Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Seterekk i lær til nissan leaf selges

Startet av Coachen, tirsdag 18. mars 2014, klokken 10:03

« forrige - neste »

LMOR

Ingen problem. Du trenger bare VIN nummeret på bilen, som det burde være lett å finne i vindu, skjermen, på nettet osv.

Så registrerer du bilen på deg i ConnectedDrive, og det sendes en kode til bilen som du må lese av.

Men du må huske å slette den når du leverer den tilbake, ellers får neste mann problemer. Eventuelt at du får problemer siden noe andre har registrert den før deg...
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

TM

Sitat fra: LMOR på torsdag 25. august 2016, klokken 12:42
Ingen problem. Du trenger bare VIN nummeret på bilen, som det burde være lett å finne i vindu, skjermen, på nettet osv
Det enkleste er vel å bruke http://www.vegvesen.no/kjoretoy/Kjop+og+salg/Kjøretøyopplysninger.

Det er vel slik at tidligere registrering i connected drive blir slettet automatisk når den legges til en ny profil. Så hvis man selger bilen, så mister man automatisk "kontroll" over bilen.

LMOR

Sitat fra: TM på torsdag 25. august 2016, klokken 14:26
Det er vel slik at tidligere registrering i connected drive blir slettet automatisk når den legges til en ny profil. Så hvis man selger bilen, så mister man automatisk "kontroll" over bilen.
I så fall er det sikkert lurt å sjekke med forhandleren før en fjerner en bil fra deres profil.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

bjorngb

Sitat fra: MrBeery på torsdag 25. august 2016, klokken 12:31
Jeg låner en i3 av forhandleren i 1,5 - 2 mnd. i påvente av min egen 94ah.
Hvordan fikk du det til? Som en del av forhandling rundt kjøp av nybil?
i3 Fully Charged Protonic Blue - signert 2016-06-20

MrBeery

Sitat fra: bjorngb på torsdag 25. august 2016, klokken 16:46
Sitat fra: MrBeery på torsdag 25. august 2016, klokken 12:31
Jeg låner en i3 av forhandleren i 1,5 - 2 mnd. i påvente av min egen 94ah.
Hvordan fikk du det til? Som en del av forhandling rundt kjøp av nybil?
Tja. Var vel egentlig en screwup av BMW. Bestilleren la inn feil konfigurasjon og det kunne plutselig ikke endres, så bilen vår ble forsinket med 1,5 - 2 mnd. Skulle egentlig fått den denne uka.

Dette ble en helt grei løsning, det eneste som er litt problematisk er at denne bilen er helt ribba og uten mulighet for hurtiglading.

Klykken

Ribba demobil... Skjønner ikke vitsen med det, altså! Vil de ikke gi best inntrykk ved prøvekjøring??
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

LMOR

Sitat fra: Klykken på torsdag 25. august 2016, klokken 20:03
Ribba demobil... Skjønner ikke vitsen med det, altså! Vil de ikke gi best inntrykk ved prøvekjøring??
Kanskje derfor de lånte den ut til en som allerede har kjøpt  ;)
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Klykken

Jojo, men tenker at de ikke ordnet den bilen kun for utlåns til de de har greid å ødelegge bestillingen for.
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

sfinxern

Ifht dugg/motlys som påvirker ACC blant annet.

Er det noen som vet hvor dette har blitt godt dokumentert her på forumet? Og som kunne gitt meg linker til dette? Søkefunksjonen på forumet er ikke det beste og det blir veldig mye rare treff.
2017 Tesla Model S 75D
Bestilt 31.8.2017 - levert 4. desember
2016 BMW i3 94ah Fully Charged Protonic Blue
Produsert 26.8.2016 - levert 16.september 2016.
Min første elbil :)
Helelektrisk bilpark fra 4. desember 2017

LMOR

http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,17646.0.html

At motlys påvirker ACC står i manualen, så der kommer du/vi ingen vei.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

turfsurf

At noe står i manualen betyr ikke det pøkk, så lenge det ikke blir opplyst om før salg. Om de selger en bil med ACC og i manualen skriver at ACC ikke virker, så er de ikke home free. Da kunne de like godt skrevet at DAB mottak ikke virker, at vindusviskere er for pynt, og dørrefleksene vil falle av innen kort tid.


--
turfsurf
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

LMOR

Vet ikke hvor mange røde varseltrekanter det er i manualen, men bilene ville bli relativt dyre hvis selgeren skulle gått gjennom alle disse før du kjøpte bilen.
Vi har en kamerasensor, og når ikke våre øyne kan se mot solen, og et kamera til 50 000.- ikke klarer å ta et fornuftig bilde i motlys, så er det litt søkt å klage på dette når vi har betalt noen få tusenlapper for det.

Kjørte 100mil nå, med fukt og motlys, buede tuneller og alt den ikke klarer. Kjørte med ACC stort sett hele tiden. Koblet ut kanskje 5 ganger. Irriterende, men ville ikke vært uten. Vil ha fusion, men det er mange tilfeller det heller ikke virker, men da helst på vinteren.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

turfsurf

Joda, kjørte litt over 50 mil i helgen uten at det skjedde noe jeg og. Samtidig koblet den ut og var ikke mulig å koble inn igjen på hele hjemturen fra jobb i flere måneder i høst. Dvs at jeg i praksis kjørte bil uten ACC hele høsten. Det er bare ikke godt nok. Poenget er det er grenser for hvor dårlig noe kan virke, selv om de reservere seg mot feilsituasjoner. Feil kan ikke være normalen. Og i praksis kostet det ikke 6k når man måtte oppgradere interiøret i tillegg.


--
turfsurf
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

Beckern

Sitat fra: turfsurf på mandag 29. august 2016, klokken 22:07
Joda, kjørte litt over 50 mil i helgen uten at det skjedde noe jeg og. Samtidig koblet den ut og var ikke mulig å koble inn igjen på hele hjemturen fra jobb i flere måneder i høst. Dvs at jeg i praksis kjørte bil uten ACC hele høsten. Det er bare ikke godt nok. Poenget er det er grenser for hvor dårlig noe kan virke, selv om de reservere seg mot feilsituasjoner. Feil kan ikke være normalen. Og i praksis kostet det ikke 6k når man måtte oppgradere interiøret i tillegg.


--
turfsurf

Jeg kan bare stille meg 100% bak dette. Kjørte også lange perioder uten ACC i vinter fordi den ikke fungerte.

Kanon

Har heller ikke hatt noen særlig problemer med ACC nå i vår/sommer, faller ut en gang iblant, det er ok.  Men i vinter var ikke ACC til annet enn irritasjon. Dugg foran kamera i 20-30 minutter hver dag uansett hvilket triks med defrost jeg prøvde.
Vi kostet på oss oppgradert interiør pga vi ville ha ACC.  Noe jeg nå ikke ville ha gjort, når den kun virket i sommerlig vær.
Noe annet som irriterer er måten jeg har blitt møtt av BMW når jeg har fremlagt problemet. Hadde ikke hørt om problemet, ingen andre som hadde klaget osv.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA