Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Seterekk i lær til nissan leaf selges

Startet av Coachen, tirsdag 18. mars 2014, klokken 10:03

« forrige - neste »

Ferry

Behandler taket som lakk, og bakluka som glass. Ville ikke tro det brukes klarlakk på glass, men vet ikke. Det virker i hvert fall veldig som bart glass.

Klykken

Er rent glass på størsteparten av bakluka, ja.
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

Kanon

Sitat fra: Klykken på torsdag 21. juli 2016, klokken 16:47
Er rent glass på størsteparten av bakluka, ja.

Så da er glasset vedlikeholdsfritt? (Sorry, må ha det med teskje)

Ingeniøren

Sitat fra: Kanon på torsdag 21. juli 2016, klokken 17:56
Sitat fra: Klykken på torsdag 21. juli 2016, klokken 16:47
Er rent glass på størsteparten av bakluka, ja.

Så da er glasset vedlikeholdsfritt? (Sorry, må ha det med teskje)

Omtrent som rutene vil jeg anta - jeg rensa den for vinterens skit med prickbort and that's it  :)
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Ferry

Det finnes ingen øvre grense for hvor mye tid du kan bruke på å rengjøre rutene ;) Mitt siste stunt var Scholl Neo Concepts på fronruta. Det blei blankt og fint, og vannet preller av. Men, det ser grusomt ut i motlys. På forhånd hadde jeg prøvd både Autoglym Fast Glass og Invisible Glass med ymse mikrofiberkluter. Går tilbake til Autoglym, tror jeg.

Klykken

Jeg renser rutene utvendig ved å vaske grundig på lik linje med bilens lakk, for så å ta en runde med  gTechnic G4 (rens) og G5 (forsegling). G5 varer et år på bakruta og flere år på siderutene. Frontruta klarer jeg bortimot 6mnd. :)
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

Ingeniøren

Varm på Østlandet i dag 25C +. Parkerte bilen i sola noen timer og det ble rimelig varmt inne, men hva med batteriet. Startet kjøling av batteri når bilen er avslått, låst og står i solsteika slik at den blir varm og batteriet blir varmt. Kan vel fort gå ut over levertiden ?
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

LMOR

Kjøling starter automatisk, men det skal mye til før batteriene under bilen blir for varme i Norge.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Usikker på detta

Var nære på å få lurt en kollega til å bestille en i3 også, men passasjerdørene var avgjørende, og det ble ikke noe kjøp på ham.

Krokodilla hans  :o fant ut at dørene var veldig upraktiske, spesielt når man har barn med i bilen. Hun mente at man MÅ åpne fremdørene for å få åpnet de bakre, og om man har begge dørene åpne og lukker de fremre dørene først vil det bli katastrofe om man smeller igjen de bakre etterpå(?)

LMOR

Du kan slenge igjen den bakre så hardt du vil uten å ødelegge noe.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

turfsurf

#1945
Akkurat det har blitt prøvd flere ganger her i huset. Tror ikke du greier å smelle igjen hardt nok til at det blir skade.

Dørene er foresten noe av det beste med hele bilen. Litt kronglete når det er veldig trangt, men ellers superpraktiske.

--
turfsurf
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

Usikker på detta

Ok, takk for svar :)
Kanskje et dumt spørsmål men, hvorfor er denne dørløsningen praktisk?
Mer praktisk enn den mer vanlige løsningen?

Ingeniøren

Sitat fra: Usikker på detta på lørdag 23. juli 2016, klokken 09:18
Ok, takk for svar :)
Kanskje et dumt spørsmål men, hvorfor er denne dørløsningen praktisk?
Mer praktisk enn den mer vanlige løsningen?

F.eks om du har med deg noe småtteri så er det mye enklere å sette det bak setet uten å måtte flytte deg. Sitter det noe bak som trenger stell så er tilgangen mye rasker. Synes og adgangen er helt grei men litt uvant i starten.
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

tessy

Men om det er trangt er det ikke veldig praktisk.. om man fx er i garasje og skal hente noe i baksetet, då må man åpne førerdøren, men om denne ikke kommer helt opp, kan man ikke åpne bakdøren... Og dertil kommer man ikke inn..

Usikker på detta

Skjønner tessy, ikke praktisk.

Innlegget ditt Ingeniøren forstår jeg rett og slett ikke. Har lest opp for 5 kolleger og alle sitter igjen som store spørsmålstegn haha :)

Uansett lurer jeg på hvorfor de har laget dørene på denne måten.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA