Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Seterekk i lær til nissan leaf selges

Startet av Coachen, tirsdag 18. mars 2014, klokken 10:03

« forrige - neste »

Orbit

Hva er erfaringen med 19" kontra 20" på sommerdekk til i3, i første rekke med orginaldekk (Bridgestone EP-500)? Jeg vil anta at 20" øker forbruk noe, og har mindre komfort. Men er dette merkbart i praksis, eller er det andre forhold som har større betydning (kjørestil, dekktrykk, føre)?

På Bridgestone sine sider er fordekk i 20" (155/60R20) oppgitt med rullemotstand C; mens 19" fordekk samt bakdekk i både 19" og 20" alle ruller lettere (B). Det virker jo litt rart, for 19" eller 20" foran har samme bredde og mønster.
http://www.bridgestone.co.uk/car-tyres/summer-tyres-ecopia/ep500/

Bilen vi prøvekjørte hos forhandler var satt opp med 20", uten at det virket ubehagelig hardt. Men vi var heller ikke ute på dårlige veier.....

Er det også noen som vet hva minimum lastindeks er på dekk til i3? Jeg ser Nokian leverer vinterdekk i to klasser, men XL-utgaven er kanskje for den tyngre REX-versjonen?
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

LMOR

Jeg kjørte samme rute i mai og nå i helgen, 20" vs 19". Ingen merkbar forskjell i komforten, heller bedre med 20", men nok pga av skinnsetene er bedre/mykere. Merket ikke noen forskjell i forbruket heller.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

ApeX

Prøvekjørt med både 19" og 20". Merket overhodet ingen forskjell. Verken på forbruk eller komfort.
Tesla Model 3 LR     | Bestilt 20.05.2019
Tesla Model X 100D |04.2018 - 03.2019
Tesla Model S 75D   |06.2017 - 04.2018
BMW i3 94 ah FC     |09.2016 - 06.2017

Klykken

Vurderer å selge min i3 fra 2014 om dagene. Er det urimelig å be om 220k? Nypris var 324 laken, og utstyrskombinasjon som følger (standardinteriør):
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

ApeX

Det er godt mulig du har gjort det allerede, men det er sikkert greit å ta en titt på biler med samme årsmodell, utstyrsnivå og ca. kjørelengde for å få en feeling på hva markedsverdien kan være. Alternativt er det vel bare å legge den ut for 220.000 og se om noen biter :)
Tesla Model 3 LR     | Bestilt 20.05.2019
Tesla Model X 100D |04.2018 - 03.2019
Tesla Model S 75D   |06.2017 - 04.2018
BMW i3 94 ah FC     |09.2016 - 06.2017

Beckern

Ser vel ut til at prisen på annonsene ligger rundt der.

Klykken

Ja, ser nesten ut som det er prisen folk ber om. Jeg tenker jeg prøver etter hvert, så får vi se om det er noen som biter på. :)
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

JorgenM

Utstyrslista ser bra lik ut som min 2014-modell, men du har ikke ryggekamera eller Park Assistant-tilbehøret ser jeg. Jeg betalte 230k for ett år siden, km.stand 12500. Jeg pruta ned fra rundt 255k.

220k er nok bra riktig, men da må du rekne med å gå med på rundt 200k.

Du skal vel fortsette som elbilst? :)
i-Pace levert 04.07.2019 - 2013 Tesla S P85 (solgt) - Nitrox EL go-cart - BMW i3 (solgt)

LMOR

Er det noen med Protonic Blue som får riktig farge i appen?
Jeg får riktig farge i bruksanvisningen og på ConnectedDrive, men ikke i iRemote appen.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

masae

Riktig farge i den nye BMW Connected appen, men feil farge (hvit) i den "gamle" i Remote appen.
i Remote er ikke oppdatert etter at de blå bilene ble introdusert. Fargen legges sikkert til i neste oppdatering.
BMW i3 94 Ah protonic blue levert 24.08.2016

Klykken

Sitat fra: JorgenM på fredag 02. september 2016, klokken 11:56
Utstyrslista ser bra lik ut som min 2014-modell, men du har ikke ryggekamera eller Park Assistant-tilbehøret ser jeg. Jeg betalte 230k for ett år siden, km.stand 12500. Jeg pruta ned fra rundt 255k.

220k er nok bra riktig, men da må du rekne med å gå med på rundt 200k.

Du skal vel fortsette som elbilst? :)
Ser for meg at det kan ende på rundt 200k, ja. Har kjøpt min siste eksosbil jeg, så hvis det nå ikke skjer noe som gjør elbiler uforholdsmessige dyre forblir jeg evig elbilist!

Skal ha Tesla nå, tenker jeg. :)
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

JorgenM

Ok, da ser jeg deg på tesla-forumet ;)

Har hørt at hvis hverken selger eller kjøper er fornøyd med prisen så er det riktig pris ;D
i-Pace levert 04.07.2019 - 2013 Tesla S P85 (solgt) - Nitrox EL go-cart - BMW i3 (solgt)

Klykken

Hehe, det høres ganske riktig ut ja. ;D
Blir værende og spre kvalme på dette også selv om det blir så Teslaen blir realisert. Ser du har P85 fra '13. Fornøyd?
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

Orbit

Spørsmål ang omluftvalget på A/C: Bruksanvisning til i3 tilsier at dette fungerer slik det er på tradisjonelle BMW'er.

  • Av: 100% uteluft tilføres kupé
  • A: 100% uteluft så lenge denne ikke er forurenset, full resirkulering ellers
  • M: 100% resirkulering (inntil timer slår den av)

For å spare strøm, hadde vel vært ønskelig om A[utomatikk] tok inn tilstrekkelig med uteluft til å opprettholde kvaliteten på inneluften (fuktighet, O2 og CO2), men unngikk unødvendig utskifting av allerede riktig klimatisert luft. Skjer dette? Automatisk viftehastighet spiller jo også inn her. På den gamle bensinbilen er det jo "alltid" nok varme å ta av, og har derfor brukt både automatisk hastighet og omluft.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

LMOR

Du har flere nivåer du kan bestemme. På Eco Pro er det mer fokus på å spare strøm, og både i Comfort og Eco, kan du stille inn hvis mye luft som byttes med vifteinnstillingen. (altså rammen autoprogrammet kan jobbe innen)
For å spare mest mulig strøm pleier jeg å kjøre EcoPro med viften på 1. Da kan det i enkelte tilfeller komme dugg på rutene, og så snart jeg ser det, så trykker jeg på defrost av frontruten, og da tar det typisk 30-60s før det meste er duggfritt, og så skrur jeg av defrost.


Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA