Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Seterekk i lær til nissan leaf selges

Startet av Coachen, tirsdag 18. mars 2014, klokken 10:03

« forrige - neste »

Smbob

Ruteplanlegging, rekkevidde og ladestasjoner.
Bruker bilen mest til småkjøring og til hytta. Dette er innenfor en radius slik at jeg slipper lading før jeg er hjemme igjen.
Men hvis man skal ta seg en lengre tur, hvor kan man få laget en reiserute med info om hvor man bør lade. Dette ut fra estimert rekkevidde på bil.
Eks: En rute fra Trondheim til Kristiansand. Kan man da få listet opp en oversikt over hvor man bør lade, ut i fra gitte kriterier?
Polstar 2 - estimert levering august 2020
BMW i3 120Ah - 2019 Melbourne Rød
BMW i3 94Ah - 2018 Marathon Edition (solgt)
BMW i3 94Ah - 2016 Protonic blue (solgt)
BMW 525d xDrive

Orbit

Jeg foretrekker denne (riktignok på tysk)

Eksempelrute sommer: http://www.goingelectric.de/stromtankstellen/routenplaner/945401/
Vinter (med rekkevidde redusert til 170 km): http://www.goingelectric.de/stromtankstellen/routenplaner/945411/

Auto-rute skal normalt gi deg raskeste reise, men noen ganger kan du korte ned tiden litt mer ved å legge inn flere ladestopp. Du ser det typisk der den legger inn hurtiglading til over 80%.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

fluidblack

Sitat fra: Smbob på søndag 04. desember 2016, klokken 21:54
Ruteplanlegging, rekkevidde og ladestasjoner.
Bruker bilen mest til småkjøring og til hytta. Dette er innenfor en radius slik at jeg slipper lading før jeg er hjemme igjen.
Men hvis man skal ta seg en lengre tur, hvor kan man få laget en reiserute med info om hvor man bør lade. Dette ut fra estimert rekkevidde på bil.
Eks: En rute fra Trondheim til Kristiansand. Kan man da få listet opp en oversikt over hvor man bør lade, ut i fra gitte kriterier?

www.egotrip.se
BMW i3 94ah Fluidblack

Magster

Kan man stoppe klimatisering av bilen via appen? Starter ofte klimatisering av feil bil  8)

LMOR

#2704
Sitat fra: Magster på mandag 05. desember 2016, klokken 23:59
Kan man stoppe klimatisering av bilen via appen? Starter ofte klimatisering av feil bil  8)
Nei, en må åpne og lukke døren.
Men hvis du konsekvent bruker avreisetid, så kan du endre den.
Ikke noe problem å sette avreisetid om 15min, f.eks.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

odahle

Mulig det blir feil tråd, men jeg lurer på en ting ift. kjøp. Jeg vurderer en charged 94 ah med småting som LED-lys, ryggekamera og comfort access ekstra. Men forstår jeg det riktig så kan jeg også legge til adaptiv cruise uten at jeg må ha noe ekstra? (Altså 5AT - driving assistant plus). Tidligere var det vel slik at det bare var tilgjengelig på de bilene med høyeste interiørvalg samt største skjerm/navi?
Elbilist siden 2013, kjører nå 2018 Tesla Model X75D og 2016 VW e-golf.

Tidligere 2013 e-up! og 2017 BMW i3.

Smbob

Når vi bestilte bilen i august, måtte vi velge "full pakke" for å få ACC.
Syntes det var litt dumt, men vi er godt fornøyd med en godt utstyrt i3
Polstar 2 - estimert levering august 2020
BMW i3 120Ah - 2019 Melbourne Rød
BMW i3 94Ah - 2018 Marathon Edition (solgt)
BMW i3 94Ah - 2016 Protonic blue (solgt)
BMW 525d xDrive

LMOR

#2707
Du må ha en av navi pakkene, men det trenger ikke være den største, og så må du ha en av Comfort pakkene der den minste koster 13700.-
Så da kan du like greit kjøpe den store Comfort pakken som inkluderer liten navi.
Og da kan du like gjerne kjøpe Charged Edition som inkluderer hurtiglading som du må ha, osv.
Men du trenger ikke kjøpe full pakke, men du får så mye med i den ift prisdifferansen ned til Charged med 5AT.. (men hvis du ikke har interesse av det som ligger i full pakke, så får du bilen med ACC og hurtiglading til under 300 000.-)
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

odahle

Sitat fra: LMOR på tirsdag 06. desember 2016, klokken 23:25
Du må ha en av navi pakkene, men det trenger ikke være den største, og så må du ha en av Comfort pakkene der den minste koster 13700.-
Så da kan du like greit kjøpe den store Comfort pakken som inkluderer liten navi.
Og da kan du like gjerne kjøpe Charged Edition som inkluderer hurtiglading som du må ha, osv.
Men du trenger ikke kjøpe full pakke, men du får så mye med i den ift prisdifferansen ned til Charged med 5AT.. (men hvis du ikke har interesse av det som ligger i full pakke, så får du bilen med ACC og hurtiglading til under 300 000.-)
Ah, takk for informasjon. Da blir det fort en Charged Edition med LED-lys, park assistant pakken, comfort access og 5AT. Kanskje ikke så langt opp til Fully Charged, men samtidig fortsatt 40.000. Jeg ser vel også at det muligens er fornuftig å oppgradere til litt mer spennende felger. 429 19'' ser betraktelig bedre ut enn de "kapslene" som er standard synes jeg.
Elbilist siden 2013, kjører nå 2018 Tesla Model X75D og 2016 VW e-golf.

Tidligere 2013 e-up! og 2017 BMW i3.

Snorre

Sitat fra: odahle på tirsdag 06. desember 2016, klokken 23:40
Sitat fra: LMOR på tirsdag 06. desember 2016, klokken 23:25
Du må ha en av navi pakkene, men det trenger ikke være den største, og så må du ha en av Comfort pakkene der den minste koster 13700.-
Så da kan du like greit kjøpe den store Comfort pakken som inkluderer liten navi.
Og da kan du like gjerne kjøpe Charged Edition som inkluderer hurtiglading som du må ha, osv.
Men du trenger ikke kjøpe full pakke, men du får så mye med i den ift prisdifferansen ned til Charged med 5AT.. (men hvis du ikke har interesse av det som ligger i full pakke, så får du bilen med ACC og hurtiglading til under 300 000.-)
Ah, takk for informasjon. Da blir det fort en Charged Edition med LED-lys, park assistant pakken, comfort access og 5AT. Kanskje ikke så langt opp til Fully Charged, men samtidig fortsatt 40.000. Jeg ser vel også at det muligens er fornuftig å oppgradere til litt mer spennende felger. 429 19'' ser betraktelig bedre ut enn de "kapslene" som er standard synes jeg.

Jeg valgte charge + park assistant + navi pro + felger oppg. Veldig fornøyd! Navi pro er et must mener jeg..
BMW i3 94Ah

odahle

Sitat fra: Snorre på onsdag 07. desember 2016, klokken 12:36
Sitat fra: odahle på tirsdag 06. desember 2016, klokken 23:40
Sitat fra: LMOR på tirsdag 06. desember 2016, klokken 23:25
Du må ha en av navi pakkene, men det trenger ikke være den største, og så må du ha en av Comfort pakkene der den minste koster 13700.-
Så da kan du like greit kjøpe den store Comfort pakken som inkluderer liten navi.
Og da kan du like gjerne kjøpe Charged Edition som inkluderer hurtiglading som du må ha, osv.
Men du trenger ikke kjøpe full pakke, men du får så mye med i den ift prisdifferansen ned til Charged med 5AT.. (men hvis du ikke har interesse av det som ligger i full pakke, så får du bilen med ACC og hurtiglading til under 300 000.-)
Ah, takk for informasjon. Da blir det fort en Charged Edition med LED-lys, park assistant pakken, comfort access og 5AT. Kanskje ikke så langt opp til Fully Charged, men samtidig fortsatt 40.000. Jeg ser vel også at det muligens er fornuftig å oppgradere til litt mer spennende felger. 429 19'' ser betraktelig bedre ut enn de "kapslene" som er standard synes jeg.

Jeg valgte charge + park assistant + navi pro + felger oppg. Veldig fornøyd! Navi pro er et must mener jeg..
Litt enig, men samtidig så hadde jeg satt opp maks 300k. Så en vanskelig vurdering, selv med storkunderabatt! Jeg føler selv at ryggekamera og bedre lys er helt nødvendig. Comfort access, felger, adaptiv cruise, navi pro ol. kommer på kontoen "vil ha/bør ha". Usikker på hva jeg skal droppe. Hvor mye bedre er skjermen på navi pro kontra den billige? Utseende er selvfølgelig en stor forskjell, den ser jeg.
Elbilist siden 2013, kjører nå 2018 Tesla Model X75D og 2016 VW e-golf.

Tidligere 2013 e-up! og 2017 BMW i3.

Snorre

Sitat fra: odahle på onsdag 07. desember 2016, klokken 16:01
Sitat fra: Snorre på onsdag 07. desember 2016, klokken 12:36
Sitat fra: odahle på tirsdag 06. desember 2016, klokken 23:40
Sitat fra: LMOR på tirsdag 06. desember 2016, klokken 23:25
Du må ha en av navi pakkene, men det trenger ikke være den største, og så må du ha en av Comfort pakkene der den minste koster 13700.-
Så da kan du like greit kjøpe den store Comfort pakken som inkluderer liten navi.
Og da kan du like gjerne kjøpe Charged Edition som inkluderer hurtiglading som du må ha, osv.
Men du trenger ikke kjøpe full pakke, men du får så mye med i den ift prisdifferansen ned til Charged med 5AT.. (men hvis du ikke har interesse av det som ligger i full pakke, så får du bilen med ACC og hurtiglading til under 300 000.-)
Ah, takk for informasjon. Da blir det fort en Charged Edition med LED-lys, park assistant pakken, comfort access og 5AT. Kanskje ikke så langt opp til Fully Charged, men samtidig fortsatt 40.000. Jeg ser vel også at det muligens er fornuftig å oppgradere til litt mer spennende felger. 429 19'' ser betraktelig bedre ut enn de "kapslene" som er standard synes jeg.

Jeg valgte charge + park assistant + navi pro + felger oppg. Veldig fornøyd! Navi pro er et must mener jeg..
Litt enig, men samtidig så hadde jeg satt opp maks 300k. Så en vanskelig vurdering, selv med storkunderabatt! Jeg føler selv at ryggekamera og bedre lys er helt nødvendig. Comfort access, felger, adaptiv cruise, navi pro ol. kommer på kontoen "vil ha/bør ha". Usikker på hva jeg skal droppe. Hvor mye bedre er skjermen på navi pro kontra den billige? Utseende er selvfølgelig en stor forskjell, den ser jeg.

Den virket "bedre" da jeg så begge i butikken. Det er veldig greit å ha dual screen når man bruker skjermen så mye som det gjøres i en i3. Jeg ville satt det foran lys. Ryggekamera er et must, mener jeg, om du kjører mye trafikkert
BMW i3 94Ah

Mr.Zero

Betalte 318.600,- for full pakke uten alarm og fotgjengervarsling da jeg bestilte bilen i mai 2016. Meldte meg inn i Norges Bondelag og fikk dermed Agrolrabatt på 27,4K. Bilen kostet veiledende 343.500,-.
Ville vel ikke valgt soltak, skinn, 20" hjul og mulig teknologipakke, men prisforskjellen "med alt" kontra å spekke en Charge ble veldig liten, så derfor ble det som det ble.  ::)
Har ikke angret et sekund, for 20" er lekkert, skinn er ekslusivt og soltak...hmmm...kan gi fremtidige lekkasjer - men gjør seg i åpen stilling når km skal tynes i moderat hastighet i eco pro+... :)
Ski

Citroën C-Zero 2012, 63.000km - "motvillig" solgt - leveres 6/7-16
Honda Transalp 2001 - første batteriskift i 2012!
BMW i3 Full Pakke Protonic blue
www.rekkeviddeangst.com ..her blir det liv - trodde jeg, men så kom hurtigladerne...

TM

Intensjonen med denne tråden er vel å gi svar på spørsmål som eierne / brukerne har. De er nok ikke primært interessert i hvilken rabatt enkelte har fått gjennom ulike storkundeavtaler, men ønsker tips og hjelp til hvordan de kan få mest mulig glede av bilen.  ;)

Mr.Zero

Sitat fra: TM på torsdag 08. desember 2016, klokken 07:58
Intensjonen med denne tråden er vel å gi svar på spørsmål som eierne / brukerne har. De er nok ikke primært interessert i hvilken rabatt enkelte har fått gjennom ulike storkundeavtaler, men ønsker tips og hjelp til hvordan de kan få mest mulig glede av bilen.  ;)

Joda - ser den, men jeg hang meg bare på de andre....og intensjonen bunner vel ut i at det ikke er den helt store prismessige forskjellen på å velge modellen med alt utstyr kontra en basic som man tillegger utstyr. Videre gir denne "bonderabatten" alle en mulighet (hvis den fremdeles eksisterer) til å oppnå storkunderabatt - og det kommer jo folket til gode. Ved et avslag på nærmere 28.000 kroner blir en Fully Charge trolig lettere oppnåelig for flere, og dermed slipper man kanskje å måtte vurdere den ene utstyrspakka opp mot den andre .. :-)
Ski

Citroën C-Zero 2012, 63.000km - "motvillig" solgt - leveres 6/7-16
Honda Transalp 2001 - første batteriskift i 2012!
BMW i3 Full Pakke Protonic blue
www.rekkeviddeangst.com ..her blir det liv - trodde jeg, men så kom hurtigladerne...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA