Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Seterekk i lær til nissan leaf selges

Startet av Coachen, tirsdag 18. mars 2014, klokken 10:03

« forrige - neste »

Amigakongen

1 ting jeg lurer på er hvorfor Tesla gutta ikke klarer å skrive model 3? Nesten alle skriver M3. Men M3 er BMW. Redde for å slite ut tastaturet?
2015 BMW I3 - 11800km

Usikker på detta

2 ting jeg frustreres litt over:

-hvis jeg i en periode ønsker å kjøre ECO PRO er det litt trøttsomt at bilen ikke starter i den kjøremodusen jeg avsluttet forrige tur med. Må da aktivere ECO PRO hver gang jeg starter opp.

-Cruise kontroll og avstandssensor til bil foran. Her trives jeg med den korteste avstanden til bilen foran. Her og skulle jeg ønske at bilen "husket" denne innstillingen slik at jeg ikke må justere inn dette for hver gang.

Eller er det mulig å få lagret disse innstillingene?

En ting til, ved cruise control : dette fungerer fantastisk med i3, spesielt ved 50-80 soner. Men jeg har lurt litt på hvor hardt bilen faktisk bremser ned om noe brå-skjer foran?
Har hatt et par slike situasjoner og har da ikke hatt guts til å teste det ut. Ender da med å bremse manuelt.

turfsurf

Sitat fra: Amigakongen på mandag 17. oktober 2016, klokken 23:39
1 ting jeg lurer på er hvorfor Tesla gutta ikke klarer å skrive model 3? Nesten alle skriver M3. Men M3 er BMW. Redde for å slite ut tastaturet?

I kontekst av ett Tesla forum er det ikke det. Mange skriver MS, MX, TMS, TMX, TM3 osv. Naturlig å bruke M3 og da.
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

02jan

BMW "3 serie" , skulle ikke den het "300 serie" ?

Mazda har en som heter 3 (model 3 ?).

Tesla CyberT dual AWD - reservasjon 1127xxxxx
Bmw i3 fra juli 2014 - solgt juni 2019 :(

2019 - Gjøvikbanen/Scott spark
2016 - folkevogn Passat alltrack diesel
1981- Jeep CJ-7 4.2 Renegade
1969 - BMW 1600-2
1997' hengerfeste C4 2.6 Avant quattro - lånt ut til far.

NiiN

Sitat fra: Usikker på detta på tirsdag 18. oktober 2016, klokken 06:24
2 ting jeg frustreres litt over:

-hvis jeg i en periode ønsker å kjøre ECO PRO er det litt trøttsomt at bilen ikke starter i den kjøremodusen jeg avsluttet forrige tur med. Må da aktivere ECO PRO hver gang jeg starter opp.
Jeg vet det går ann å programmere bilen til å alltid starte i ECO pro. Men om det er mulig å legge inn at den skal starte i modusen bilen sto i når den ble slått av vet jeg ikke.

Venter selv på bilen, så tenkte å sette meg inn i litt koding etter den kommer. Hvis du Googler "code bmw i3" eller noe lignende, finner du greie beskrivelser, og de mest brukte kodene.

Usikker på detta

Sitat fra: NiiN på tirsdag 18. oktober 2016, klokken 13:24
Sitat fra: Usikker på detta på tirsdag 18. oktober 2016, klokken 06:24
2 ting jeg frustreres litt over:

-hvis jeg i en periode ønsker å kjøre ECO PRO er det litt trøttsomt at bilen ikke starter i den kjøremodusen jeg avsluttet forrige tur med. Må da aktivere ECO PRO hver gang jeg starter opp.
Jeg vet det går ann å programmere bilen til å alltid starte i ECO pro. Men om det er mulig å legge inn at den skal starte i modusen bilen sto i når den ble slått av vet jeg ikke.

Venter selv på bilen, så tenkte å sette meg inn i litt koding etter den kommer. Hvis du Googler "code bmw i3" eller noe lignende, finner du greie beskrivelser, og de mest brukte kodene.

Kunne tenkt meg å finni ut av det ja :)
Takk for tipset - skal sjekke det ut.
Trives godt med å ha bilen i eco pro når jeg "små-kjører". Bilen blir litt mykere og mindre responsiv over alle fartsdumpene på utsiden her hmhm.. :)

Skal se om jeg finner no "koding" for den adaptive cruiskontrollen og.

Du har noe å glede deg til, når bilen kommer :)

moonbuggy

Noen som har prøvd å "lade" BMW i3 ved å taue den. Nå skal jo ikke I3 taues, men i prinsippet skulle man jo kunne henge bak en annen bil i drive modus og regulere gass-pedal til passende regenenering.
Ikke særlig hensiktsmessig lademetode, men det kan jo være en bra måte å komme seg hjem på uten å måtte etterlate bilen i en prekær situasjon ?

Noen som har prøvd ?

TM

Det er jo gratis redningstjeneste fra BMW som også dekker driftsstans på grunn av tomt batteri. Så jeg ser ingen hensikt i å teste ut dette.

Ingeniøren

Dessuten, om det går dårlig så tror jeg ikke garantien gjelder lenger. Tror ikke det holdet å ta en Johaug....
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Egil Fonn

Sitat fra: moonbuggy på tirsdag 18. oktober 2016, klokken 16:07
Noen som har prøvd å "lade" BMW i3 ved å taue den. Nå skal jo ikke I3 taues, men i prinsippet skulle man jo kunne henge bak en annen bil i drive modus og regulere gass-pedal til passende regenenering.
Ikke særlig hensiktsmessig lademetode, men det kan jo være en bra måte å komme seg hjem på uten å måtte etterlate bilen i en prekær situasjon ?

Noen som har prøvd ?

Burde ikke være noe problem. Om bilen kjøres ned fra en fjellovergang eller henger etter en annen bil er samme sak. Bilens batteriovervåkings systemet sørger nok for at det ikke blir for mye og langvarig regenerering.
MB B Electric Art 2015 (solgt 01.2018)
Tesla P85+ 2014(solgt 24.10.16)
BMW i3 94ah 2017 fra 02.02.17(solgt familie 31.05.19)
BMW i3 94ah Rex 2017 fra 02.12.18
Jaguar I-Pace HSE 2019 ( Solgt 24.04.20)
MB EQC fra 31.03.20

samohT

Når jeg stiller inn avreisetid i Appen for å ha varm bil så starter den oppvarmingen med en gang selv om det er 6-8 timer til avreise.
Er det vanlig?
Bmw i3 2016-solgt
Kia Soul 30Kw 2018-solgt
Tesla mod3 Sr+ 2020

Pit

Sitat fra: Zuexi på søndag 16. oktober 2016, klokken 22:44
Har ikke fått bilen enda, så har ingen fasit, men tapper batteriet seg nevneverdig på så få dager?
Har hatt bilen stående i 2 uker uten å tape en eneste prosent :)

Pit

Sitat fra: RodeoKlovn på mandag 17. oktober 2016, klokken 11:47
Er det et spesifikt punkt på "regeneration" siden der bremselysene kommer på?
For på se dette selv mens jeg kjørte en liten test tur festet jeg en hvit tape strimle fra taket ned mot bakruten. Da kunne jeg se bremselys refleksjon på tape strimpen i speilet for på den måten ha en føling med når bremselys går på. Fant ut at man skal ha ca halv regenering på før bremselys slåes på. Forsiktig nedbremsing vha regenerering aktiverer ikke lysene, heldigvis. :)

JorgenM

i3 skulle hatt en indikator som viser når bremselyset er aktivt. Model S har dette og det er informativt å vite i visse situasjoner når det er biler bak.
i-Pace levert 04.07.2019 - 2013 Tesla S P85 (solgt) - Nitrox EL go-cart - BMW i3 (solgt)

Usikker på detta

Idag røk hattehylla ut! Litt klønete konstruksjon på denne(?)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA