Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Seterekk i lær til nissan leaf selges

Startet av Coachen, tirsdag 18. mars 2014, klokken 10:03

« forrige - neste »

hELgenen

Sitat fra: i05L0 på lørdag 29. oktober 2016, klokken 22:50
BMW m. flere kjøpte i 2015 HERE maps fra Nokia http://www.theverge.com/2015/8/3/9088727/nokia-sells-here-maps

HERE var en fantastisk kartapplikasjon som jeg hadde stor glede av på min Lumia mobiltelefon. Forhåpentligvis kan jeg snart møte den igjen i bilen!

Sjekket ut dette - har også en Lumia telefon liggende og der var kartet mer oppdatert enn i BMW

Olee

Tenkte jeg skulle forvarme bil og batteri før langtur i kveld, og leser at avreise må settes minst 3 timer frem i tid for at batteriet skal varmes. Kan jeg sette avreise til kl 18 allerede nå, og fremdeles bruke bilen f.eks kl 16 en liten tur? Eller må jeg da stille inn avreise 3 nye timer frem i tid?

Klykken

#2522
Batteriet blir også varmet til optimal temp ved kjøring (etter en stund), og når bilen står å lader (såfremt den ikke er ferdigladet). Dvs at den lille turen høyst sannsynlig ikke gjør noe nå når tempen ikke er langt nede på blå-skalaen.
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

Olee

Jeg tenkte mer på om den lille turen "avbryter" varmingen av batteriet når jeg setter den på lading igjen? Batteriet er fullt nå, og kommer ikke til å bli lange turen etterpå.

Klykken

Turen vil nok avbryte den faktiske oppvarmingen ja, men batteriet vil varmes under kjøring og når du setter den til lading igjen (varmes pga ladingen). Batteriet holder også temperaturen en tid etter stillstans.
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

Olee

Ja, men vil den aktive batterivarmeren starte igjen og varme frem til angitt avreisetidspunkt?

Klykken

BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

MrBeery

Har et merkelig problem med i Remote appen. Den fungerer helt greit på min Android telefon, men når jeg prøver å logge inn på min konto med samboerens Android så får jeg bare "the password entered is incorrect. Please try again". Jeg skriver jo så klart inn rett passord og email, så hva er det som skjer? Er det noe mer aktivering som må gjøres?

Usikker på detta

Noen som har erfaringer med div. ladekladder som slutter å fungere av ymse årsaker, eller er de å regne som solide og kvalitetssikre?

Jeg fikk innstallert den nye bwm NG-ladekladden idag og vurderer å få tilbake et par 1000-lapper ved å selge ledningen som fulgte med bilen.

Ville du ha solgt den, sett at du absolutt ikke har bruk for den?
Hvor mye vil den være verdt - pent brukt i en måned?

BingoBonzo

Sitat fra: Ingeniøren på onsdag 02. november 2016, klokken 06:55
Sitat fra: BingoBonzo på tirsdag 01. november 2016, klokken 23:29
BMW kan bil, men ikke SW.. Etter at jeg hadde lastet ned Update Manager måtte jeg dobbeltklikke på "mapupdate.bmwm" og da kunne jeg begynne å laste ned oppdateringen fra Update Manager.....

Det er vel fordi BMW vil ha kontroll på prosessen. I prinsippet kunne du lastet ned en pakket fil og pakket den opp til din USB pinne, men BMW har valt å ha kontroll på denne prosessen samt at de nok har lagt inn en kontroll på at alt du skal ha blir lastet ned og pakket opp riktig. Det er dette Update Manager tar seg av  ;D

Skjønner behovet for kontroll (og bruk av en Update Mgr er helt ok), men å ha en så lite intuitiv og direkte brukeruvennlig prosess i dag gjør at BMW fremstår lite profesjonelle.
BMW G20 - 330e 2020
BMW F15 - X5 40e 2017 (Solgt)
BMW I01 - I3 2016 (Solgt)
BMW E70 - X5 4.8i 2007 (Solgt)
BMW F01 - 740D XDrive 2011 (Solgt)
BMW E91 - 316i MSport 2009 (Solgt)
BMW E61 - 525 DAT 2004 (Solgt)
BMW E39 - 528 iAT 2000 (Solgt)

hELgenen

I disse tider hvor snøen kommer lavende ned og veiene begynner å bli glatte lurer jeg på erfaringer med regnerering - er det i det hele tatt mulig å redusere dette til et minimum? Tenker spesielt på islagte veier i nedoverbakker - er redd for at bilen vil seile sin egen sjø nedover gaten når det er is. At bilen selv oppdager at det er is (etter at bilen har begynt å skli) og så skrur av regnerering for å "slippe løs" hjulene er jeg veldig skeptisk til (da er det som regel for sent).  Jeg ser jo selv når veien er islagt og ønsker da å fristille (skru av) regnerering - er det mulig?

Ingeniøren

Sitat fra: BingoBonzo på onsdag 02. november 2016, klokken 23:48
Sitat fra: Ingeniøren på onsdag 02. november 2016, klokken 06:55
Sitat fra: BingoBonzo på tirsdag 01. november 2016, klokken 23:29
BMW kan bil, men ikke SW.. Etter at jeg hadde lastet ned Update Manager måtte jeg dobbeltklikke på "mapupdate.bmwm" og da kunne jeg begynne å laste ned oppdateringen fra Update Manager.....

Det er vel fordi BMW vil ha kontroll på prosessen. I prinsippet kunne du lastet ned en pakket fil og pakket den opp til din USB pinne, men BMW har valt å ha kontroll på denne prosessen samt at de nok har lagt inn en kontroll på at alt du skal ha blir lastet ned og pakket opp riktig. Det er dette Update Manager tar seg av  ;D

Skjønner behovet for kontroll (og bruk av en Update Mgr er helt ok), men å ha en så lite intuitiv og direkte brukeruvennlig prosess i dag gjør at BMW fremstår lite profesjonelle.

Enig, dette kunne vært gjort bedre. Her har den etablerte bilindustrien mye å lære av Tesla.
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

02jan

Min erfaring er at bilen styrer dette bedre enn om jeg skulle hatt noen manuelle spaker. har også kjørt på våt stålis.
Tesla CyberT dual AWD - reservasjon 1127xxxxx
Bmw i3 fra juli 2014 - solgt juni 2019 :(

2019 - Gjøvikbanen/Scott spark
2016 - folkevogn Passat alltrack diesel
1981- Jeep CJ-7 4.2 Renegade
1969 - BMW 1600-2
1997' hengerfeste C4 2.6 Avant quattro - lånt ut til far.

TM

Sitat fra: Usikker på detta på onsdag 02. november 2016, klokken 19:23
Noen som har erfaringer med div. ladekladder som slutter å fungere av ymse årsaker, eller er de å regne som solide og kvalitetssikre?

Jeg fikk innstallert den nye bwm NG-ladekladden idag og vurderer å få tilbake et par 1000-lapper ved å selge ledningen som fulgte med bilen.

Ville du ha solgt den, sett at du absolutt ikke har bruk for den?
Hvor mye vil den være verdt - pent brukt i en måned?
Det var vel en del problemer med den gamle ladekladden fram til 2016. Den nye virker mye mer forseggjort og har bedre beskyttelse mot fukt. Du må ikke finne på å selge den for noen lusne tusenlapper selv om du ikke trenger den. Da ender du med å måtte betale for en ny den dagen du selger bilen.

Usikker på detta

Sitat fra: TM på fredag 04. november 2016, klokken 06:49
Sitat fra: Usikker på detta på onsdag 02. november 2016, klokken 19:23
Noen som har erfaringer med div. ladekladder som slutter å fungere av ymse årsaker, eller er de å regne som solide og kvalitetssikre?

Jeg fikk innstallert den nye bwm NG-ladekladden idag og vurderer å få tilbake et par 1000-lapper ved å selge ledningen som fulgte med bilen.

Ville du ha solgt den, sett at du absolutt ikke har bruk for den?
Hvor mye vil den være verdt - pent brukt i en måned?
Det var vel en del problemer med den gamle ladekladden fram til 2016. Den nye virker mye mer forseggjort og har bedre beskyttelse mot fukt. Du må ikke finne på å selge den for noen lusne tusenlapper selv om du ikke trenger den. Da ender du med å måtte betale for en ny den dagen du selger bilen.

Er enig med deg. Den blir ikke solgt.
Fikk innstallert NG på onsdag. Igår morges allerede hadde den kapitulert. Den ulet og blinket rødt da jeg skulle på jobb om morgenen og bilen hadde ikke ladet.

Montøren dro opp mens jeg var på jobb, koblet strømmen av og på - da fungerte den igjen. Ser også ut til at alt har vært ok i natt.
Men så lite er det altså som skal til for at man får bruk for stikkontaktslading altså. :)

Får håpe kladden ikke har en eller annen medfødt feil. Personlig tipper jeg problemet vil komme tilbake en eller annen gang.

Inntil det - deilig med 13.7kW``s lading altså :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA