Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Seterekk i lær til nissan leaf selges

Startet av Coachen, tirsdag 18. mars 2014, klokken 10:03

« forrige - neste »

moonbuggy

Mange av oss har hatt bilene våre en stund nå.
Er det noen som har prøvd å slepe bilen for å regenere til batteriet ?

MrManaMode

Jeg opplever at BMW-appen på androidtelefonen min sjeldent henter oppdatert info. Feks nå så står det i appen at siste oppdatering idag var kl07. ca 10min etter jeg satt bilen fra meg på lading her på jobb.

Er dette normalt? Hvordan trigger jeg evnt. hyppigere oppdatering?

Beckern

Sitat fra: MrManaMode på mandag 26. september 2016, klokken 10:11
Jeg opplever at BMW-appen på androidtelefonen min sjeldent henter oppdatert info. Feks nå så står det i appen at siste oppdatering idag var kl07. ca 10min etter jeg satt bilen fra meg på lading her på jobb.

Jeg opplever at det er slik og at jeg ofte må restarte appen for å friske data.

TM

Sitat fra: moonbuggy på søndag 25. september 2016, klokken 22:05
Mange av oss har hatt bilene våre en stund nå.
Er det noen som har prøvd å slepe bilen for å regenere til batteriet ?
Og hva skal være hensikten med å prøve det ?  ;D

MrManaMode

Sitat fra: Beckern på mandag 26. september 2016, klokken 18:23
Sitat fra: MrManaMode på mandag 26. september 2016, klokken 10:11

Jeg opplever at det er slik og at jeg ofte må restarte appen for å friske data.

Jeg testet litt på dette i går. Og jeg fant ut at grunnen til at den ikke ble oppdatert etter kl07, er fordi jeg glemte å trykke på lading på ladekabelen. Når jeg har lading på, så oppdaterer appen hver gang jeg åpner den.

Usikker på detta

Hentet bilen igår og må si jeg aldri har opplevd en bedre komfort og kjøreglede enn dette :)
Men, dette er ikke tråden for slikt.

Driver å finner ut av duppedingser som bilen har mer enn nok av:

"Avreise tid og aktivisering av klimatisering" - Check.
Har kun testet originalinnstillingen hittils og den synes jeg "tar litt lite". Er det ikke en måte å sette ønsker temperatur i kupe ved avreise osv? Finner ikke denne innstillingen hverken i appen eller inne i bilen.

meshintas

Klarer ikke å finne noen slik innstilling jeg heller.

Noen som har hørt om ac som kun blåser kaldt under lading? Når jeg er ferdig å lade blåser den varmt igjen..

JorgenM

Såvidt jeg vet bruker appen den temperaturen du sist satte i selve bilen.
i-Pace levert 04.07.2019 - 2013 Tesla S P85 (solgt) - Nitrox EL go-cart - BMW i3 (solgt)

Usikker på detta

Skjønner. Hvis jeg parkerer bilen og stiller temperaturen til 25C (bare for å sette det på spissen) så vil den kjøre hardere enn om jeg setter den til 21C.

Dette er jo litt vesentlig på vinteren da, for å sikre seg at bilen blir isfri når man skal stresse til jobb om morgenen.

Det er vel alltids mulig å starte klimatiseringen manuelt via app, i god tid før avreise for å sikre nok oppvarming, men da er poenget borte, og krise om man forsover seg ;)
Klart, i disse dager er det ikke veldig kaldt, bare litt dugg på vinduene, men klimatiseringer tar ikke denne duggen ihvertfall slik at jeg må frese til litt i det jeg setter meg i bilen før jeg kan kjøre avgårde.

Skal teste dette videre. Men, jeg er sikker på at jeg leste et sted at man kunne sette ønsket avreisetemperatur i kupeen, men det er kanskje ikke vanskeligere enn nevnt over :)

Det jeg kanskje kunne ønsket meg var noe mer likt Defa-warmup som jeg er vant med tidligere, hvor man kunne sette et nøyaktig tidspunkt for når oppvarmingen skulle starte.

TorS

Sitat fra: meshintas på tirsdag 27. september 2016, klokken 23:23
Noen som har hørt om ac som kun blåser kaldt under lading? Når jeg er ferdig å lade blåser den varmt igjen..
Ja, dette er kjent og kan skje av og til.  Slå på parkeringsklimatisering i menyen så skal varmen komme. (Jeg har lagt dette menyvalget som hurtigknapp akkurat for dette tilfellet.)
i3 fra 29.10.2014, Ålesund

meshintas

turfsurf

Sitat fra: JorgenM på tirsdag 27. september 2016, klokken 23:55

Nei, forvarming går til fast temperatur, mener det er 22 grader.
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

LeafSwe

Sitat fra: turfsurf på onsdag 28. september 2016, klokken 08:14
Sitat fra: JorgenM på tirsdag 27. september 2016, klokken 23:55

Nei, forvarming går til fast temperatur, mener det er 22 grader.

Min i3 REX (2016) värmer/kyler bilen till den temperatur som var satt när jag stängde av bilen. När jag använder dator/mobil. Har ej testat med timern i bilen.
3P+
3SR+

Usikker på detta

Hmmm...så, er det 15 blå vil den naturlig "kjøre på hardere" slik at bilen blir isfri når man skal på jobb om morgenen?..og grunnen til at den nesten ikke klimatiserer nå er fordi det bare er 9-10C om natten..
Logisk, men trodde man hadde mulighet til å detaljstyre det mer enn dette :)

Noen som har hatt bilen vinterstid formoder jeg som vet dette :)

Sungrazer

Bilen tar mer energi fra strømnettet om den er tilkoblet når det er kaldt, ja. Er temperaturen over 10+ forvarmer den ikke batteriet, men du får en behagelig temperatur i kupé.

Når det er under 10 grader forvarmer den batteriet og varmer opp kupé. Bruker varmepumpen i tillegg til å hente strøm fra strømnettet om den er tilkoblet.
2015 BMW i3 - (solgt)
2018 BMW i3 - LCI Imperial Blue Metallic

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA