Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Seterekk i lær til nissan leaf selges

Startet av Coachen, tirsdag 18. mars 2014, klokken 10:03

« forrige - neste »

KnutOL

Alltid bra idé å melde tilbake om feil. Sjekket http://bmw.com/update men det bare gamle sw versjoner liggende der. Jeg ville sjekket med jevne mellomrom, så har de muligens fikset at scroll hjulet ikke fungerer.

kln66

Jeg innbilte meg at problemet lå i integrasjonen mellom Spotify og iOS, ikke hos BMW. Men hvis scrollehjulet funker med Spotify i 5-serien så er det tydeligvis variasjoner mellom ulike modeller.

Selv byttet jeg fra Spotify til Apple Music fordi jeg da får full kontroll fra bilstereoen: scrollehjulet fungerer, jeg kan søke etter artister, spor og album, alle spillelister er tilgjengelige, og til og med radiokanalene i iTunes kan velges.
Glemte å teste at dette også fungerer i i3 da jeg prøvekjørte, men jeg forventer da tilsvarende funksjonalitet der.

moby666

Er det ikke bedre å bruke Apple carplay eller android auto? Nye i3 har garantert støtte for det.
2018 Kona - på venteliste - nr 12. 
2017 TMX 75d ap2.5  7 seter
2015 egolf alt utstyr
2017 Ampera-a - på venteliste - KANSELERT
2016 IONIQ - Hvit Teknikk Skinn (solgt :()
2016 Outlander PHEV (solgt)
2014 Nissan Leaf Hvit (solgt)
2015 Kia Soul EV sort/rød (solgt)
2014 Citroen C-Zero sort (solgt)

JorgenM

BMW støtter både Auto og CarPlay, men tror ingen av dem er implementert i i3, enda.
i-Pace levert 04.07.2019 - 2013 Tesla S P85 (solgt) - Nitrox EL go-cart - BMW i3 (solgt)

Bowers

Som det er skrevet lenger opp her så fungerer "pil-tastene" på dashboardet. Men at man skal være nødt for å strekke seg over kupeen til den knappen som er lengst unna føreren for å skifte sang virker ekstremt ulogisk og ikke minst trafikkfarlig.

@Streken:  Jeg har også nettopp kvittet meg med en F10 2013 model hvor dette fungerte perfekt. Jeg fikk også opp all info i head-up display.  Ikke for å gjøre deg urolig allerede, men jeg tror faktisk du vil oppleve at dette ikke fungerer i bilen du får med mindre BMW oppdaterer multimedia softwaren sin før den tid. (De pleier å være veeeldig treige)

i3 og i8 blir spesielt nevnt i en artikkel jeg leste om CarPlay. CarPlay tilbys visstnok nå som option på alle modeller i US, unntatt i3 og i8. Forstå det den som kan...

Har noen testet Apple Music i en i3 og kan bekrefte om scroll-hjul fungerer der?

Pit

Sitat fra: Usikker på detta på torsdag 06. oktober 2016, klokken 19:01
Sitat fra: kln66 på torsdag 06. oktober 2016, klokken 18:29
Sitat fra: Usikker på detta på onsdag 05. oktober 2016, klokken 15:28

Finnes det en enkel oppskrift på hvordan jeg får Spotify integret i bilen med en android? Visste ikke at dette var mulig :)
Jeg får spillt av spotify via blåtann med mobilen, men får ikke skippa låter eller byttet musikk generelt uten å måtte fikle med mobiltelefonen...og det er jo fyfy..

Har du prøvd å bytte til forrige/neste sang med knappene helt til høyre på stereoen ("dobbeltknappen" med en pil i hver retning, rett til høyre for "8"-knappen)?
På mine BMWer (fossile - venter fortsatt på i3´en) fungerer disse med Spotify, mens scrollehjulet på rattet ikke fungerer. Nå er riktignok det med iPhone, men kan jo tenkes det funker i Android også.

Hahaja! jeg fikk det til, tidligere idag faktisk :)
Mener jeg skrev det i et tidligere innlegg idag, men fikk ikke forklart meg skikkelig.

Dette er i det minste en forbedring siden igår, men tror ikke vi kommer nærmere himmelen enn dette desverre.

Nå har ikke jeg fulgt med på hele denne tråden, men hvorfor bruker dere ikke bare spotify appen på skjermen. Da har dere jo full kontroll på spillelister og valg av låter vha idrive.
Eller enda bedre: bruke Deezer. Da kan man jo søke fritt på millioner av låter, artister, album osv vha idrive.
Eneste ulempe er at man må koble til tlf'en med kabelen, men lyden blir jo også mye bedre da. Også lades den samtidig :-)

Bowers

@Pit
Tell me more... ;)  Jeg kan alltids leve med å kjøpe et ekstremt overpriset snap-in adapter hvis det gjør at jeg får mulighet til å bruke rattet til å veksle sanger.  Du sier "Spotify appen på skjermen"... Kan du utdype?  Er det en Connected Apps versjon?  Hvordan fungerer det i praksis?

Klykken

Pit har høyst sannsynlig produkt fra Apple.
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

Bowers

Sitat fra: Klykken på fredag 07. oktober 2016, klokken 10:22
Pit har høyst sannsynlig produkt fra Apple.

Det har jeg også, så det passer fint ;)

Jeg har forsåvidt testet scroll-hjul med både iPhone og en Android (S7) og det fungerte ikke på noen av de.
Hadde det bare fungert på Android så kunne man alltids i verste fall kjøpt en billig telefon og bare latt den ligge fast i bilen til Spotify ;)

JorgenM

BMW lanserte BMW Connected for Android idag, men som vanlig bare USA foreløpig:

http://www.bmwblog.com/2016/10/06/new-bmw-connected-app-now-available-ios-android/

(ikke samme som 'BMW Connected Classic' som allerede er ute på Google Play)
i-Pace levert 04.07.2019 - 2013 Tesla S P85 (solgt) - Nitrox EL go-cart - BMW i3 (solgt)

Usikker på detta

Sitat fra: Pit på fredag 07. oktober 2016, klokken 10:16

Finnes det en enkel oppskrift på hvordan jeg får Spotify integret i bilen med en android? Visste ikke at dette var mulig :)
Jeg får spillt av spotify via blåtann med mobilen, men får ikke skippa låter eller byttet musikk generelt uten å måtte fikle med mobiltelefonen...og det er jo fyfy..

Har du prøvd å bytte til forrige/neste sang med knappene helt til høyre på stereoen ("dobbeltknappen" med en pil i hver retning, rett til høyre for "8"-knappen)?
På mine BMWer (fossile - venter fortsatt på i3´en) fungerer disse med Spotify, mens scrollehjulet på rattet ikke fungerer. Nå er riktignok det med iPhone, men kan jo tenkes det funker i Android også.

Mener jeg skrev det i et tidligere innlegg idag, men fikk ikke forklart meg skikkelig.

Dette er i det minste en forbedring siden igår, men tror ikke vi kommer nærmere himmelen enn dette desverre.

Nå har ikke jeg fulgt med på hele denne tråden, men hvorfor bruker dere ikke bare spotify appen på skjermen. Da har dere jo full kontroll på spillelister og valg av låter vha idrive.
Eller enda bedre: bruke Deezer. Da kan man jo søke fritt på millioner av låter, artister, album osv vha idrive.
Eneste ulempe er at man må koble til tlf'en med kabelen, men lyden blir jo også mye bedre da. Også lades den samtidig :-)

Det er det som er problemet. Spotify-appen dukker ikke opp.
Jeg fant den til slutt inn i connected drive appen, men den er helt "død" og dukker ikke opp i selve bil-displayet.
Har du et tips om hvordan jeg får den frem kanskje? Dette er jo hele greia, problemet mitt ihvertfall :)
Og ja, jeg har forsøkt å koble mobilen via usb også, uten hell.

Klykken

Sitat fra: JorgenM på fredag 07. oktober 2016, klokken 10:43
BMW lanserte BMW Connected for Android idag, men som vanlig bare USA foreløpig:

http://www.bmwblog.com/2016/10/06/new-bmw-connected-app-now-available-ios-android/

(ikke samme som 'BMW Connected Classic' som allerede er ute på Google Play)
Må være mulig å laste ned en APK fra noe sted, vil jeg tro. Skal søke litt! :)

EDIT: Det linkes til denne på bloggene som rapporterer om appen: https://play.google.com/store/apps/details?gl=us&id=de.bmw.connected.na&referrer=utm_source%3DB2-US_160331_Press_LocalRelease
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

moonbuggy

En kuriositet:

På registreringssidene til veidirektoratet står "gamle" utgaven registrert med motoreffekt 125KW.
Nye utgaven står oppført med 75KW. (dere kan jo sjekke på registreringsnummer om det stemmer for din bil)

Nå vet vel alle at 125KW kun er tilgjengelig i noen sekunder p.g.a. varmeoppbygging.
75kw er vel nominell verdi. D.v.s. kan trekkes over tid.

Litt synd å bli registrert med 75KW, det tar seg jo adskillig bedre ut å kunne slå i bordet med 125kW.

Pit

Sitat fra: Usikker på detta på fredag 07. oktober 2016, klokken 11:14
Sitat fra: Pit på fredag 07. oktober 2016, klokken 10:16

Det er det som er problemet. Spotify-appen dukker ikke opp.
Jeg fant den til slutt inn i connected drive appen, men den er helt "død" og dukker ikke opp i selve bil-displayet.
Har du et tips om hvordan jeg får den frem kanskje? Dette er jo hele greia, problemet mitt ihvertfall :)
Og ja, jeg har forsøkt å koble mobilen via usb også, uten hell.

Eneste jeg gjør er å koble til kabel i usb port og starte spotify på iphone'n. Etter noen sekunder komme spotify iconet opp på i3 skjermen under Multimedia menyen.

Alternivt kan du starte opp BMW connected appen på mobilen (fremdeles koblet til med kabel). Da vil alle kompatible i3 apper på mobilen komme opp og kan startes direkte fra connected drive menyen på i3 skjermen.
(Twitter, Deezer, Spotify, TuneIn, GoPro, Glympse +++)

Bowers

Pit:
Når du da har startet Spotify via Connected apps... hvordan kan du kontrollere Spotify da? Via både ratt og iDrive?
Kan du f.eks ha navigasjon på hele hovedskjermen og fremdeles skifte sang med rattet eller må du inn i Multimedia menyen på hovedskjermen hver gang for å skifte sang?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA