Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Seterekk i lær til nissan leaf selges

Startet av Coachen, tirsdag 18. mars 2014, klokken 10:03

« forrige - neste »

meshintas

Poenget er at i3 har ingen B-stolpe. Hvilket betyr at det er mye større åpning inn til baksetet. Så hvis du skal ha inn noe stort/bredt inn der er det mye enklere. Hvis du har et barnesete og putte kiden inn der eller gjøre noe annet, så er det mye lettere siden du har ingen B-stolpe som står i veien og gjør det trangt.


JorgenM

Dørløsningen er tøff den, men når man skal ut med ungene på en parkeringsplass og har bil på siden så må man åpne begge dørene selvsagt og man blir stengt inne i det området om dere forstår. Så må foreldre og barn klemme seg inntil framdøra slik at man får lukket bakdøra først og da er man endelig fri igjen :)

Kult, men på neste elbil ønsker jeg meg normale dører :)
i-Pace levert 04.07.2019 - 2013 Tesla S P85 (solgt) - Nitrox EL go-cart - BMW i3 (solgt)

Sungrazer

... og nettopp det tror jeg har vært et av poengene med dørene. At barn og voksne er tvunget til å stå inntil fremre dør. På den måten dannes det en "borg" slik at poden ikke løper ut i trafikk. Bilen er tross alt veldig høy, og et barn skjules lett for passerende trafikk.
2015 BMW i3 - (solgt)
2018 BMW i3 - LCI Imperial Blue Metallic

02jan

Vanskelig å få i både pose og sekk. I3 er kun 4 meter lang, skulle den hatt "vanlige" dører måtte framdørene blitt små.

Tenker ikke et sekund at bilen skulle hatt andre dører, liker løsningen, små barn kan ikke uten videre åpne døra og løpe ut av bilen.., samtidig skulle jeg ha forvillet meg inn på et trangt kjøpesenterphus, så hender det at vi må bruke noen sekunder ekstra på få barn ut/inn.

Jeg har biltyper med dører som : 2 dørs sedan, 3 dørs cabrio, 5 dørs stv, 5 dørs SUV og 5 (3+2) på i3.

Tesla CyberT dual AWD - reservasjon 1127xxxxx
Bmw i3 fra juli 2014 - solgt juni 2019 :(

2019 - Gjøvikbanen/Scott spark
2016 - folkevogn Passat alltrack diesel
1981- Jeep CJ-7 4.2 Renegade
1969 - BMW 1600-2
1997' hengerfeste C4 2.6 Avant quattro - lånt ut til far.

Usikker på detta

Likevel, jeg kan forstå at dørene ble avgjørende for kjøp eller ikke for kollegaen min. De frakter unger hit og dit, har trang garasje og parkerer på trange parkeringsplasser.
Ikke at de ikke ville klart å løse det, men det blir jo såklart et lite "hmmm" når man leser om og leter etter mulig nybil.

En annen ting - jeg så i en annen tråd at det var linker til nedlastning av håndboken for bilen, men de lot seg ikke laste ned. Nå finner jeg ikke tilbake til tråden.
Noen som vet hvor man kan laste ned håndboken på norsk eller engelsk?

Perfekt å kunne lese seg opp mens man gleder seg :)

LMOR

Du må laste ned BMW i drivers guide på AppStore, og i den appen kan du laste ned en manual som gjelder akkurat din bil.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

TM

Sitat fra: LMOR på søndag 24. juli 2016, klokken 07:20
Du må laste ned BMW i drivers guide på AppStore, og i den appen kan du laste ned en manual som gjelder akkurat din bil.
Akkurat den tjenesten er litt imponerende. Det som er mindre imponerende er at brukerhåndboken bærer preg å være oversatt av en datamaskin eller av ferievikarer med et 3 ukers norsk-kurs. Sikkert de samme som skriver prislistene ;D

Usikker på detta


Ingeniøren

og blir du lei av manualen kan du jo gå på youtube å se hvordan bilen produseres - garantert fascinerende hvis du er litt opptatt av mer enn dørene  ;)

https://www.youtube.com/results?search_query=bmw+i3+production
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

JorgenM

60Ah i3 ble jo lansert med forbruk på 12,9 kWh/100 km.
94Ah i3 blir lansert med forbruk på 12,6 kWh/100 km.

Noen som vet hva forbruk på 60Ah i3 er med nyeste software?
Naturlig at den er noe lavere enn 94Ah-versjonen pga økt vekt.
i-Pace levert 04.07.2019 - 2013 Tesla S P85 (solgt) - Nitrox EL go-cart - BMW i3 (solgt)

moonbuggy

Det snittet virker jo skyhøyt.

Krsand - Stavanger igår våt veibane, periodevis kraftig regnvær, motvind og ca. 15 grader. Snitt 11,6 kwt/100km. Snittfart 68,2 km/t.

En annen ting, jeg har problemer med AC lading på både Helleland(nedover) og i Flekkefjord. Når jeg plugger i blå kabel registreres den ikke. Virker disse bare på 3 fase ?

moonbuggy

For å klargjøre litt. Min blå kabel ser ikke ut til å virke på standard AC ladestolper (opptil 22kw).
Jeg ser at min CP pinne er veldig grunn. PP stikker veldig mye lenger ut. Men det er vel normalt ?

Andre som har opplevd lignende problemer med AC ladestolper ?

TM

Er det mulig å se ladeeffekten på i3 ? Eller må man bare lade en stund og beregne det ut i fra endring av ladenivået i % ?

Pallesnekkern

Hei

Kan noen med i3 svare på omtrent hvor lang tid det tar å få god lunk i bilen med forvarming ved å bruke appen? Altså hvis man ikke har planlagt avreise tidspunkt på forhånd, men skal ut på en spontan tur. Si at det er vinter og ca -10 grader.


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA