???
Jeg var inne og så litt på nettet og kom da over en test av Bolt vs i3 der det ble nevnt at i3 var litt utsatt for sidevind i høye hastigheter: http://www.bmwblog.com/2017/02/13/test-drive-bmw-i3-vs-chevy-bolt/
Jeg har selv Trilling og prøvekjørte i3 forrige uke og opplevde det samme. Kjørte Trillingen på veg bort for testing og det ristet godt i bilen på veg til forhandler, noe som ikke er uvanlig med den smale høye Trillingen. Ble derfor litt overrasket at i3 også nesten oppførte seg likt på samme sted? Er det andre eiere av i3 som har opplevd det samme? Ser også i teksten at de henviser til at noen i3 eiere har skifte fjærer på bilen for å unngå dette:
"BMW i3 owners report that this goes away with putting after market springs on the car"
Han mener videre at dette er noe BMW burde ha ordnet opp i selv, og at muligens i3 S vil bli forbedret mtp håndtering av slik kastevind!? Er jo litt skuffende at i3 får såpass tyn av Opel(Chevy) Bolt når de liker å titulere seg "Premium Car"? (PS. Jeg har eid 3 stk ulike BMW'er og har F11 i dag, så dette er ikke noe sleivspark til BMW)
Skal man legge 300' lapper i ny elbil så bør den jo ligge bra på veien ::)
Grå BMW i3 I01 2014-modell i daglig bruk i Kristiansand
Hvit i-Miev 2012-modell, gått 53 500 km, solgt
Grå Think 2001-modell, USA-utgave, solgt.

turfsurf

En kombinasjon av relativt høy bil, lav vekt og relativt stivt oppsett gjør vel i3 ganske utsatt for sidevind. Synes ikke det er nevneverdig plagsomt, men sammelignet med f.eks Model S så er det jo merkbart. Men mye bedre enn f.eks Gen 1. Touran som vi hadde en gang i tiden.
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

PionerThink

Sitat fra: turfsurf på onsdag 15. februar 2017, klokken 15:35
En kombinasjon av relativt høy bil, lav vekt og relativt stivt oppsett gjør vel i3 ganske utsatt for sidevind. Synes ikke det er nevneverdig plagsomt, men sammelignet med f.eks Model S så er det jo merkbart. Men mye bedre enn f.eks Gen 1. Touran som vi hadde en gang i tiden.
Stivt oppsett? Skifter de ikke fjærene for å få den stivere, slik at hjulene får bedre kontakt med underlaget?
Jeg har jo eid en E70 tidligere, og den rikka seg ikke om det blåste stiv kuling sideveis ;D Men så veier jo den 1 tonn mer også da som Model S ca :o
Har forresten kjørt lånebil på verkstedet som var 2.gen Touran, og de føltes veldig stabile selv om jeg ikke husker å ha kjørt i akkurat kuling fra siden ::)
Nå er det ikke hver dag slikt skjer, så det er jo ikke en komplett "showstopper", selv til prisen den har :)
Grå BMW i3 I01 2014-modell i daglig bruk i Kristiansand
Hvit i-Miev 2012-modell, gått 53 500 km, solgt
Grå Think 2001-modell, USA-utgave, solgt.

turfsurf

Sitat fra: PionerThink på onsdag 15. februar 2017, klokken 22:31
Stivt oppsett? Skifter de ikke fjærene for å få den stivere, slik at hjulene får bedre kontakt med underlaget?
Jeg har jo eid en E70 tidligere, og den rikka seg ikke om det blåste stiv kuling sideveis ;D Men så veier jo den 1 tonn mer også da som Model S ca :o
Har forresten kjørt lånebil på verkstedet som var 2.gen Touran, og de føltes veldig stabile selv om jeg ikke husker å ha kjørt i akkurat kuling fra siden ::)
Nå er det ikke hver dag slikt skjer, så det er jo ikke en komplett "showstopper", selv til prisen den har :)
Hjulene får ikke akkurat bedre kontakt med underlaget med stivere fjærer, heller tvert i mot. Bilen vil nok dog oppleves som mere stabil (dvs krenger mindre). Vi hadde Touran i tre år, og ja den var retningsstabil, men i sidevind var den ett veldig godt vindfang. Helt klart den værste bilen vi har hatt i så måte, med Model S i andre enden av skalaen.
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

rth

Jeg er litt usikker på om ACC er helt frisk på vår bil.

Kona klager på funksjonen, og forteller at den kan ramle ut 5-6 ganger på en tur på vei til jobben og at det føles som om den ikke alltid ser bilen foran. Det er i hovedsak hun som bruker bilen.

I helga har jeg kjørt litt. På en 4 mils tur, mørkt, dels gatebelysning kutter ACC ut 4 ganger. Blir ikke helt klok på hva som trigger. I tillegg hadde jeg i perioder tett kø i mot. Da hadde jeg flere opplevelser av at ACC ikke ser bilen foran. Jeg tok sats og lot den nærme seg så mye at det var like før jeg var i rumpa. Bilen viste ingen tegn til å skulle bremse. Selv om jeg hadde stilt avstand på maks. Turte ikke annet enn å deaktivere.

Dermed sitter vi igjen med en bil som plutselig stopper opp, og som andre ganger tilsynelatende ikke bryr seg om bilen foran. Det gjør hele opplevelsen med ACC til en stressende greie.

Er det flere som opplever sånt? Jeg snakker her om veier på sentrale Østlandet, med mange biler begge veier, saltdriv, gatelys og en del opplyste tunneler. Har jo egentlig lyst til å klage, men om det er sånn det er, så har det jo liten hensikt. Forhandler får likevel ikke gjort noe.

Ferry

Høres "normalt" ut, i den forstand at jeg også opplever det sånn. Det dugger lett foran kameraet. Hele bilen kan være duggfri bortsett fra et bittelite felt foran kameralinsa. Prøv å kjør med bakrutevarmer på, da varmes kamerahuset samtidig. (Innlysende, ikke sant?  ::)  ??? )

Kanon

ACC,en er nevnt mange ganger i dette forum. Noen lovpriser den og har lite trøbbel med den, andre som vår bil er ACC bare ræl.
Ja, det dugger foran kameralinsen, og dugger det der, virker ikke skrotet.
Kan tyde på at det er for store toleranser, feilmarginer eller whatever når ACC oppleves så forskjellig.
Finnes flere tråder på utenlandske forum og.

Men! Selfølgelig er dette en feil du skal klage på!!
Hva er det med nordmenn??
Husk det er ikke bare ACC som ikke virker, men fotgjenger varsling, bremsefunksjon osv.

rth

Sitat fra: Kanon på mandag 20. februar 2017, klokken 10:14

Husk det er ikke bare ACC som ikke virker, men fotgjenger varsling, bremsefunksjon osv.


På samme tur i slak motbakke mot ett lyskryss med rødt slo bremsefunksjonen til. Jeg slakket på gassen og skulle bare skli rolig inn for å time grønt.  Da ble det bråstopp. 

Jeg får sjekke kamera neste gang ACC tuller. Selv om jeg tror det er fritt for dugg. Bilen står inne i garasje, og har typisk blitt forvarmet. Alltid greit å ha gjort litt research om en skal klage. Da har en mulighet til å si at "Det har jeg sjekket".  :)

LMOR

Sitat fra: Kanon på mandag 20. februar 2017, klokken 10:14
Husk det er ikke bare ACC som ikke virker, men fotgjenger varsling, bremsefunksjon osv.
Det er to forskjellige feilmeldinger. ACC faller ut relativt ofte hvis det er forhold den ikke liker som motlys og dugg.
De andre kamerafunksjonene faller sjeldent ut hos meg. Så det virker som om den tåler litt mer. Gir jo litt mening at en funksjon som skal bremse kan tåle litt dårligere sikt enn en funksjon som skal akselerere.

Har kjørt i 3 år nå, og ACC har falt ut mange ganger, men bråbrems har jeg enda tilgode å oppleve. Kun forløperen med rød bil. Men det skjer like ofte med radar på den andre bilen jeg har. Radar tar feil av metall når du kjører av ferger, autovern eller skilt i krappe svinger, osv.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

hemi

min bråbremser av og til kort med ACC på (som da slår seg av)

Kanon

Sitat fra: LMOR på mandag 20. februar 2017, klokken 20:48
Sitat fra: Kanon på mandag 20. februar 2017, klokken 10:14
Husk det er ikke bare ACC som ikke virker, men fotgjenger varsling, bremsefunksjon osv.
Det er to forskjellige feilmeldinger. ACC faller ut relativt ofte hvis det er forhold den ikke liker som motlys og dugg.
De andre kamerafunksjonene faller sjeldent ut hos meg. Så det virker som om den tåler litt mer. Gir jo litt mening at en funksjon som skal bremse kan tåle litt dårligere sikt enn en funksjon som skal

Når den faller pga dugg foran kameralinsen funger intet av de kamerabaserte funksjonene. Står også på feilmeldingen. Husker merkelig nok ikke teksten, enda jeg har sett den hundrevis ganger. Må være posttraumatisk stressymptom!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA