Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Seterekk i lær til nissan leaf selges

Startet av Coachen, tirsdag 18. mars 2014, klokken 10:03

« forrige - neste »

hemi

hver gang jeg aktiverte varme via meny, eller app, eller startknapp og avslutt kom det infomelding som sa det var så lite strøm den ikke kunne aktiveres, selv når jeg hadde 70%+

skal få lastet opp bilder av melding

Ingeniøren

Kjedelig å ikke få varme i bilen når man hurtiglader vinterstid....helt klart.
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Torodd Stangeland

Hvor stor er egentlig tanken for spylerveske? Når bilen varsler om lavt nivå, går det ikke på mer enn 2-3 liter.
Bmw I3 2015

Bekkenes

TMS 75D 17 silver m/ Ultrahvite 25.11.2017
BMW i3 94Ah Fully Charged Edition 23.12.2016 > 16.11.2017 (30,000km)
Leaf Tekna Slate '13, Hentet 18.12.13 > 23.12.2016
58535km 23.12.2016
Avatarer/minibilder av Leaf til brukeren din (-:

LMOR

Jeg har kjørt den helt tom flere ganger, og jeg får ikke oppi en full pose, slik jeg gjør i andre biler.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Torodd Stangeland

#2750
Da er det nok ikke store tanken nei.
Lette jo i instruksjonsboka som fulgte med, men det stod ikke noe som jeg fant iallfall.
Lurte på om det kunne være nivåmåleren som var veldig ivrig  ;D

Ute å fylte på nå, nesten tom, gikk på 3 liter. Tok av dekselet over tanken, og ser at det ikke er store saken.
Bmw I3 2015

Ingeniøren

Spylervæske tanken er feilkonstruert. Det er sikkert plass til en liter mer, men da påfyllingsrøret sitter litt ned på tanken dannes det en luftlomme på toppen som er låst inne. Da hjelper det ikke at tuten, der vi fyller, ender 20 cm høyere....
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Torodd Stangeland

Ingeniøren, akkurat det observerte jeg og.... Utrolig tåpelig. Eneste jeg kunne tenke meg som årsak, er plass for å ekspandere om det skulle fryse??
Bmw I3 2015

rth

En kan av og til lure litt på utviklingsteamene. Det må selvfølgelig gjøres kompromisser, men likevel er det en del ting som burde være fanget opp. Som f.eks spylertank.

Jeg lurer også på hvordan de kom på å ikke ha lyktespylere, ryggekamera som så langt bare er tull pga at det søles ned på enhver tur vi har kjørt. Hva med å legge det i glasset bak viskeren eller la det ha en spyledyse? På klimatisering. Hvorfor kan ikke varme i setene også aktiveres i samme slangen. 15 kalde, skinnseter, og setene er kalde når en kommer inn til tross for forvarming. Hvordan kunne BMW av alle ikke ha varme i rattet. Det er jo de som "fant det opp". ACC er nevnt av mange. Varme i baksetet? Varme i frontruta. Vi snakker jo EL-bil hvor ventialsjon ofte strupes.

Sånne ting jeg lurer på etter å ha kjørt litt forskjellige biler. Men fortsatt så er bilen utrolig god, samtidig som det for oss ville vært veldig enkelt å lagt til elementer som gjorde den enda bedre i praksis.

LMOR

Er ikke dette litt typisk BMW. i3 er en 3-er. 1 og 3 har mindre utstyr enn 5 og 7. Når en ny modell kommer, så har den ikke "alt" fordi de skal selge facelift osv.
De burde lagt på mer i 94Ah versjonen, det er skuffende.
I januar 2010, var det meget få modeller som hadde varme i rattet, og både MB og BMW hadde det kun på dyrere modeller. For BMW måtte det være en 5-er eller høyere, og det måtte var minst 250 Hk...
F10 var den første modellen der det var mulig med varme i rattet på alle modellene.

Min F10 står i garasjen og har det meste av det du etterlyser. Men likevel synes jeg i3'en som står ute med forvarming er mer behagelig å sette seg inn i. Men ville selvfølgelig hatt alt dette i tillegg.

Men det jeg faktisk savner mest, er HUD og IR kamera. Ville heller hatt det enn mer komfort.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Orbit

Sitat fra: LMOR på tirsdag 20. desember 2016, klokken 10:01
F10 var den første modellen der det var mulig med varme i rattet på alle modellene.

Off topic: Selv min gamle E39 fra 2000 har varme i rattet. Dette var tilgjengelig den gang selv på innstegsmodellene i 5-serien som del av "cold climate version", som også inkluderer større startbatteri og elektrisk oppvarmede spylerdyser. Det siste hadde også vært nyttig på elbil på skikkelig kalde dager på motorvei. Selv om utetemperaturen er over frysepunktet på spylervæsken, blir det fort isroser på vinduet. Og uten en fossilbrenner som holder tanken varm er vel en elbil mer utsatt. (Note to self: Kjøpe konsentrert spylervæske for å bokstavelig talt sprite opp det jeg har på tanken)
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

HHF

Sliter med spyleveske jeg også nå, men hos meg er noe mer galt enn bare det generelle volumet for jeg får bare oppi et par desiliter når jeg fyller før det blir tomt. Varselet kommer neste umiddelbart også. Skal på verksted med den nå for sjekk.

Eller veldig enig med rth i dine kommentarer her. En del åpenbare ting man skulle ønsket seg - varme i rattet var det i Leaf'en jeg hadde, så det var en overraskelse at ikke i3 hadde det også når jeg byttet. Ryggekameraet er fantastisk når det er rent, men det er altfor utsatt for skitt - der har vel Golf en bedre løsning som har skjult det under emblemet når det ikke er i bruk. ACCn er ikke verd pengene slik den fungerer nå, synes jeg. Varme i frontruta hadde jeg til og med på min første Think (modell 1) og at man ikke har det på i3 er litt trist - selv min Mondeo fra 2007 har det. Har også punktert en gang, som jeg ser masse poster av fra USA på facebook-forum der. Det må jo være en svakhet med i3. Har aldri gjort det på noen annen bil etter 30 år med lappen.

Utover dette, er det ikke mye jeg savner. Fin bil!
Eks 2000 mod P106, kjørte ca 28.000 km i den. 
Eks 2001 mod Think - kjørte ca 21.000 km i den.
Eks 2009 mod Think City, Zebra - kjørte ca 48.000 km den.
Eks 2013 mod Leaf - kjørte ca 58.000 km i den.
Nå BMW i3

LMOR

Jeg har punktert med alle bilene jeg har hatt, bortsett fra snart 3 år med i3. Kan ikke forstå hvorfor i3 er mer utsatt, tvert imot. Dekkene berører over tid bare ca halvparten av veibanen ift min 5'er.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

LMOR

Sitat fra: Orbit på tirsdag 20. desember 2016, klokken 10:42
Sitat fra: LMOR på tirsdag 20. desember 2016, klokken 10:01
F10 var den første modellen der det var mulig med varme i rattet på alle modellene.
Off topic: Selv min gamle E39 fra 2000 har varme i rattet. Dette var tilgjengelig den gang selv på innstegsmodellene i 5-serien som del av "cold climate version"
OK, hvis du hadde innstegsmodellen så tok jeg feil, men slik var det ikke i 2009/2010. Men du måtte nesten legge inn en bestilling før det kom opp at det ikke var mulig på innstegsmodellen.
Men uansett, poenget er alle de avhengighetene de legger inn, som f.eks. at en på første modell ikke kunne få ACC uten oppgradert interiør. Tilleggsutstyr av big business for MB, BMW og Audi. Enten det er innen en modell, eller å få oss til å oppgradere til ny bil om 1-2 år bare for å få varme i rattet  ;)
BMW skal tjene penger, og er "kyniske". De har så langt fått solgt så mange i3 de har klart å produsere. Tviler på at de har tapt noen kunder på disse manglene. Jeg hadde bestemt meg for aldri igjen kjøpe en bil uten varme i rattet helt til i3 kom...
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

hemi

min E39 530D hadde også dette.. hadde helt glemt, det var lenge siden! ;)

savner ikke diesellukta.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA