Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Seterekk i lær til nissan leaf selges

Startet av Coachen, tirsdag 18. mars 2014, klokken 10:03

« forrige - neste »

TM

Må man fortsatt gå (om)veien om å stille inn oppvarming av kupeen via app eller instillinger for å få varme i bilen mens man hurtiglader ?. Husker at jeg hadde problemer med å holde varmen mens jeg var tilkoblet en 50 kW ladestasjon. Virker ikke veldig smart, så jeg lurer på om det er endret ?

LMOR

Jeg har aldri opplevd problemer med dette. Satt på varmen fra bilen mange ganger.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

TM

Sitat fra: LMOR på fredag 09. desember 2016, klokken 15:32
Jeg har aldri opplevd problemer med dette. Satt på varmen fra bilen mange ganger.
...Jeg husker at jeg satt og hutret i en 2016 demobil mens jeg var tilkoblet en AC lader hos Bilia. Det blåste bare kald luft, og forhandleren sa at det var "riktig". Måtte stille inn oppvarming via app eller forhåndsinnstilling ble det sagt. Men jeg får en ny i3 i februar, så da får jeg testet det på nytt.

LMOR

Sitat fra: TM på fredag 09. desember 2016, klokken 15:42
Sitat fra: LMOR på fredag 09. desember 2016, klokken 15:32
Jeg har aldri opplevd problemer med dette. Satt på varmen fra bilen mange ganger.
...Jeg husker at jeg satt og hutret i en 2016 demobil mens jeg var tilkoblet en AC lader hos Bilia. Det blåste bare kald luft, og forhandleren sa at det var "riktig". Måtte stille inn oppvarming via app eller forhåndsinnstilling ble det sagt. Men jeg får en ny i3 i februar, så da får jeg testet det på nytt.
Det blir bra! Jeg opplevde det samme på en demobil i 2014, og hadde nettopp den gamle på verksted pga en slik feil. Men det er en feil, og ikke normalen.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

nilsen_79

Kan nye i3 med største batteri lades med Tesla Wall Connector? Har 230V IT-nett. Må den isåfall kobles som 1-fas, og ikke 3-fas(som egentlig er 2-fas).

nilsen_79


TM

Sitat fra: nilsen_79 på søndag 11. desember 2016, klokken 01:53
Får man i3 med piggdekk?
Nei, det er kun Blizzak som leveres med som vinterdekk. Det finnes også Nokian dekk, men har aldri hørt t det finnes piggdekk.

Ingeniøren

Sitat fra: TM på søndag 11. desember 2016, klokken 09:45
Sitat fra: nilsen_79 på søndag 11. desember 2016, klokken 01:53
Får man i3 med piggdekk?
Nei, det er kun Blizzak som leveres med som vinterdekk. Det finnes også Nokian dekk, men har aldri hørt t det finnes piggdekk.

Og bra er det - skal det ikke være en miljøvennlig bil ?  Selv har jeg kjøret piggfritt de siste 20 år og har ALDRI problemer med det så lenge jeg slår av litt en gang i blant.
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Klykken

Har hatt en del problemer med piggfritt selv, men så bor jeg på landet med mye bakker. Ville uansett ikke hatt piggdekk, da, pga komfort.
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

nilsen_79

Sitat fra: Ingeniøren på søndag 11. desember 2016, klokken 10:24
Sitat fra: TM på søndag 11. desember 2016, klokken 09:45
Sitat fra: nilsen_79 på søndag 11. desember 2016, klokken 01:53
Får man i3 med piggdekk?
Nei, det er kun Blizzak som leveres med som vinterdekk. Det finnes også Nokian dekk, men har aldri hørt t det finnes piggdekk.

Og bra er det - skal det ikke være en miljøvennlig bil ?  Selv har jeg kjøret piggfritt de siste 20 år og har ALDRI problemer med det så lenge jeg slår av litt en gang i blant.

Tja. Poenget er vel at den skal være mer miljøvennlig enn tilsvarende fossilbil. Bytter man fra fossil uten pigg til elbil med pigg kunne jeg kanskje skjønt argumentet ditt. Ellers er det flott at du har klart deg i mange år med piggfritt

Ferry

Pigg kan være vesentlig mer miljøvennlig enn piggfritt, særlig for lokalmiljøet. Jeg tenker da veldig lokalt, begrenset til de som sitter i bilen eller er i umiddelbar nærhet. Selv om veldig mange klarer seg med piggfritt, så gjelder det ikke alle. Elbil er bra, også for de som kjører med pigg.

JorgenM

Bare en liten advarsel om ikke å skifte fra ECO Pro til Comfort mode mens man kjører på glatt veg med foten på gassen :) Gjorde det idag og bilen spann tvert og skled litt sidelengs i 80km/t, kom bil imot men i3'n rettet seg heldigvis opp kjapt og alt gikk greit. Hadde vært interessant å målt blodtrykkshoppet på kona dog :)
i-Pace levert 04.07.2019 - 2013 Tesla S P85 (solgt) - Nitrox EL go-cart - BMW i3 (solgt)

Ingeniøren

Sitat fra: JorgenM på onsdag 14. desember 2016, klokken 14:52
Bare en liten advarsel om ikke å skifte fra ECO Pro til Comfort mode mens man kjører på glatt veg med foten på gassen :) Gjorde det idag og bilen spann tvert og skled litt sidelengs i 80km/t, kom bil imot men i3'n rettet seg heldigvis opp kjapt og alt gikk greit. Hadde vært interessant å målt blodtrykkshoppet på kona dog :)

He he, det er en ganske markant forskjell ja - har aldri testet den veien, da jeg alltid går andre veien...
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

LMOR

#2728
Er vel slik på alle sportslige BMWer hvis du bytter fra Comfort til Sport. Og hvis du da går rett opp til Sport+, så hjelper ikke elektronikken deg heller, da kjører du av veien hvis du ikke vet hva du gjør  ;)
(noen i kodingstråden ønsker den muligheten på i3 også)
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Mr.Zero

En kamerat var på et generelt elbilkurs i dag i regi av en frittstående kursleverandør. Der ble det hevdet "fra sikre kilder i BMW-systemet" at dersom man går tom for strøm i en i3, er det hjelp å få bare man ringer inn på servicenummeret. De vil nemlig sende en software-melding til bilen som gjør at man kan kjøre inntil én mil videre...
Fleip eller fakta? ::)
Ski

Citroën C-Zero 2012, 63.000km - "motvillig" solgt - leveres 6/7-16
Honda Transalp 2001 - første batteriskift i 2012!
BMW i3 Full Pakke Protonic blue
www.rekkeviddeangst.com ..her blir det liv - trodde jeg, men så kom hurtigladerne...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA