Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Seterekk i lær til nissan leaf selges

Startet av Coachen, tirsdag 18. mars 2014, klokken 10:03

« forrige - neste »

bjorngb

#1785
Takk. Så dette er systemer som ikke oppgraderes med ny software? Er LED-lys og metallic med i fully charged?
i3 Fully Charged Protonic Blue - signert 2016-06-20

LMOR

Sitat fra: bjorngb på tirsdag 14. juni 2016, klokken 21:04
Takk. Så dette er systemer som ikke oppgraderes med ny software? Er LED-lys og metallic med i fully charged?
Ja, det er med, og ja, systemet kan oppgraderes, men iDrive5 og CarPlay krever ny hardware, ikke bare ny software.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

bjorngb

Da er det bare å velge farge. Hadde tenkt på Mercedes, men konen fant ikke god sittestilling i den.
i3 Fully Charged Protonic Blue - signert 2016-06-20

LMOR

Sitat fra: bjorngb på tirsdag 14. juni 2016, klokken 22:23
Da er det bare å velge farge. Hadde tenkt på Mercedes, men konen fant ikke god sittestilling i den.
En fully charged i3 blir noe helt annet  ;D
Bare en av de få forskjellene:
Snakket med en som kjøpte en Mercedes uten å vite at den ikke kunne hurtiglades.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

TM

Sitat fra: bjorngb på tirsdag 14. juni 2016, klokken 22:23
..., men konen fant ikke god sittestilling i den.
Det skal du være glad for. B-klasse electric er en stor og fin bil, men hvis du ikke må ha denne plassen er jo i3 mye mer spennende  ;)

JorgenM

Sitat fra: LMOR på onsdag 15. juni 2016, klokken 00:10
Snakket med en som kjøpte en Mercedes uten å vite at den ikke kunne hurtiglades.
Jeg holdt på å gå på samme smellen, i desperasjon etter 5-seter i vente av noe fra BMW. MB opplyser jo (selvsagt...) ikke om denne mangelen selv. Var heldig og fant det på et brukerforum.
i-Pace levert 04.07.2019 - 2013 Tesla S P85 (solgt) - Nitrox EL go-cart - BMW i3 (solgt)

rth

Er det noen som vet noe rundt 3G/4G problematikken. Det er vel planlagt slukking av 3G i 2020.  Ikke så lenge til.

bjorngb

Var klar over manglende hurtiglading på MB - her må jeg berømme BOS Stavanger(/Forus/Sandnes) for ærlig og oppriktig informasjon. Vi beholder som sagt fossilen hvis vi trenger 5 seter og/eller å fra mye med oss.

Synd oransje ikke tilbys mer - og irriterende at de ikke klarer å ha online brosjyre oppdatert med hva som tilbys...
i3 Fully Charged Protonic Blue - signert 2016-06-20

LMOR

Sitat fra: rth på onsdag 15. juni 2016, klokken 11:07
Er det noen som vet noe rundt 3G/4G problematikken. Det er vel planlagt slukking av 3G i 2020.  Ikke så lenge til.
Fra BMW får vi opplyst at alle bilene som leveres med kommunikasjonsløsninger ut 2014 ble levert med 3G. Alle biler produsert fra og med i år, 2015, er forberedt for 4G
Vi jobber også med å finne en løsning for de eldre bilene, forteller Christian Gottschalck, markeds- og kommunikasjonsdirektør i BMW Group Norge.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Ingeniøren

Synes viserne går litt hakkete når de nærmer seg vinduskantene. Merket det spesielt i dag. Har ikke brukt viskeren på noen uker pga et utrolig fint vær østafjells :), men i dag regnet det når jeg dro fra jobben.

Når viskeren nærmer seg kanten og er ca 5 cm fra så lugger den liksom, og hopper et par, tre cm til før den returnerer ned. Dette gjentar seg for hvert slag. Dette gjelder begge sider og var verst når jeg brukte regnsensoren. Virket som det ble bedre etter en stund, spesielt når jeg hadde satt den på trinn 1 en stund. Har sett det før men virket som det var verre i dag.

Trenger mekanismen smøring eller er dette normalt ?
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Ingeniøren

#1795
Sitat fra: Ingeniøren på onsdag 15. juni 2016, klokken 18:49
Synes viserne går litt hakkete når de nærmer seg vinduskantene. Merket det spesielt i dag. Har ikke brukt viskeren på noen uker pga et utrolig fint vær østafjells :), men i dag regnet det når jeg dro fra jobben.

Når viskeren nærmer seg kanten og er ca 5 cm fra så lugger den liksom, og hopper et par, tre cm til før den returnerer ned. Dette gjentar seg for hvert slag. Dette gjelder begge sider og var verst når jeg brukte regnsensoren. Virket som det ble bedre etter en stund, spesielt når jeg hadde satt den på trinn 1 en stund. Har sett det før men virket som det var verre i dag.

Trenger mekanismen smøring eller er dette normalt ?

Tok en sjekk i går på vindusvisker systemet. Jeg trodde det var en motor med stag til andre siden med diverse lagringer og ledd, men det var det ikke. Armene sitter rett på hver sin motor. Skrudde av mutteren, men armen satt så fast at jeg lot den være. Trengs nok en avtrekker her. Hadde på litt tynn olje der mutteren satt og oppunder på akslingen, i den grad jeg kom til eller traff...

Ser dog ikke for meg at motorakslingen kan gå tregt. La og merke til at jeg kunne vri almen alle veier, mao dro jeg begge helt opp til stolpen på begge side flere ganger og de gikk greit og lett. Lot seg og bevege ned i motsatt retning og langt ned i kabelboksen foran... Når det gjelder lugging heller jeg derfor heller til at det skyldes friksjon mellom visker og rute. Så fint lite eller ingen ting når dette lugge problemet, når det regner her om dagen.

La dog også merke til at alle AL deler på motorene og oppheng var dekket av et hvitt belegg - galvanisk korrosjonsprodukt. Litt betenkelig om det ser likedan ut på innsiden. Strøm og ikke ledende karosseri, eller ledende kan fort gjøre Al til offeranode. Sprayet på rustløsende Tektyl og tørket av der jeg kom til. Nå ser det mye finere ut, utenpå i alle fall, og så får vi håpe motorene husker hvor de skal starte og stoppe - har ikke testet  :)

Om noen tar en titt på sine og ser om de og har et hvitt belegg så hadde det vært fint. Tenkte jeg skulle ta det opp ved første service om et drøyt år.
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Beckern

Sitat fra: Ingeniøren på onsdag 15. juni 2016, klokken 18:49
Synes viserne går litt hakkete når de nærmer seg vinduskantene. Merket det spesielt i dag. Har ikke brukt viskeren på noen uker pga et utrolig fint vær østafjells :), men i dag regnet det når jeg dro fra jobben.

Når viskeren nærmer seg kanten og er ca 5 cm fra så lugger den liksom, og hopper et par, tre cm til før den returnerer ned. Dette gjentar seg for hvert slag. Dette gjelder begge sider og var verst når jeg brukte regnsensoren. Virket som det ble bedre etter en stund, spesielt når jeg hadde satt den på trinn 1 en stund. Har sett det før men virket som det var verre i dag.

Trenger mekanismen smøring eller er dette normalt ?

Jeg ville rett og slett hørt med BMW.
Vet at slike problemer på mercedes fikses med justering av spennet på visker-armen mor vinduet.

Ferry

Noen som vet logikken rundt når viskerne kan beveges manuelt? Noen ganger, når jeg vasker bilen, kan jeg dra armene opp og vippe de framover. Andre ganger sitter de bom fast. Og hvordan tvinger jeg de opp? Det er et eller annet triks med hendelen før eller etter oppstart(?)

EinarV

Sitat fra: Ferry på onsdag 22. juni 2016, klokken 16:18
Noen som vet logikken rundt når viskerne kan beveges manuelt? Noen ganger, når jeg vasker bilen, kan jeg dra armene opp og vippe de framover. Andre ganger sitter de bom fast. Og hvordan tvinger jeg de opp? Det er et eller annet triks med hendelen før eller etter oppstart(?)

På andre BMWer skrur man på og av tenningen for deretter å holde viskerhendelen opp i 5 sekunder. Da parkerer viskerne i vedlikeholdsposisjon... Har ikke prøvd det på i3en, men du får sjekke om det er det samme...
Styreleder
Rogaland Elbilforening

2017 BMW i3 94Ah
2014 BMW i3 60Ah - solgt

Sungrazer

Det er det. Står i bruksanvisningen for de som gidder å lese den... ;)
2015 BMW i3 - (solgt)
2018 BMW i3 - LCI Imperial Blue Metallic

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA