Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Seterekk i lær til nissan leaf selges

Startet av Coachen, tirsdag 18. mars 2014, klokken 10:03

« forrige - neste »

Amigakongen

@Ferry
Lysbrytern står i auto. Og alle lys virker som de skal. Jeg blinker tilbake. :)
Sitat fra: Ferry på tirsdag 22. november 2016, klokken 06:39
Sitat fra: Amigakongen på mandag 21. november 2016, klokken 23:04
Er det bare meg som opplever at folk blinker med lysa mot meg??? Både på dag og kveldstid....????

Har du bryteren helt til venstre, altså i auto? Kan det være at du kjører uten lys? Defekt pære?
2015 BMW I3 - 11800km

bromm

Sitat fra: ApeX på tirsdag 22. november 2016, klokken 15:29
Av en eller annen grunn så må du også trykke inn den sirkelen og aktivere fotgjengervarslingen manuelt i menyen som dukker opp på skjermen _hver_ gang du starter bilen.
Det må du ikke - så lenge sirkelen lyser grønt så er både fotgjenger og anti-kollisjon m/nødbrems aktivert. Har selv blitt reddet 3-4 ganger mot både fotgjengere og bråstoppende biler uten at det har vært nødvendig å aktivt gjøre noe på forhånd ;)

Smbob

POI visning på kart.
Har fått satt innstillingene slik at ønsket POI vises på kartet, egentlig bare ladestasjoner.
Nå får jeg opp "alt" aktuelle og uaktuelle.
Er det mulig å filtrere på de forskjellige leverandørene?
Eks: Kun Fortum, når har jeg også ladestasjonene for kommunens helseomsorgstjeneste. Regner med at disse ikke kan benyttes for alle og enhver :)
Polstar 2 - estimert levering august 2020
BMW i3 120Ah - 2019 Melbourne Rød
BMW i3 94Ah - 2018 Marathon Edition (solgt)
BMW i3 94Ah - 2016 Protonic blue (solgt)
BMW 525d xDrive

Ingeniøren

Sitat fra: Amigakongen på tirsdag 22. november 2016, klokken 16:55
Sikkert stein bak bremseskjoldet. Er du heldig så detter den ut av seg selv.

Ganske sikkert - har skjedd meg et par ganger og begge gangene har det holdt å stoppe og rygge et par meter...
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Orbit

Sitat fra: Smbob på tirsdag 22. november 2016, klokken 17:29
POI visning på kart.
Har fått satt innstillingene slik at ønsket POI vises på kartet, egentlig bare ladestasjoner.
Nå får jeg opp "alt" aktuelle og uaktuelle.
Er det mulig å filtrere på de forskjellige leverandørene?
Eks: Kun Fortum, når har jeg også ladestasjonene for kommunens helseomsorgstjeneste. Regner med at disse ikke kan benyttes for alle og enhver :)

Det er også en app for ladestasjonvisning under online-tjenestene i bilen. I den kan du filtrere på type lader. Jeg har satt den til kun å vise DC-ladere, som er det jeg trenger (mest) i ukjent terreng.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Mr.Zero

Sitat fra: Amigakongen på mandag 21. november 2016, klokken 23:04
Er det bare meg som opplever at folk blinker med lysa mot meg??? Både på dag og kveldstid....????

i3-lysene er svært skarpe og gir en blendende effekt for andre trafikanter. Er de i tillegg litt galt justert, ja så vil folk blinke. Hadde tatt meg en tur til forhandleren og fått lyshøyden kontrollert / evnt justert litt ned.
Ski

Citroën C-Zero 2012, 63.000km - "motvillig" solgt - leveres 6/7-16
Honda Transalp 2001 - første batteriskift i 2012!
BMW i3 Full Pakke Protonic blue
www.rekkeviddeangst.com ..her blir det liv - trodde jeg, men så kom hurtigladerne...

Zuexi

Er det mulig å få blå bil i "i Remote" appen?

Mr.Zero

Sitat fra: Zuexi på tirsdag 22. november 2016, klokken 22:32
Er det mulig å få blå bil i "i Remote" appen?

I BMW Connected har bilen min riktig farge (blå), men er pandafarget i iRemote... Vil ha blå bil der au jeg også... ::)
Ski

Citroën C-Zero 2012, 63.000km - "motvillig" solgt - leveres 6/7-16
Honda Transalp 2001 - første batteriskift i 2012!
BMW i3 Full Pakke Protonic blue
www.rekkeviddeangst.com ..her blir det liv - trodde jeg, men så kom hurtigladerne...

Smbob

Nok et spørsmål fra fersk elbil eier.
Etter kjøring en dag så har jeg brukt ca 30% av batterikapasiteten, når jeg setter den på lading.
Spørsmålet er om bør jeg kjøre batteriet med ned før jeg setter bilen på lading.
Altså lade bilen hver andre eller tredje dag?
Slik at batteriet "blir brukt" litt.
Men for at jeg skal starte med varm bil hver morgen må den være tilkoblet strøm.
Kan jeg koble bilen til strøm, ikke starte lading og få varm bil?
Polstar 2 - estimert levering august 2020
BMW i3 120Ah - 2019 Melbourne Rød
BMW i3 94Ah - 2018 Marathon Edition (solgt)
BMW i3 94Ah - 2016 Protonic blue (solgt)
BMW 525d xDrive

Klykken

BMW anbefaler vel å ha bilen til lading når du har mulighet. Bilen har buffer i både topp og bunn som skal forhindre "skadelig" (ut)lading. Lad bilen til 100% med god samvittighet.
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

ApeX

Sitat fra: bromm på tirsdag 22. november 2016, klokken 17:19
Sitat fra: ApeX på tirsdag 22. november 2016, klokken 15:29
Av en eller annen grunn så må du også trykke inn den sirkelen og aktivere fotgjengervarslingen manuelt i menyen som dukker opp på skjermen _hver_ gang du starter bilen.
Det må du ikke - så lenge sirkelen lyser grønt så er både fotgjenger og anti-kollisjon m/nødbrems aktivert. Har selv blitt reddet 3-4 ganger mot både fotgjengere og bråstoppende biler uten at det har vært nødvendig å aktivt gjøre noe på forhånd ;)

I stand corrected. Helt rett det. Måtte prøvde det selv i går kveld  :P
Tesla Model 3 LR     | Bestilt 20.05.2019
Tesla Model X 100D |04.2018 - 03.2019
Tesla Model S 75D   |06.2017 - 04.2018
BMW i3 94 ah FC     |09.2016 - 06.2017

Mr.Zero

Sitat fra: Smbob på onsdag 23. november 2016, klokken 14:02
Nok et spørsmål fra fersk elbil eier.
Etter kjøring en dag så har jeg brukt ca 30% av batterikapasiteten, når jeg setter den på lading.
Spørsmålet er om bør jeg kjøre batteriet med ned før jeg setter bilen på lading.
Altså lade bilen hver andre eller tredje dag?
Slik at batteriet "blir brukt" litt.
Men for at jeg skal starte med varm bil hver morgen må den være tilkoblet strøm.
Kan jeg koble bilen til strøm, ikke starte lading og få varm bil?

Er vel bare denne batterivarmern som krever bilen tilkoblet.. Ser ingen grunn til å styre med det når det er plussgrader ute. Forvarming av coupé kan du gjøre uten noen tilkobling. Jeg starter min med en app, eller med "nøkkelen" som jeg har programmert via bilen til å kunne starte forvarming. Nøkkelstart betinger moderat avstand til bilen (50m kanskje?)..
Ski

Citroën C-Zero 2012, 63.000km - "motvillig" solgt - leveres 6/7-16
Honda Transalp 2001 - første batteriskift i 2012!
BMW i3 Full Pakke Protonic blue
www.rekkeviddeangst.com ..her blir det liv - trodde jeg, men så kom hurtigladerne...

Klykken

Bilen burde forøvrig bli levert med varmetråder i lykteglassene. Hadde glemt hvor SYKT irritabelt det er når hele lykthuset både på nær og fjern tilklabbes!
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

Smbob

Sitat fra: Klykken på torsdag 24. november 2016, klokken 17:24
Bilen burde forøvrig bli levert med varmetråder i lykteglassene. Hadde glemt hvor SYKT irritabelt det er når hele lykthuset både på nær og fjern tilklabbes!



Godt poeng, spesielt på nærlys, da det er LED som utviklet lite varme.
Usikker, men er det ikke spylefunksjon på lyktene?
Vi liker bilen veldig godt på mange punkter, men oppdager litt småtteri som er manglende og som skuffer på et premium merke. Selv om det er en småbil, bybil, burde det vært på plass.
Varme i ratt og frontrute, ja det trekker strøm, men valgfritt om man vil bruke dette.
Savner skikkelig fjernlys, selv om man kjører mest med nærlys i sentrale strøk.

Tror det blir en topp "sommerbil"  :)
Polstar 2 - estimert levering august 2020
BMW i3 120Ah - 2019 Melbourne Rød
BMW i3 94Ah - 2018 Marathon Edition (solgt)
BMW i3 94Ah - 2016 Protonic blue (solgt)
BMW 525d xDrive

Klykken

Ingen lyktespyling nei. I går var hele fronten en stor snøklabb. Hadde tilnærmet ingen lys. Lure meg har skiftet ut pærene i fjernlysa til LED, så der er det heller ingen varmeutvikling, men tror uansett ikke det ville vært nok..
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA