Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Seterekk i lær til nissan leaf selges

Startet av Coachen, tirsdag 18. mars 2014, klokken 10:03

« forrige - neste »

turfsurf

Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

KongGeir

ok. Er det en egen App som gjør kan gjøre de samme tingene?

Klykken

Hvis du har iPhone er den den nyeste, og visstnok anbefalt brukt.
For android er du i grunn stuck med iRemote om du vil ha full funksjonalitet, inntil BMW får ræva i gir og prioriterer plattformen med flest brukere. Du kan imidlertid laste ned en APK fra nettet med den nordamerikanske utgaven av bmw connected-appen, men den er ustabil og mangler som nevnt funksjonalitet (tidsstyrt oppvarming bl.a.).
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

KongGeir

Okei. Ja, har Iphone.  Da kommer eg til å prøve bytte til denne om den er anbefalt.
Takk for svar.

Zuexi

Spørsmål om varmeapparatet:

I julen kjørte jeg en lenger tur, ca 4 timer. Etter en stund (halvannen times tid) synes jeg varmeapparat gikk fra å blåse varm luft til kjølig. Tenkte først det var pga Eco Pro, så skiftet over til Comfort uten at dette hjalp.
Dette resulterte i at jeg var varm på overkroppen og føttene, men iskald på låra. Frøkna måtte ta av jakka og legge den over bena for å ikke fryse skikkelig.

Noen som vet hva dette kommer av?

Giljarhus

#2795
Sitat fra: Zuexi på tirsdag 03. januar 2017, klokken 21:15
Spørsmål om varmeapparatet:

I julen kjørte jeg en lenger tur, ca 4 timer. Etter en stund (halvannen times tid) synes jeg varmeapparat gikk fra å blåse varm luft til kjølig. Tenkte først det var pga Eco Pro, så skiftet over til Comfort uten at dette hjalp.
Dette resulterte i at jeg var varm på overkroppen og føttene, men iskald på låra. Frøkna måtte ta av jakka og legge den over bena for å ikke fryse skikkelig.

Noen som vet hva dette kommer av?

Jeg har merket lignende på lengre turer i Comfort mode. Bilen sliter med å holde 22 grader etter 1+ timer virker det som på føttene/beina i mitt tilfelle.
Kan jo selvfølgelig ha en innvirkning at du da har sittet rimelig lenge statisk i et sete :-)

Bowers

Har noen hatt ristelyder fra dashbordet? Kraftig skrangling fra (det som høres ut som) området foran speedometer skjermen ved kjøring på f.eks brostein. Ingen lyder ved vanlige ujevnheter i veien.
Har tømt frunk og hanskerom og fjernet alt annet løsøre i bilen uten hell.

Zuexi



Sitat fra: Giljarhus på onsdag 04. januar 2017, klokken 20:10
Kan jo selvfølgelig ha en innvirkning at du da har sittet rimelig lenge statisk i et sete :-)
Blir ikke kald i sofaen hjemme etter en 90 minutters fotballkamp når det er 22 grader i stua ;-)
Kjenner med hånda at det kommer kald luft ut av lufteventilene foran.

SveinJ

Sitat fra: KongGeir på tirsdag 03. januar 2017, klokken 08:44
Har hatt min BMW I3 i litt over et år nå.  IRemote App på telefon har fungert perfekt helt fra til de siste ukene. Syns den henger seg opp ( og ikke oppdaterer)  veldig ofte, samt at eg inn i mellom fpr melding om " Feil ved oppretting av forbindelse" i Appen og at en kan ikke opprette forbindelse med BMW-server.   

Noen andre som har opplevd dette, og hva en evt kan gjøre med dette?

jepp. Har opplevd dette i går ettermiddag og i dag formiddag. Litt bedre i kveld, men det tar tid.
2014 BMW R1200GSA, Racing Blue
2016 Audi Q3 2,0 TDI, Hainanblue metallic
2016 BMW i3, FC, Mineral grey (solgt)
2019 BMWi3, FC, Imperial blue

Ferry

Sitat fra: Bowers på onsdag 04. januar 2017, klokken 20:32
Har noen hatt ristelyder fra dashbordet?

Jepp, det kommer og går. Lurer på om det varierer med temperatur. Har prøvd å holde og klemme på ulike punkter, uten å bli så mye klokere. Har prøvd å fjerne alt løsøre i hele bilen. Vanskelig å høre hvor det kommer fra, og lyden fra andre ting kan forplante seg videre. Hadde en gang ei tom brusflaske stående i passasjerdøra. Den vibrerte og lagde lyd som jeg oppfattet å komme fra dashbordet. Kjedelig i en ellers veldig stille bil.

Lileep

Noen som vet hvorfor temperaturen vises i rødt noen ganger, og andre ganger i hvitt på AC? Finner ikke ut hva det betyr :P

Ingeniøren

Sitat fra: Lileep på torsdag 05. januar 2017, klokken 00:46
Noen som vet hvorfor temperaturen vises i rødt noen ganger, og andre ganger i hvitt på AC? Finner ikke ut hva det betyr :P

Lysautomatikk som indikerer om det er lyste eller mørkt ute og ved rødt/orange lys så har du baklys om bryteren står i auto.
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

RodeoKlovn

Har dukka opp litt småtteri jeg lurer på de siste ukene.

1. AC om vinteren, hva er fornuftig her? Dette er faktisk første bilen min med AC, og jeg har ikke satt meg inn i hva som er "riktig" bruk nå når det er kuldegrader. Hva er konsekvensen av å slå det av?

2. Preconditioning. Hvilken temperatur varmer/kjøler bilen til? jeg ble fortalt av selger hos Bavaria at bilen varmet til den temperaturen displayet viste da jeg parkerte bilen, men i i3-gruppa på facebook mener de bastant at bilen alltid varmer/kjøler til 72f.

3. Lading og belastning på strømnettet. Vi har ikke ladeplasser i borettslaget mitt, men noen plasser har strømuttak til motorvarmer. Teoretisk sett, om jeg lader bilen min om natten på redusert effekt, hvordan belaster dette strømnettet sammenlignet de 3 timene 10-15 bensin/dieselbiler kjører motorvarmer og kupévarmer på full guffe samtidig? Min kunnskap om elektrisitet er noe begrenset :-\
BMW i3 Fluid Black

Ferry

Flere enn meg som har kald bil om dagen? Har vært 12 blå her siste døgnet, og jeg syns ikke bilen er varmere enn sånn akkurat passe. I dag tidlig startet jeg med forvarmet og fulladet bil, programmert til fast tid. Har innstilt 20 grader, noe som før har vært godt og varmt. Har vanligvis brukt 19 grader, fordi 20 er bittelitt for mye. Etter jobb satte jeg igang forvarming rett før jeg gikk ut, og da var ikke rutene isfrie. Jeg var nok litt kjapp med å gå ut, men vanligvis har det vært god lunk i bilen bare på den tida det tar å få på sko og ytterjakke etc. Tok ei lita stund før frontruta var isfri. Satte etterhvert opp temperaturen til 22 grader, uten at det hjalp nevneverdig. Prøvde deretter full rulle, 28 grader, heller ikke det gjorde det særlig varmt. Jeg hører varmepumpa gå til og med når jeg kjører, og det tror jeg ikke har skjedd de to foregående vintrene. Har sw. fra ca. oktober, så det er nyeste, eller i alle fall en av de nyeste oppdateringene. Da jeg slo av bilen så hørtes det nesten ut som når et Widerøe-fly stopper propellene, det er en kraftig durelyd som bråstopper.

02jan

Da har vi motsatt, min har i hele høst dura som et propellfly (forklart dette i en annen tråd) . mens idag med -15 var det endelig stille på  forvarmingen og behagelig varme på 20 grader. Antar at varmepumpen som har laget støy, mens ved lave temperaturer er det annen varmekilde ?)

Dette er slik jeg har hatt det ved de forige vintrene (ikke noe bråk ved forvarmingen og fin varme).
Tesla CyberT dual AWD - reservasjon 1127xxxxx
Bmw i3 fra juli 2014 - solgt juni 2019 :(

2019 - Gjøvikbanen/Scott spark
2016 - folkevogn Passat alltrack diesel
1981- Jeep CJ-7 4.2 Renegade
1969 - BMW 1600-2
1997' hengerfeste C4 2.6 Avant quattro - lånt ut til far.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA